פיצויים מנזקי גוף

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


אנשים אשר נפצעו בתאונות דרכים ובגינן נגרמו נזקים גופניים, זכאים לפיצויים בגין אותם נזקי גוף, וזאת על פי "חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים". אותם נזקי גוף אליהם מכוון החוק מדברים על ליקויים גופנים מסוגים שונים, מחלות שהתפרצו בגוף עקב הפציעה, ליקויים שכליים, ליקויים נפשיים, וחמור מכל- מקרי מוות. תחת ההגדרה של נזקי גוף נחשבים גם נזקים שקרו בעקבות תאונות עבודה או בעקבות רשלנות רפואית.

תאונות הדרכים שגרמו לאותם נזקי גוף מדוברים יכולות לנבוע כתוצאה משימוש בכלי תחבורה, כתוצאה מפגיעה מרכב חונה במקום בו החנייה אסורה, כתוצאה מפיצוץ שקרה לאותו כלי הרכב שהיה מעורב בתאונה בעקבות תקלה חיצונית וכדומה.

מהי מטרת החוק?

"חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים" נחקק כדי שכל אדם שנפצע בתאונה ובעקבות כך נגרמו לו נזקי גוף, יוכל לקבל מהמדינה פיצויים כספיים, מבלי להתייחס לעובדה האם הוא אשם בקרות התאונה או שהאשמה היא על גורם אחר.

החוק לא מתייחס לאדם שנפצע בתאונה לאחר שנהג ללא רישיון או שהוא גרם לתאונה בכוונת זדון. החוק מסדיר קבלת פיצויים עקב נזקי גוף מהמוסד לביטוח לאומי ומחברות הביטוח שביטחו את הרכב הפגוע או את זה שפגע.

גובה הפיצויים לנזקי גוף

סכומי הפיצויים הכספיים בעקבות נזקי גוף מורכבים מכמה פרמטרים ומשתנים ממקרה אחד למקרה אחר כגון גילו של הפצוע, מין הפצוע, המקצוע שבו הוא עסק, גובה המשכורת שהייתה לו לפני הפציעה, אופי הפציעה, חומרת הנזקים שנגרמו לגוף ועוד. כל אדם שונה מהאחר ולכן הפרמטרים משתנים.

לפי מה מחושבים הפיצויים?

  • כאב וסבל: הפיצויים נקבעים לפי גיל הפצוע, גובה הנכות שנקבעה לו ומספר הימים בהם נזקק לאשפוז בעקבות התאונה.
  • הפסדי שכר: הפיצויים משולמים עבור הפסדי משכורות/הכנסות בעקבות התאונה. אדם בעל נכות לצמיתות זכאי לפיצויים עבור הפסד המשכורות/ההכנסות שאמורות היו להיות בעתיד. הפיצויים משולמים עד לגובה של פי שלוש מהשכר הממוצע.
  • סיוע לזולת: אדם שנפצע בתאונה ובעקבות נזקי הגוף שנגרמו לו הוא זקוק לסיוע הזולת, זכאי לפיצויים בעבור אותו סיוע, בתנאי שלא היה זקוק קודם לכן לסיוע הזולת.
  • החזרי הוצאות: הפיצויים משולמים גם על הוצאות שמוטלות בהווה על האדם שנפצע כגון טיפולים רפואיים, רכישת תרופות, קנייה של עזרים רפואיים, ניתוחים ועוד.

למי ואיך מגישים תביעה לפיצויים?

  • ביטוח לאומי: כאשר תאונות דרכים במסגרת עבודה, בדרך מהבית אליה או ממנה הביתה (נחשבות כתאונות עבודה) גרמו לנזקי גוף, האדם הפגוע יפנה לביטוח לאומי לקבלת פיצויים עבור נזקי גוף. ביטוח לאומי מקבל טופסי תביעה עד 12 חודשים מקרות התאונה. טפסים שמוגשים לאחר מועד זה עלולים שלא לזכות את הנפגע בזכויות המגיעות לו.
  • חברות ביטוח: חברות ביטוח של הרכב הפגוע או של הרכב הפוגע משלמות פיצויים בעקבות נזקי גוף, והתשלומים מגיעים מהחברה שמבטחת את הרכב האשם בקרות התאונה. השאלה שנשאלת היא לאיזו חברת ביטוח עליי לפנות במקרה כזה ומתי, והתשובה לכך מחולקת לשלושה סעיפים:

1.      אדם שנפצע בתאונה ונגרמו לו נזקי גוף, יתבע את חברת הביטוח אשר ביטחה בביטוח חובה את אותו הרכב, ולא משנה האם הוא זה שנהג או שהיה אחד מהנוסעים.

2.      אדם שנפצע בתאונה, ובידי נהג הרכב הפוגע לא היה ביטוח חובה, יקבל פיצויים מנזקי גוף מקרן "קרנית" (נוסדה במיוחד למקרים כאלו).

3.      הולך רגל אשר נפצע בתאונה שבעקבותיה נגרמו לו נזקי גוף, יתבע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שפגע בו, ויקבל ממנה פיצויים כספיים.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי