Site icon מימוש זכויות רפואיות

כל מה שחשוב לדעת על תביעת נזיקין ואיך תקבלו את מרב הסיכויים

קרדיט תמונה: freepik

תביעת נזיקין עשויה לזכות אתכם בפיצוי בגין נזק שנגרם לרכושכם או לגופכם. קיים מגוון רחב של דוגמאות לתביעות מסוג זה, החל מאדם שנפגע בבריאותו בשל רשלנות רפואית, דרך הולך רגל שנגרמה לו נכות בשל פגיעה מרכב ועד למי שנגרמו לביתו נזקים בשל עבודת שיפוצים לקויה או כל עבודה רשלנית של איש מקצוע.

 

מה נכלל תחת קטגורית תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין יכולות ללבוש צורות רבות. להלן התביעות הנפוצות ביותר בתחום זה:

 

כיצד מוכרעות תביעות נזיקין?

על מנת להכריע בתיק של תביעת נזיקין, בית המשפט נדרש לדון ב- 2 נושאים:

  1. מי אחראי לנזק שנגרם? על מנת להוכיח שיש אחראי לנזק שנגרם, יש להראות כי מתקיימים כל יסודות העוולה בהתאם לעניין המשפטי שנדון.
  2. מה גובה הפיצויים שהמזיק צריך לשלם לניזוק? גובה הפיצויים נגזר ממרכיבים שונים בהתאם לסוג הנזק, חומרתו והשלכותיו על חיי הניזוק.

כך לדוגמה, כאשר נדון מקרה של רשלנות רפואית, על התביעה להוכיח כי מוטלת על הגורם המטפל חובת הזהירות כלפי הניזוק, שהוא התרשל בעת מילוי תפקידו, ושיש קשר סיבתי מובהק בין המעשה הרשלני לנזק שנגרם למטופל.

 

כך תגדילו את סיכוייכם לקבל את גובה הפיצויים המרבי שמגיע לכם

פקודת הנזיקין, המהווה בסיס לכל דיני הנזיקין במדינת ישראל, מעגנת בתוכה את חובת ההוכחה בכל תביעת נזיקין, המוטלת על התובע. בשל כך, חיוני לאסוף עדויות וראיות, אשר יוכיחו את היקף הנזק שנגרם לניזוק, כמו גם אחריות המזיק והקשר הישיר שבין פעולותיו (או אי נקיטת הפעולות) אשר גרמו לנזק של התובע.

 

עקבו אחר הטיפים הבאים. הם יסייעו לכם להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעת נזיקין:

 

לסיכום,

תביעות נזיקין מאוד שכיחות, וכוללות בתוכן מגוון סוגים של תביעות.

כאשר מוכיחים כי מתקיימים כל יסודות העוולה ואת הקשר הסיבתי שבין העוולה לנזק שנגרם, מגיע לניזוק לקבל פיצויים.

על מנת לקבל את מרב הפיצויים שמגיעים לניזוק, כדאי לנהל את התביעה בחוכמה, בצורה מאורגנת ושקולה, וכן להיעזר בייעוץ וליווי של עו"ד המתמחה בדיני נזיקין.

 

Exit mobile version