תביעת הכספים מחברת הביטוח – ביטוח סיעודי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


זכויותהעלייה המתמשכת בתוחלת החיים במהלך השנים האחרונות הינה בעלת השפעה נרחבת על החברה בישראל, בתחומים רבים ושונים, וזאת בראש ובראשונה הודות להתפתחותו של מדע הרפואה, אשר מעניק לבני אדם את האפשרות לחיות פרק זמן ארוך בהרבה מאי פעם בעבר.

עם זאת, ובעקבות העלייה בגיל הממוצע של אזרחי ישראל, יותר ויותר אזרחים בגילאים מתקדמים מוגדרים מדי שנה כסובלים ממצב סיעודי. המצב הסיעודי, בהגדרתו, מתייחס לאותם המקרים בהם אין עוד ביכולתו של אדם להתנהל באופן עצמאי במהלך חיי היומיום, ומשכך הוא נדרש להסתייע באופן שוטף בגורם שלישי כלשהו, וזאת בין היתר במסגרת ביצוע הפעולות הפשוטות ביותר.

מתוך ההבנה של הקשיים מולם מתמודדים הסובלים ממצב סיעודי, השיקו חברות הביטוח הפרטיות בישראל, בפיקוחה של ממשלת ישראל, סוג חדש של פוליסת ביטוח, המוכר בשם "ביטוח סיעודי".

פוליסת ביטוח זו, הנחתמת בין המבוטח ובין חברת הביטוח, נועדה להבטיח כי בעת הגעתו של המבוטח למצב סיעודי, הוא יזכה ליהנות מסיוע כלכלי שוטף מטעם חברת הביטוח, וזאת בהתאם לתנאי הפוליסה הספציפית עליה חתם.

ומה המצב בפועל?

אף כי במעמד החתימה על פוליסת הביטוח הסיעודי, נציגי החברה לא חוסכים מהמבוטח הבהרות אודות חשיבותו של הביטוח, והתועלת העתידית אשר תצמח למבוטח ממנו בעתיד, הרי שבמקרים רבים, קיים הבדל ממשי בין ההבטחות לבין המצב בשטח. לרוב, ומשעה שהמבוטח הגיע למצב סיעודי ומבקש לפדות את פוליסת הביטוח עליה חתם, הרי שחברות הביטוח השונות עושות כל שביכולתן על מנת להערים קשיים בפני המבוטח, ולמנוע ממנו מלפדות את הפוליסה.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי חברות הביטוח, בדומה לכל גוף עסקי אחר במדינת ישראל, פועלות בראש ובראשונה במטרה להגדיל את רווחיהן, ולשם כך מבקשות להימנע ככל הניתן מפדיונן של פוליסות הביטוח הסיעודי.

למעשה, במקרים רבים, ומשעה שהמבוטח פונה לחברת הביטוח בבקשה לפדיון הפוליסה עליה חתם, החברה תשים בפניו מכשולים רבים ככל הניתן, וזאת במטרה לייאשו, וכך להימנע מפדיון הפוליסה, מה שניתן לכנות כ"שיטת מצליח".

יצוין, כי אף שהתנהלות פסולה זו מוכרת היטב לבתי המשפט בישראל, הרי שטרם נמצאה הדרך לעקרה כליל מן השורש, והדבר עודנו מטיל מעמסה קשה עבור המבוטחים, אשר בנוסף להתמודדות עם מצבם הבריאותי הקלוקל, נדרשים להיכנס למאבק מתמשך מול חברת הביטוח, וזאת על מנת ליהנות מזכויותיהם החוקיות, כפי שמעוגנות בפוליסת הביטוח הסיעודי.

כיצד יש להתנהל מול חברות הביטוח על מנת לפדות פוליסת ביטוח סיעודי?

משעה שהמבוטח מוצא את עצמו כעומד בפני מצב סיעודי, וכתוצאה מכך מבקש לפדות את פוליסת הביטוח עליה חתם, עליו בראש ובראשונה לפנות לחברת הביטוח בבקשה לפדיון הפוליסה, וזאת בצירוף מלוא המסמכים הרלוונטיים המעידים אודות מצבו הבריאותי. לרוב, וככל שפנייתו של המבוטח לחברת הביטוח נעשית בצירוף עדויות רפואיות חותכות, כך יקשה יותר על החברה לדחות את תביעתו על הסף.

עם זאת, לעיתים חברת הביטוח בוחרת לדחות את התביעה לפדיון הפוליסה, וזאת ללא נימוקים מספקים. במקרים אלו, חשוב לזכור כי החוק בישראל מעניק למבוטח מספר אפשרויות פעולה כנגד החברה, כאשר לא תמיד יש צורך בפנייה לערכאות משפטיות, וקיימים גם אפיקי פעולה חסכוניים ומהירים בהרבה.

מסיבה זו, ומשעה שתביעתו של המבוטח נדחתה על ידי חברת הביטוח, חשוב בראש ובראשונה לפנות לחברה העוסקת בתחום ובעלת ניסיון בהתנהלות מול חברות הביטוח שתוכל לגרום לחברת הביטוח לכבד את התחייבויותיה המשפטיות, ולפדות את פוליסת הביטוח הסיעודי העומדת לזכותו של המבוטח.

ראו עוד בנושא קשישים/סיעוד:

גמלת סיעוד לקשישים מביטוח לאומי

מי זכאי לקבל עובד זר סיעודי?

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי