זכויות רפואיות לחולי סרטן

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


הגדרת מחלת הסרטן כוללת מחלות מסוגים שונים, כשהמכנה המשותף שלהן הוא שמספר תאים באיבר מסוים מתחלק בצורה בלתי מבוקרת ובלי פיקוח, והצטברות תאים שכאלה יוצרת גידול באיזור בו החלה. ישנו גידול שפיר, שלא פוגע ברקמה שממנה נוצר ואין סכנה שהוא ייתפשט לרקמות אחרות. ישנו גדול ממאיר- גידול סרטני, ומדובר בתאים בלתי נורמליים שמתחלקים ומשתלטים על איברים אחרים ופוגעים בתפקודם. לעתים חלק מהתאים האלה יוצאים מאותו איזור בגוף ונודדים הלאה, מה שיוצר גרורות של הגידולים.

כיום ישנן תרופות המטפלות בסרטן כשהוא בשלבים התחלתיים, אך במידה והוא מתגלה בשלבים מאוחרים ומתקדמים, הוא לא ניתן לריפוי, ובמקרים אלה החולה צפוי למות. ישנם סוגי סרטן קשים מאוד שטרם נמצא עבורם טיפול מרפא.

מחלת הסרטן מתחלקת לקבוצות אחדות, כשבכל קבוצה ישנן מספר מחלות: מערכת העצבים, מערכת הנשימה, ראש וצוואר, עור, דם ולימפה, דרכי השתן, שלד, מערכת העיכול, שד, מערכות המין.

החולים עוברים טיפולים קשים ולא נעימים. רוב חייהם סובב סביב הטיפולים, בכדי להתמקד בטיפול יעיל במחלה. זוהי "המלחמה במחלת הסרטן". ההתמודדות מצריכה גיוס כוחות נפשיים, שלא תמיד ישנם. לחולי הסרטן בכללותם ולנשים החולות בסרטן בפרט יש אפשרות למימוש זכויות רפואיות במוסדות השונים.

ביטוח לאומי

  1. קצבת נכות כללית: במידה והחולה איבד 50% לפחות מכושר השתכרותו, או מכושר היכולת לתפקד במשק הבית, במקרה של עקרות בית, עקב אחוזי נכות רפואיות העומדים על 60% או על 40%, כאשר במקרה זה סעיף אחד מהליקויים יהיה 25%, או במידה ומדובר בעקרת בית- 50% נכות רפואית. ביטוח לאומי מקל על חולי הסרטן בתהליך קבלת הזכאות ומאפשר קבלת טופס מיוחד מהרופא האונקולוג. במקרים מסויימים טופס זה פוטר את החולים מלגשת לוועדות הרפואיות. לרוב חולי הסרטן יקבלו קצבת נכות מלאה, לתקופה זמנית, עד שמצבם ייטיב. בתום הטיפולים ייגשו החולים לבדיקת הוועדה, שם יוחלט על המשך הקצבה וסדר גודלה, או על הפסקתה.
  2. גמלת שירותים מיוחדים: שירותים הניתנים בתוספת לקצבת הנכות הכללית, כשהחולה נמצא כזקוק לסיוע בתפקוד היומיומי והוא תלוי בזולתו. לרוב אלה חולי סרטן שעוברים טיפולים כימיים.
  3. קצבת נפגעי עבודה: במידה והחולה חלה בסרטן בעקבות חשיפה לחומרים הידועים כמסרטנים והוא מוכיח את הקשר הסיבתי ביניהם, הוא זכאי לממש את זכותו הרפואית, ובמקרה זה הוא יקבל גמלת נכות מעבודה שגובהה יחושב בהתאם לשכר שקיבל בטרם חלה ולאחוזי נכותו. חולה שזכאי לקצבה, יקבל טיפולים רפואיים בחינם, פיצוי כספי על שאיבד את כושרו להשתכר ושיקום מקצועי, ובמידה והחולה נפטר בעקבות המחלה, השארים שלו זכאים ל"גמלת תלויים בנפגע עבודה".

מס הכנסה

חולי סרטן בעלי אחוזי נכות של למעלה מ90% זכאים לפטור רפואי ממס. אלה הם חולים שעוברים טיפולים אונקולוגיים, סובלים מגרורות, או שעברו ניתוח להוצאת הגידול. הם זכאים לפטור ממס לתקופה זמנית. במידה ולחולים ישנם ליקויים נוספים, שלאחר שקלולם מגיעים לאחוזי נכות של למעלה מ90%, ייתכן כי הם יקבלו פטור ממס לצמיתות.

ביטוח בריאות

חולי סרטן שרכשו תכנית ביטוח בריאות פרטית, לפני שחלו, זכאים להשתתפות עבור תרופות, טיפולים וניתוחים שלא כלולים בסל הבריאות.

קצבת אובדן כושר עבודה

חולי סרטן שרכשו תכנית ביטוח, עוד בטרם שחלו, אשר כוללת כיסויים למקרים של אובדן כושר עבודה, ושנפגעה השתכרותם בעקבות המחלה או הטיפולים, זכאים לפיצויים מחברות הביטוח.

פנסיית נכות

חולי סרטן שהפרישו במסגרת עבודתם כספים עבור קרן פנסיה, זכאים ל"גמלת פנסיה לנכות" במידה ואיבדו את כושר עבודתם, בתנאי שמיצוי את ימי המחלה המגיעים להם. פנסיית הנכות תשולם לעובד שלא הגיע לגיל הפרישה, ובמקביל הוא צובר את הזכויות לפנסיית הזקנה.

גילוי מחלות קשות

חולי סרטן שרכשו תכנית ביטוח בריאות פרטית, לפני שחלו, הכוללת סעיף "גילוי מחלות קשות", זכאים לפיצוי חד פעמי בהתאם לתנאי הפוליסה שרכשו. לא כל סוגי הסרטן נכללים בסעיף זה.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי