זכויות בעלי תעודת עיוור

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


אדם מוכר כעיוור על ידי ביטוח לאומי כאשר אחוזי הנכות הרפואית שלו, בגין העיוורון, עומדים על 100% והוא אינו רואה כלל, חדות הראיה שלו לא מגיעה מעבר ל- 3/60 מטר בעין הבריאה, אפילו כאשר הוא מרכיב משקפיים או ששדה הראיה שלו מצומצם לכדי 20 מעלות מקסימום בעין הבריאה גם בעת הרכבת משקפיים.

אדם אשר עונה על אחד מהקריטריונים הנזכרים או על כולם ביחד, זכאי לקבלת תעודת עיוור. התעודה מקנה לבעליה זכאויות לסיוע חומרי ברבדים שונים ולשירותי שיקום.

זכויות בעלי תעודת עיוור:

קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי

אדם בעל תעודת עיוור זכאי לקבל מהמוסד לביטוח לאומי את הקצבאות הבאות: גמלת נכות כללית, גמלת שירותים מיוחדים, קצבת שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבת ילד נכה ועוד. כל אדם עיוור זכאי לקצבה שונה, בהתאם למצבו הבריאותי ולחומרת העיוורון.

הקלות במס הכנסה

  • במידה והאדם בעל תעודת עיוור עובד ומתפרנס, הוא זכאי לפטור ממס הכנסה.
  • הורה לילד בעל תעודת עיוור, זכאי לקבלת נקודות זיכוי במס מהכנסתו ממשכורת.

דמי ליווי

אנשים בעלי תעודת עיוור אשר חדות הראיה שלהם לא עוברת את ה- 1/60 מטר, וצמצום שדה הראיה הוא עד 10 מעלות, זכאים לקבל מהמחלקה לשירותים חברתיים, במקום המגורים, דמי ליווי חודשיים. נשים יקבלו זאת מגיל 18- 60 וגברים מגיל 18- 65. דמי הליווי ניתנים באמצעות מענק חודשי לצורך ניידות והשתלבות בחיי הקהילה. יש לפנות לצורך כך למחלקה לשירותים חברתיים במקום המגורים.

הנחות בתשלום הארנונה

אנשים בעלי תעודת עיוור אשר מחזיקים בדירה הרשומה על שמם, זכאים לקבל הנחה בתשלום הארנונה עד 90%. יש לפנות לצורך כך לרשויות המקומיות בצירוף תעודת העיוור.

פטור מתשלום אגרת רכב

את הפטור יקבל אדם בעל נכות רפואית בשיעור של 100% ובידיו תעודת עיוור, אך ורק אם הרכב רשום על שמו. יש לפנות לצורך כך למשרד הרישוי בצירוף תעודת העיוור ומסמכים רפואיים המעידים על המצב הבריאותי.

סיוע ברכישת אביזרי עזר

במרכז לעיוור בתל אביב יש מדור מיוחד למכשירי עזר המעניק סבסוד של אביזרים או מכירתם במחירי עלות. אביזרים אלה מתאימים במיוחד לעזרתם של אנשים עיוורים ויכולים לעזור להם מאוד בהתמודדות היומיומית עם החיים.

תחבורה ציבורית

זוגות הורים עיוורים

זוג הורים עיוורים בעלי תעודות עיוור לשניהם זכאים להטבות הבאות כדוגמת עזרה בטיפול בילדים, סיוע בניהול משק הבית, חונכים לילדים בלימודים וכדומה. יש לפנות לצורך כך למחלקה לשירותים חברתיים במקום המגורים, בצירוף תעודת העיוור.

תעסוקה מוגנת

אנשים בעלי תעודת עיוור, אשר אינם מתאימים לעבוד במסגרת שוק העבודה הפתוח, זכאים לקבל עבודה במפעלים מוגנים המותאמים במיוחד למוגבלות שלהם מבחינת תנאי העבודה. יש לפנות לצורך כך למחלקה לשירותים חברתיים במקום המגורים, בצירוף תעודת העיוור.

עולים חדשים עיוורים

אנשים עולים חדשים בעלי תעודות עיוור זכאים לקבל החזרי מס עבור קניית ציוד ביתי בסיסי, בתקופת חמש השנים הראשונות בארץ, בניגוד לשאר העולים החדשים.

הקלות בדיור

אדם בעל תעודת עיוור ובעל 100% נכות רפואית, זכאי לקבל הקלות ברכישת דירה או בשכירות, בתנאי שהדירה נועדה לצורכי מגורים בלבד. יש לפנות לקבלת מידע בסניפי הבנקים למשכנתאות.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי