זכויות הורים לילדים עם אוטיזם

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


האוטיזם הנו לקות התפתחותית המופיעה ברצף "הפרעות התפתחויות נרחבות". סוגי האוטיזם שונים ונעים על פני רצף רחב של לקויות, אך לכולם מכנה משותף והוא הפגיעה בהתנהגות, בתפקוד החברתי ובתקשורת הבין אישית. האוטיזם מתגלה בשנים הראשונות וקיים, לרוב, לאורך כל חיי האדם.

ילד אוטיסט נזקק למסגרות תומכות כדי להשתלב במהלך החיים תוך כדי לווי מקצועי וצמוד. להורים של ילדים עם אוטיזם מגיעות זכויות המקלות עליהם במידה מסוימת ועוזרות להם בתהליך החינוך והגדילה מילד לאדם בוגר, ובכך משפרות את איכות חייהם. זכויות הורים לילדים עם אוטיזם מוענקות בדרכים שונות על ידי גופים ציבוריים. אותן זכויות עוזרות להורים לילד אוטיסט מבחינה כלכלית, חינוכית וסיעודית. מרביתן של ההטבות ניתנות מהרגע בו התגלה הילד כאוטיסט עד גיל 18. לכל גוף בנפרד יש הליך בירוקרטי משלו, שעל המשפחות לעבור בכדי לקבל את הזכויות.

להלן רשימת הזכויות הניתנות להורים לילדים עם אוטיזם:

גמלת ילד נכה

ביטוח לאומי מעניק את הגמלה להורים של הילד האוטיסט. רק הורים המקבלים גמלת ילד נכה, יכולים לגשת לשאר הגופים ולקבל זכויות נוספות. גמלת ילד נכה מלאה ניתנת בסכום של 2,019 שקלים. עד גיל 3, ההורים מקבלים 97% מהסכום, ומעבר לגיל 3 ההורים מקבלים 117% מהסכום.

זיכוי ממס הכנסה

הוריו של ילד עם אוטיזם בעל 100 אחוזי נכות, זכאים לקבלת 2 נקודות זיכוי במס הכנסה, בלי קשר למצבם הכלכלי. הזיכוי ניתן רק עבור משכורת של הורה אחד, אך ניתן לחלק אותה בין שתי משכורות ההורים. במידה והילד עבר את גיל 18, אך עדיין נמצא תלוי בהם וגר בביתם, ההורים ימשיכו לקבל את ההטבה.

תו חניית נכה

תו החניה ניתן להורים של ילד אוטיסט עבור רכב בו הם מסיעים את הילד. במידה ויש יותר מרכב אחד לטובת העניין, ההורים זכאים לקבל תווי חניית נכים כמספר הרכבים. ההורים מקבלים גם פטור מתשלום אגרת רישוי שנתית. על ההורים לגשת למשרד הרישוי עם המסמכים המתבקשים ולקבל את ההטבה.

טיפולים פרא רפואיים

ילד אוטיסט זכאי לקבל מקופת החולים שלושה טיפולים בשנה. במידה והוא טופל באופן פרטי, הוריו זכאים להחזר כספי עד 117 שקלים לטיפול. ההטבה ניתנת עד גיל 18, כאשר הוא אינו מקבל טיפולים רפואיים במועדוני יום שיקומיים, במרכזים טיפוליים מיוחדים או בגני תקשורת. הטיפולים- קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול פסיכולוגי, פיזיותרפיה והידרותרפיה.

מסגרות חינוך

הורים לאוטיסט עד גיל 3 זכאים להכניסו למעונות טיפוליים מיוחדים. הורים לילד בגיל הגן זכאים לבחור בין גן טיפולי מיוחד או לשלבו בגן מעורב עם ילדים רגילים. כאשר הילד מגיע לגיל בית הספר, ניתנת בחירה בין בית ספר מיוחד לבין שילוב בבית ספר רגיל עם כיתה מיוחדת.

שירותים קהילתיים

משרד הרווחה דואג לילדים המוכרים על ידו כסובלים מאוטיזם, ומספקים שירותים כגון חונך בבית בשעות אחר הצהריים לילד מגיל 3, מועדוניות טיפוליות אחר הצהריים, נופשונים קצרים בסופי שבוע ובחופשות, וקייטנות מיוחדות לאוטיסטים לגילאי 3-21.

ימי מחלה מהעבודה

הורים לילדים אוטיסטים זכאים לקבל 15 ימי מחלה עבור טיפול וסיוע אישי לילד, המחייב היעדרות מהעבודה. ימי המחלה ייחשבו בסיכום ימי המחלה הכוללים המגיעים לו, או בסיכום ימי החופשה. במקרים מיוחדים, זכאי ההורה לקבל 15 ימי מחלה נוספים.

העסקת עובד זר

הורים לילד אוטיסט המקבלים בעבורו גמלת ילד נכה, זכאים לקבל היתר להעסקת עובד זר, כל עוד הילד זקוק להשגחה צמודה ולסיוע תמידי במהלך היומיום.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי