מימוש זכויות רפואיות

נפגע עבודה תביעה מביטוח לאומי

חוות דעת רפואית מפי מומחה

תאונות קורות. לכולנו. גם תאונות בעבודה. תאונות עבודה רבות, גם כאלו שבמבט ראשון אינן נראות לנו כקריטיות מידי או כואבות מידי, יש בהן כדי להשפיע על חיינו, על התפקוד שלנו, על אורח החיים שלנו ועל היכולת שלנו להשתכר ועל מצבנו הכלכלי. לכן, נפגע תאונת עבודה, זכאי לקבל פיצוי, קצבה או הבטחה כלכלית, שיכולה לסייע לו בהווה הקשה אך לא פחות חשוב גם בעתיד הכלכלי, במידה והפגיעה אינה משהו שחולף.

לצערנו, לא רבים מן האנשים יודעים כי רבים יכולים לפצוח בתהליך של נפגע עבודה תביעה כנגד ביטוח לאומי, בשל אירועים שקורים להם בעבודה. ירה מכך, רבים מתייאשים בתהליך ורבים אחרים שכבר מתחילים בתהליך, אינם יודעים במדויק אלו זכויות מגיעות להם ולכן מוגשת עבורם כאדם נפגע עבודה תביעה שאינה מספקת ואינה מקנה להם את מלוא הזכויות שלהם. הדרך לפתור את זה היא כמובן להתייעץ עם חברות מומחים, המסייעות במימוש זכויות רפואיות וביחוד כאלו המתמחות בתביעות על פגיעה בעבודה. הפגיעה בכם כבר התרחשה אבל לעיתים הם ההבדל בין איכות חיים ירודה להבטחת עתידכם, למרות הפגיעה.

מהי תאונת עבודה?

המחוקק קבע כי תאונת עבודה היא תאונה או אירוע אשר התרחשו במקום העבודה הקבוע של העובד, כאשר התאונה נגרמה כחלק או כתוצאה ישירה מעבודתו של העובד. למקרה זה יש חריגים והם נוגעים למיקום של התאונה. במקרים מסוימים הם לא חייבים להתרחש דווקא בשטח הגאוגרפי של המפעל או מקום העובדה. גם עובד שהיה בשליחות העבודה למשל בכנס מקצועי או עובד שיצא לביקור בית או עובד שהיה במשימה כזו או אחרת מטעם העבודה, נחשבים כאילו תאונת העבודה- התרחשה במהלך העבודה ובמקום העבודה.

יתרה מכך, גם תאונת דרכים שקרתה בדרך אל העבודה או בדרך ממנה אבל הייתה חלק ברור מתוואי נסיעתו של האדם מביתו לעבודתו או בחזרה, נחשבים בהגדרה של תאונת עבודה. כך הדין גם עם העובד נמצא בהפסקה מאושרת מטעם העבודה.

מקרים נוספים ופחות מוכרים הם פגיעות בעבודה שהן לא בהכרח מטראומה פיזית בעבודה (כמו למשל נפילה מגובה). מקרים כאלו יכולים להיות על בסיס פגיעה נפשית, כתוצאה מחוויות אליהן נחשף העובד בעת פעילותו וכן פגיעות פיזיות שנגרמו לא כתוצאה מאירוע בודד אלא מהצטברות רבת שנים של העבודה. דוגמא אחת לכך היא למשל בעיות גב שנגרמו עקב עבודה מאומצת מידי ולא בצורה נכונה ובלי ציוד מתאים. מפתיע, אבל גם נזקים קלים שנגרמו מפעילויות קטנות וטריוויאליות, יכולות להיות מוגדרות כתאונת עבודה, אם הצטברו לכדי פגיעה בסופו של דבר. מקרה קלאסי לכך הם ירידה בשמיעה כתוצאה מרעש במקום העבודה או בעיות בשורש כף היד כתוצאה מהקלדה מרובה. בכל אלו יכול להגיש האדם נפגע עבודה תביעה לביטוח לאומי.

נפגע עבודה תביעה מול ביטוח לאומי

מי שמשלם על הטיפולים הרפואיים והוצאות הכרוכות בטיפול בגלל תאונת העבודה הוא הביטוח הלאומי. הוא לא עושה זאת בחסד אלא כתוצאה ישירה לתשלומים קבועים שהשכירים משלמים במשכורת חודש בחודש. לכן הביטוח הלאומי יישא בעלויות של הטיפול הראשוני, טיפול מאוחר יותר (למשל ניתוחים, פיזיותרפיה וכד') או אפילו דברים כמו רכישת אביזרים וסיעוד. הביטוח הלאומי גם אמור להגן על העובד בכך שאיכות החיים שלו לא תרד ושהוא לא יפגע מכך שיכולתו לעבוד נפגעה ואולי הוא לא ירוויח כמקודם.
כאשר אדם חווה תאונת עבודה, כושר העבודה וההשתכרות שלו נפגע. לעיתים הפגיעה בת חלוף ובתום תקופה מסוימת (הביטוח הלאומי מגדיר אותה כ- 3 חודשים לרוב) והביטוח לאומי משלם לו בגין זמן זה. לעיתים האדם יסבול מנכות קבועה שתשפיע תמידית על יכולת העבודה שלו. מעבר לכך שהוא יהיה זכאי למענק חד פעמי, במקרים קבועים יותר הוא יהיה זכאי לקבלת קצבה חודשית. בנקודה זו חשוב לציין כי נושא הקצבאות מורכב מעין כמוהו וכן הדברים נכונים לקביעת אחוזי הנכות ותוקפן.

תהליך של נפגע עבודה תביעה

כדי שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בפגיעה שחווית בעבודה כתאונת עבודה ויעניק לך את המגיע לך כחוק, יש להגיש טופס תביעה וכן לבקש קביעת דרגת נכות מעבודה ממנה תיגזר קצבת הנכות. בטופס, מלבד הפרטים האישיים ופרטי העבודה, יש לציין גם את הגורמים ואת אירוע וכן את הטיפולים שנערכו בגין הפגיעה.

את התביעה בוחנים המומחים של הביטוח לאומי, המחלקות המשפטיות וכן וועדה רפואית אשר תפקידה לקובע את מידת הפגיעה, דרגת הנכות ולפיכך את הפיצוי או הקצבה בהמשך. לעתים הועדה תזמין את הנפגע להתרשמות. ועדות אלו נודעות לשמצה והמקובל הוא שהם מנסות לפגוע בזכויות העובד. בין אם זה נכון בחלקו ובין אם זה נכון במלואו, על תתנו להם פתח לפגוע בכם.

לעמוד יחד על זכויותיך

ביטוח לאומי אינו שש לשלם ולהכיר עבור נפגע עבודה תביעה מקסימלית ובמלואה ומפעיל שלל שיטות שיקלו עליו, כולל ועודות רפואיות שתפקידן לקבוע אחוזי נכות ואת הדרגה. במקרים כאלו, לא מומלץ להגיש נפגע עבודה תביעה לבד. עורכי דין וחברות מומחיות למימוש זכויות רפואיות מיומנים בהגשת התביעות, מכירות את החוק על בוריו ויכולים להוות משקל נגד לפקידי הביטוח הלאומי ולהיות האוזניים, העניים והפה שלכם מול ביטוח לאומי. חברות אלו יסיעו לכם בהגשה נכונה של התפסים, בהכנות לוועדות, בעמידה על הדרישות עד לקבלת המגיע לכם.

יתרה מכך – אתם לבדכם אינכם מכירים את מלוא זכויותיכם ולכן לא ממקסמים את מלאו זכויות נפגע עבודה תביעה המגיעה לכם. אתם לא חריגים בכך. הדבר סבוך ובאופן טבעי כרוך בתובנות משפטיות מורכבות. חברות למימוש זכויות רפואיות המתמחות בדיני עבודה, כמו החברה שלנו, בקיאות בכל הנקודות הרלוונטיות ולכן נגרום שלא תפספסו שום הטבה או פיצוי או כל סכום כספי המגיע לכם.

Exit mobile version