זכויות הלוקים בפריצת דיסק צווארי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

פריצת דיסק, המוכרת גם בשם צניחת דיסק, היא פציעת מאמץ הנובעת מלחץ המופעל על אזורים שונים בעמוד השדרה, אשר כתוצאה מהם נוצרים סדקים בסחוסי עמוד השדרה.

תפקידם של סחוסים אלו הוא לבלום לחצים שונים על אזור עמוד השדרה, ובשעה שהלחץ המופעל על אזור מסוים הינו ברמה חריגה, הסחוס שבאזור עלול לזוז ממקומו, מה שמכונה פריצת דיסק, וגורר כאב מקומי באזור אשר לעיתים מוקרן גם לאזורים אחרים בגוף.

באופן כללי, מרבית אירועי פריצת הדיסק באזור הצוואר מתאחים באופן אוטומטי עם חלוף הזמן, וזאת ללא צורך בהתערבות ניתוחית. עם זאת, במקרים חריגים, פריצת הדיסק אינה מתאחה בכוחות עצמה, ויש צורך לבצע פרוצדורה רפואית על מנת להשיב את הסחוס למקומו. במקרים אלו, הנפגע עלול להתמודד בפני כאבים חוזרים ומתמשכים, אשר יפגעו במידה ניכרת ביכולת התנהלותו היומיומית לאורך פרק זמן ארוך.

סיוע מטעם המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי, המופקד בין היתר על מתן סיוע לתושבי ישראל הלוקים בנכות, זמנית או קבועה, מכיר גם במקרי פריצת דיסק כעילה אשר עשויה לזכות את הנפגע בקבלת סיוע כספי, וזאת בהתאם לנהלים הרלוונטיים.

ככלל, ועל מנת ליהנות מהסיוע הכספי במקרה זה, על הלוקה באירוע פריצת הדיסק בצוואר לפנות בראש ובראשונה לגורמי הביטוח הלאומי, וזאת בצירוף הפרטים המלאים אודות מצבו הרפואי העדכני.

לאחר מכן, הלוקה בפריצת הדיסק מזומן לעמוד בפני ועדה רפואית, הפועלת אף היא מטעם המוסד לביטוח לאומי, ומתפקידה לאבחן את מצבו הרפואי של הפונה, ובדגש על הקושי שנגרם לו כתוצאה מהאירוע.

משעה שנמצא כי אירוע פריצת הדיסק פגע ביכולתו של הנפגע להתנהל באופן עצמאי במהלך חיי היום יום, הוועדה תקבע לזכותו אחוזי נכות, לרוב באופן זמני, אשר משקפים את מידת נכותו כתוצאה מהאירוע.

בהמשך, וכל עוד ללוקה באירוע פריצת הדיסק נקבעו אחוזי נכות של 50% ומעלה, הרי שיש באפשרותו ליהנות מקצבת נכות כללית, וזאת בדומה לכל תושב ישראלי אחר הלוקה בנכות.

יצוין בהקשר זה, כי במידה ולנפגע נקבעו אחוזי נכות גבוהים יותר, הרי שייתכן כי הוא זכאי ליהנות מסיוע כספי נוסף מטעם המוסד לביטוח לאומי, וזאת בהתאם לנסיבות העניין.

זכויות נוספות המגיעות ללוקים באירוע פריצת דיסק בצוואר

בנוסף לסיוע הכספי המסופק מטעם המוסד לביטוח לאומי, אדם הלוקה באירוע פריצת דיסק בצוואר, אשר כתוצאה ממנו נקבעו לו אחוזי נכות והוכרה זכאותו לקבלת קצבת נכות, זכאי לשורה של הטבות נוספות מטעם משרדי ממשלה ומוסדות ממשלתיים שונים.

בין היתר, הוא זכאי ליהנות מפטור על תשלום ביקור אצל רופא מטעם קופות החולים, וכן מתשלומי התחייבות לבתי החולים.

הנהנים מקצבת נכות כללית זוכים במקרים רבים גם להנחות שונות בתשלום המיסים העירוניים, ולרבות תשלום הארנונה העירונית.

על מנת ליהנות מהנחות אלו, על התושב לפנות ישירות לגורמי הרשות המקומית אשר בשטחה הוא מתגורר, וזאת יחד עם המסמך מטעם המוסד לביטוח לאומי המכיר בו כזכאי ליהנות מקצבת הנכות.

בנוסף, מי שהוגדרו לו אחוזי נכות גבוהים עשוי גם לזכות בהנחה במסגרת מס הכנסה, מס רכישה, תשלום דמי טלפון, ועוד, כתלות באחוזי הנכות שהוגדרו לו.

בסופו של דבר, הלוקים באירוע פריצת דיסק בצוואר, אשר הוכרו כסובלים מנכות, זכאים ליהנות ממספר רב של הטבות שונות, המשתנות באופן תדיר. זכויות אלו נועדו לסייע לנפגע, ולו במעט, בהתמודדות מול המצב הרפואי הקשה אליו הוא נקלע.

ראו גם:

פריצת דיסק כתוצאה מפגיעה בעבודה – מה מגיע לכם?

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי