זכויות לקשיש באשפוז

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


העלייה בתוחלת החיים גורמת לאדם הקשיש להתמודד עם מחלות רבות האופייניות לגילאי הזקנה, עם טיפולים רפואיים, עם אשפוזים ממושכים בתי חולים ועם שהייה במסגרות שיקומיות לאחר אשפוז רגיל או לאחר ניתוח.

קשיש אשר נמצא באשפוז עובר שינויים פיזיים ונפשיים, שבעקבותיהם הוא עשוי להרגיש חולי רב, בדידות, עצבות ועוד הרגשות שליליות רבות. תקופת האשפוז היא תקופה רגישה, ועל כן מגיעות זכויות רפואיות לכל קשיש המאושפז בבית חולים וגם לאחר השחרור.

תקופת האשפוז

במשך תקופת האשפוז רצוי לאגד יחד את כל חוות הדעת הרפואיות, את המסמכים אודות הטיפולים אשר ניתנו לקשיש, את סיכום המחלה וסיכום האשפוז, ואת המלצות הרופאים המטפלים לגבי המשך הדרך מרגע השחרור.

חלק מהזכויות של קשיש הנמצא באשפוז מתייחסות לימים שלאחר האשפוז, ואותן אפשר לקבל כאשר פונים לגורמים המתאימים במהלך התקופה הקצרה שלאחר השחרור. כל המסמכים הרפואיים שצוינו מסייעים מאוד בקבלת תמונה עדכנית על מצב הקשיש.

זכויות קשיש באשפוז- שיקום

קשיש שהשתחרר מאשפוז בבית החולים עקב מחלה או עקב ניתוח זכאי להליך שיקומי כדי לחזור, עד כמה שניתן, לתפקוד עצמאי וליכולות הפיזיות שהיו לו לפני האשפוז, מבלי להיות תלוי בסביבה המטפלת.

קופות החולים הן שמספקות את השיקום הרפואי במרכזי שיקום שונים. השיקום נועד כדי למנוע אשפוזים חוזרים ונשנים בקרב אוכלוסיית הקשישים. על מנת שהקשיש יוכל לשהות במסגרת שיקומית, דרושה הסכמתו או הסכמת האפוטרופוס האישי שלו, ודרושה גם הערכה של רופא גריאטרי בבית החולים שבו הוא שוהה באשפוז. על הקשיש להיות במצב רפואי יציב ולשתף פעולה בכל תהליך השיקום.

במידה שהקשיש סובל מפגיעות קוגניטיביות ואינו מסוגל לנהוג כמו קשישים אחרים, לא נשללת זכאותו לתהליך שיקום, אלא סומכים על ההערכה הרפואית אודות מצבו.

זכויות קשיש באשפוז- בית חולים שיקומי

קשיש אשר זקוק להשגחה רפואית וסיעודית צמודה, אך התנאים בביתו לא מאפשרים זאת, יקבל המלצה רפואית לעבור לבית חולים שיקומי או לשיקום ביחידה שיקומית בבית חולים.

על פי רוב, זכאותו של הקשיש לשהות בבית חולים שיקומי תהיה עד שלושה חודשים, אך ייתכנו פעמים בהן ניתן להאריך את השהות.

זכויות קשיש באשפוז- שיקום בבית

אם מצבו הבריאותי של קשיש אשר נמצא באשפוז מאפשר תהליך של שיקום בבית, הוא זכאי לקבל זאת במסגרת קהילתית על ידי ליווי של אנשי מקצוע מתחום הבריאות והסיעוד.

לשם כך יש להתאים את ביתו כך שיתאפשר השיקום. בתום תהליך השיקום, הקשיש יהיה במעקב במשך חצי שנה ואולי אף למעלה מכך.

אם מצבו של הקשיש מוגדר כקל, הוא זכאי לשוב לביתו לאחר תקופת האשפוז ולקבל טיפולי שיקום על בסיס יומי כמו למשל ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה וטיפולים רפואיים.

כל אלה יינתנו לו במרכז שיקומי באזור מגוריו. אם הקשיש חוזר לבית אבות לאחר ששהה באשפוז בבית חולים, חשוב לעדכן את אנשי הצוות ולהנחות אותם לגבי הטיפול הרפואי לו הוא זקוק. אם מצבו של הקשיש קשה והוא זקוק לטיפול סיעודי צמוד, הוא זכאי להעסיק בביתו עובד זר לסיעוד למשך חצי שנה.

סיעוד קצר מועד

קשיש אשר שהה באשפוז וזקוק לסיוע סיעודי לזמן קצר (עד 60 ימים) זכאי לקבל מביטוח לאומי מטפל סיעודי במשך 9.75 שעות שבועיות, החל מן הרגע שבו הוא שב לביתו. לשם כך יש להעביר למוסד לביטוח לאומי מסמכים רפואיים בנוגע למצבו הבריאותי יחד עם הערכה לדבר הצורך בעזרה, ובקשה על גבי טופס מיוחד לסיוע סיעודי.

ראו גם:

אגף השיקום

שיקום חוץ ביתי לבעלי מוגבלויות

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי