זכויות רפואיות לסובלים מנפחת

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


נפחת הריאות
נפחת

נפחת היא מחלת ראיות הפוגעת בנאדיות, האחראיות על קבלת אוויר נקי לריאות. הפגיעה בהן גורמת לחוסר בחמצן ולזיהום בדרכי הנשימה, כך שתפקוד הריאות הולך ויורד. הגורם המרכזי להתפתחות נפחת, הוא עישון כבד, כך שאנשים שאינם מעשנים, או מעשנים מעט, לא יפתחו ככל הנראה, את המחלה. הנפחת באה לידי ביטוי בשיעול כבד ובהתקפי קוצר נשימה, כאשר ככל שהמחלה מתקדמת יותר, מחמיר הזיהום בדרכי הנשימה וכך, החולה סובל מקוצר נשימה באופן תמידי.

הטיפול במחלה אינו פשוט, משום שלא ניתן לתקן את הנזק לריאות. על כן, הסיכוי הטוב ביותר לחיות חיים תקינים עם המחלה, הוא זיהוי מוקדם המאפשר למזער את הנזקים לריאה, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. ניתן לזהות בשלב מוקדם את המחלה באמצעות הסימפטומים שלה: שיעול כבד, הצטננויות תכופות, כיח וכיו"ב.

פגיעה בתפקוד

מחלת הנפחת, בוודאי בשלביה המתקדמים, מקשה מאוד על התפקוד היומיומי שכן החולים בה, סובלים מקוצר נשימה חמור מאוד. במצב זה, נפגע כושר עבודתם של החולים כאשר לעיתים, הם אינם יכולים לעבוד כלל, או מעט, וודאי יחסית לכושר עבודתם לפני המחלה.

כמו כן, המחלה גם מגבילה רבים מביצוע פעולות פשוטות יומיומיות כמו רחצה, הכנת אוכל וכיו"ב.  על כן, הלוקים בנפחת, זכאים לזכויות כספיות ורפואיות מגורמים שונים, כמו המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח, מס הכנסה וכיו"ב. על מנת לדעת מהן הזכויות וההטבות שניתן לקבל, יש לפנות לכל גורם בנפרד, כאשר ישנם מוסדות, המעניקים הטבה או הנחה, רק לאחר קבלת קצבת נכות מביטוח לאומי. כאשר יש קושי לערוך ביררו לגבי הזכויות השונות, יש לפנות לעורך דין, לקבלת סיוע.

זכויות חולי נפחת בביטוח לאומי

אדם הלוקה במחלת הנפחת, אשר משפיעה על כושר על השתכרותו, יכול להגיש תביעה לקצבת נכות למוסד לביטוח לאומי. התביעה מוגשת על גבי הטופס המיועד לכך ויש לצרף לתביעה, את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, המעידים על חומרת מצבו של התובע. לאחר הגשת התביעה, יקבל התובע זימון לוועדה רפואית, אשר תקבע את אחוזי הנכות ואחוז אובדן כושר העבודה, על בסיסם, יקבע גבוה הקצבה החודשית שיקבל התובע.

אם קביעת הוועדה הרפואית, אינה מקובלת על המבוטח התובע, באפשרותו להגיש ערר על ההחלטה. המוסד לביטוח לאומי, מאפשר לקבל גם שיקום מקצועי, המיועד לחולים בנפחת, אשר יכולים לעבוד, אך לא במקצוע הנוכחי שלהם וזקוקים למקצוע אחר, אשר יתאים למגבלות מהן הם סובלים בשל המחלה. במסגרת השירות, מקבל המבוטח אבחון, בכדי לדעת איזה מקצועות מתאימים לו, מימון של הלימודים, קבלת מלגת קיום לתקופת הלימודים וסיוע במציאת עבודה. ישנן קצבאות נוספות שניתן לקבל מביטוח לאומי, כמו קצבת ניידות, היא השתתפות בהוצאות ניידות (בתחבורה ציבורית או ברכב) המשולמת לחולי נפחת, הסובלים מקושי בניידות, קרי מתקשים ללכת או לנהוג. המחזיקים רכב, יכולים לקבל תו נכה, אשר יאפשר להם לחנות בחניית נכים, בכל מקום בארץ.

הטבות נוספות

מלבד המוסד לביטוח לאומי, ישנם גורמים נוספים, המעניקים זכויות רפואיות וכספיות לסובלים מנפחת. למשל, קופות החולים, הנותנות במקרים מסוימים, הנחה בתשלום הביטוח, הנחה בעלות תרופות, בטיפולים אלטרנטיביים, בבדיקות וכיו"ב. חברות הביטוח, מעניקות למבוטחים שלהן, פיצוי כספי בהתאם לתנאי הפוליסה וכן, כדאי לבדוק זכאות להקלה בתשלום מס, מול מס הכנסה, להנחות בתשלומים של חשמל וארנונה וכיו"ב.

אולי יעניין אותך גם:

זכויות רפואיות מחלת ריאות חסימתית כרונית

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי