Site icon מימוש זכויות רפואיות

תביעת הביטוח הלאומי לאחר פגיעה

תביעת הביטוח הלאומי


לאנשים אשר נפגעו בתאונת עבודה, בתאונת דרכים או לאלה אשר חוו כל פגיעה מסוג אחר, ישנה זכאות לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין פגיעה. תביעת הביטוח הלאומי לאחר פגיעה עשויה להוביל להכרה של התובע כנפגע עבודה ולהעניק לו מספר זכויות רפואיות וכלכליות מטעם המדינה ומוסדותיה.

הגדרות "תאונת עבודה" לפי המוסד לביטוח לאומי

הגדרת "מחלת מקצוע" לפי המוסד לביטוח לאומי

ביטוח לאומי הגדיר רשימת מחלות מצומצמת של מה שנקרא מחלות מקצוע. מחלת מקצוע היא מחלה שנגרמה בעקבות חשיפה לחומרים רעילים במקום העבודה, או לעבודה תחת תנאים מסוימים או במקצועות מיוחדים. אין מדובר במחלות שנגרמו כתוצאה מאירוע חד פעמי שהתרחש, אלא מעבודה ממושכת, לאורך זמן, באותם התנאים שגרמו למחלה.

הליך התביעה לפיצויים עבור פגיעה

כאשר אדם ניגש לתבוע את ביטוח לאומי לשם קבלת פיצויים עבור פגיעה מעבודה, עליו למלא טופס תביעה. את התביעה יגיש מעסיקו של התובע. כאשר יש בידיו של המעסיק הרשאה לשלם לעובדיו פיצויים עבור פגיעה (דמי פגיעה) בשם הביטוח הלאומי או במקומו, הוא ישלם אותם.

התובע יתאר בטופס התביעה את הפגיעה שאירעה ואת הנסיבות שהביאו לכך, יציין את התאריך בו הופסקה עבודתו בעקבות הפגיעה ויחתום על התביעה בטופס ועל הטפסים לוויתור סודיות, שבלעדיהם ביטוח לאומי לא מטפל בתביעות. חשוב מאוד למלא את כל הפרטים, מכיוון שכל פרט ופרט בעלי חשיבות רבה. כמו כן, על התובע לצרף אישורים ומסמכים רפואיים, וכל מסמך אחר, שנבדקו על ידי רופא מקצועי בתחום הפגיעה, ועברו את אישורו.

תביעת פיצויים לפגיעה- שני סוגים

סכומי הפיצויים בגין פגיעה

 

ראו גם:

מימוש זכויות חולי דלקת מח

Exit mobile version