זכויות לסובלים מכאב כרוני

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


כאב הוא תחושה סובייקטיבית אשר מורכב מגורמים תחושתיים, רגשיים וחברתיים. הכאב מעביר אל המוח מסרים שונים אשר מתורגמים באופן שונה מאדם אחד למשנהו.

כל אחד מאיתנו סובל מכאב חולף כעבור זמן מה, אך ישנם אנשים שסובלים מכאבים חזקים ובלתי נסבלים.

מצב בריאותי המלווה בכאבים

כאב כרוני נקרא גם "כאב רע" שלעיתים נדמה כי אמור להיפסק אך לא נפסק באמת. לכן, כאשר כאב נמשך זמן רב יותר לזמן שמצופה עד להחלמתו הוא כאב כרוני. במצבים מסוימים כאשר מדובר בכאב חזק וכרוני שמורגש במשך זמן רב, המצב הבריאותי של הסובל ממנו עלול להתדרדר עוד יותר.

אנשים הסובלים מכאב כרוני עלולים לסבול לא רק מן הכאב עצמו אלא גם לבדידות גדולה ואיומה מצד המשפחה והחברים הקרובים. הסיבה להרגשת הבדידות האיומה נובעת מהעובדה כי בני המשפחה והחברים נוטים שלא להאמין או להבין את רמת הכאב שיקירהם סובלים ממנה.

אם כן ניתן להסכים כי אנשים שסובלים מכאבים כרוניים חוזרים ונישנים סובלים למעשה באחת המחלות הקשות ביותר אשר עלולה להמשך שנים רבות. במצבים של כאבים חזקים האדם אינו מסוגל לטפל בעצמו ונאלץ לשכב לנוח במשך כל היום וכך למעשה מאבד את כושר עבודתו. בשל עובדה זו, הכנסתו החודשית פוחתת משמעותית ובנוסף הוא נאלץ להתמודד גם עם הוצאות טיפוליות גדולות יותר שאינן תואמות את מצבו הכלכלי.

לכן מגיעות לאנשים אלו  זכויות רפואיות שונות, שנועדו להקל עליהם במקצת מבחינה כלכלית.

זכויות בביטוח לאומי

קצבת נכות – קצבה זו מוענקת לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים חזקים כאשר איבדו 50% או יותר והם משתכרים ב-50% לפחות ממה שהרוויחו טרם הכאבים. הקצבה משולמת לחשבון הבנק של הזכאים לה וגובהה נקבע על פי חומרת הכאב שנקבעה על ידי המוסד לביטוח לאומי בוועדות הרפואיות שבה נקבעו גם אחוזי הנכות שנקבעו בעקבות מצבם הבריאותי והיכולת התפקודית שלהם.

ישנם מקרים קיצוניים בהם אנשים שסובלים מכאב כרוני מאבדים  את היכולת התפקודית העצמית שלהם (הגיעו למצב סיעודי) והם תלויים בזולת לצורך מטלות הפשוטות ביותר, כגון ניידות בתוך הבית, אכילה, שתייה, הלבשה, רחצה וכדומה. במידה שכך הדברים, ביטוח לאומי מכיר בהם כנכים ומעניק להם קצבת שירותים מיוחדים, לצורך מימון מטפל זר לסיעוד למשך 24 שעות ביממה באופן קבוע.

זכויות במשרד הבריאות

בשנת 2008 משרד הבריאות החל לספק מריחואנה רפואית (קנביס רפואי) לאנשים הסובלים מכאב כרוני, לאחר שהתגלה כי זוהי התרופה היחידה (כמעט) שמפחיתה את רמת הכאבים ואף גורמת להיעלמותם. ישנם אנשים שסובלים מכאב חזק וכרוני שקיבלו היתר מיוחד לצרוך את המריחואנה הרפואית.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי