Site icon מימוש זכויות רפואיות

זכויות חולי אנדוקרדיטיס

זכויות חולי אנדוקרדיטיס


אנדוקרדיטיס הנה מחלה זיהומית אשר ממוקמת בקרום הפנימי (אנדוקרד) שמצפה את תוכנו של הלב. המחלה נקראת גם "דלקת פנים הלב".

הדלקת בעיקרה היא מסביב למסתמי הלב. המחלה היא קשה מאוד וכ-40% מהאנשים שחולים בה, נפטרים כל שנה, במידה שחל סיבוך רציני.

ישנם גורמים אחדים למחלת אנדוקרדיטיס כגון זיהום שנוצר מחיידקים, תהליכים ממאירים בגוף, פטריות או תגובה לקויה של מערכת החיסון.

אנדוקרדיטיס- סוגים שונים למחלה

1. דלקת חריפה- חיידק אלים מתיישב על מסתם הלב וגורם לנמק ולמוגלה שיוצרים קרעים במסתמים. במצב בו המחלה היא קשה, החיידק האלים עלול להתפשט לשריר הלב, מה שגורם לחום גבוה, לחולשה ולצמרמורות. שיעורי התמותה גבוהים יחסית.

2. דלקת תת חדה- החיידקים פחות אלימים ומתמקמים בפה או בלוע ועלולים ליצור זיהומים בחניכיים. הדלקת מתהווה אם יש בעיה אשר קיימת כבר במסתמי הלב, וכתוצאה מכך המסתם הופך לבצקתי ודלקתי, ואף עלול להיהרס בחלקו. טיפול אנטיביוטי לרוב משמיד את החיידקים.

כפי שניתן להבין מפירוט סוגי המחלה, אנדוקרדיטיס עלולה להיות מלווה בסיבוכים רבים אשר יכולים להוות סכנת מוות של ממש. לצורך ריפוי המחלה נזקקים חולים לא מעטים לאשפוזים תכופים וממושכים בבתי חולים שמשבשים את שגרת חייהם, את כושר עבודתם ואת יכולתם להתפרנס. אנדוקרדיטיס זכאים למספר זכויות מטעם המדינה בשל מצבם הרפואי, במטרה לעזור להם בהתמודדות כלכלית בתקופת המחלה.

זכויות חולי אנדוקרדיטיס בביטוח לאומי

זכויות חולי אנדוקרדיטיס במס הכנסה

זכויות נוספות

חולי אנדוקרדיטיס זכאים לקבל זכויות נוספות מגופים שונים במדינה, הניתנים בהתאם לאחוזי הנכות שישנם כגון הנחות בתשלומי חשבונות ארנונה, הנחות בתעריפי התחבורה הציבורית, הנחות במס רכישה כאשר קונים נכס, הנחות בבזק- התקנת קו ותעריפי שיחות, הנחות באגרת החינוך וכדומה.

Exit mobile version