ועדה רפואית של עובדי מדינה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

ועדה רפואית של עובדי מדינהאנשים רבים מכל קשת המקצועות הרחבה סובלים לעיתים מבעיות רפואיות כאלו ואחרות שאינן מאפשרות להם להמשיך בעבודה. זה קורה במקצועות שוחקים מעצם טבעם, כגון פועלי חרושת וזה קורה גם בעולמות "נקיים, ו"קלים" יותר כמו ההייטק. איש אינו חסין. כך גם עובדי מדינה. בין אם אלו המורים ובין אם אלו פקידים בשירות המדינה, לעיתים נוצר מצב בו עקב מחלה, פגיעה או מצב רפואי שנוצר, הם אינם יכולים עוד לעבוד.

במקרים כאלו ובמידה והבעיה הרפואית מתמשכת, ניתנת האפשרות לצאת לפנסיה רפואית מוקדמת של עובדי המדינה, הוא בשם שחלק אחר מכיר: פנסיית נכות לעובדי המדינה. כדי לקבל פנסיה זו, על עובד המדינה לעבור תהליך מורכב, במהלכו הוא נדרש להציג מסמכים שונים ולהגיע לבדיקה אצל ועדה רפואית של עובדי המדינה. ועדה רפואית של עובדי מדינה, פועלת כחלק ממשרד הבריאות והיא אשר תכריע בכל הנוגע לשיעור הנכות שיינתן לו, שיש בו כדי להשפיע על הפרישה והפנסיה המוקדמת.

תהליך ארוך ומורכב

רובנו ודאי שמענו או קראנו על הקושי והאתגר בהתייצבות בפני ועדות של הביטוח הלאומי. ועדה רפואית של עובדי המדינה אינה שונה מהותית בסוגיה זו. גם אם לא באופן רשמי, רשויות המדינה אינן ששות להוציא עובדים לפרישה מוקדמת, גם עקב מחלה או קושי לעבוד ומקשות על התהליך. כל זה לא אומר שעליכם לוותר. בסופו של דבר מדובר בבריאות שלכם ובאיכות החיים שלכם.

אבל יתרה מכך, גם אם ועדה רפואית של עובדי מדינה תאשר את יכולתכם לצאת לפנסיה מוקדמת בגין מחלה או נכות, יש משקל רב לשאלה כמה אחוזים או מה שיעור הנכות שיקבע לכם. מדוע? כי כל אחוז מעבר ל-50% משמעותו כסף רב והטבות. חשוב לזכור כי הפרישה המוקדמת שלכם נערכת בגיל צעיר יחסית ויש לכם עוד הרבה שנים לחיות (אם תעסקו במקצוע אחר בהמשך, אם לאו) ואתם חייבם לחשוב על עתידכם הכלכלי. זו גם הסיבה מדוע הגעה לבדיקה של ועדה רפואית של עובדי המדינה חייבת להיות מתוכננת, מאורגנת ומחושבת.

וועדה רפואית של עובדי מדינה

עובד מדינה, מכל המקצועות בסקטור הציבורי המעוניין להתפטר ממקום עבודתו כתוצאה מפגיעה, מחלה או תאונה אשר הובילו אותו למצב בריאותי לקוי, שאינו יכול לאפשר לו להמשיך לעבוד במקצוע שלו – יכול לעשות זאת בלי לפגוע בפיצויי הפיטורין שלו. בנוסף, הוא בעצם יכול לצאת לפנסיה מוקדמת ולקבל קצבה חודשית, המוגדרת כ'פנסיית נכות'. כדי לקיים תהליך שכזה, ועדה רפואית של עובדי מדינה, שהינה ועדה מחוזית, תזמן את העובד לבדיקה, שתבחן את הפגיעה שלו ואת השפעתה על יכולתו לעבוד.

ועדה רפואית של עובדי מדינה תכלול בדרך כלל רופא אחד (או מומחים נוספים במידה ומדובר במחלה או פגיעה שמשלבת כמה התמחויות) ולצידו את מזכיר הועדה. אל הועדה צריך להגיש את כלל המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לפגיעה וכן מסמכים רפואיים עדכניים ככל הניתן. ככל שהמסמכים יהיו רלוונטיים יותר ויעידו כי סמכות רפואית מאשרת את הפגיעה ואת השפעותיה, כך יהיה בסיס איתן יותר לבקשתכם. לצד הגשת ובחינת המסמכים על ידי הועדה, תתבקשו לעבור גם בדיקה פיזית, כדי לבחון את מצבכם. זוהי פרקטיקה מקובלת ואין מה להתנגד לה. בסיום הבדיקה ולאחר שתצאו לדרככם, תחליט הועדה על גובה דרגת הנכות או שיעור ואחוזי הנכות שלכם ובכך תקבע האם יש לכם אפשרות לצאת לפנסיה מוקדמת וכן מה גובה הקצבה וההטבות שתקבלו.

להתכונן כראוי

ועדה רפואית של עובדי מדינה, בדומה לכל ועדה רפואית אחרת, אינה עסק פשוט. גם בשל העובדה שכל המעמד עצמו מאוד מלחיץ ובמיוחד משום שמסקנות והחלטות הועדה ישפיעו בהרבה מובנים על עתידכם התעסוקתי, הכללי, המשפחתי ועל איכות החיים שלכם. כל זה לא אומר שצריך לבוא מבהולים לוועדה. להפך. צריך לבוא מוכנים. וככל שתהיו יותר מוכנים כך יגברו סיכויי ההצלחה שלכם בוועדה.

בואו נודה על האמת, רובנו איננו רופאים ולא יודעים לייצג את עצמנו היטב בסוגיות אלו. רובנו גם לא משפטנים וההתנצחות מול הועדה היא לא לחם חוקנו. יתרה מכך, רובנו גם לא אנשים מאורגנים ומסודרים, כל שיקל עלינו למצוא, לארגן, לסדר ולתמצת את כל המסמכים הרלוונטיים בצורה הטובה ביותר ולשטוח את טענותינו בבהירות ובפשטות, בפרקי זמן קצרים המוקצבים לנו.

לשם ההמחשה, אתה מרגיש כאבים מסוימים ברגל, דבר שמפריע לך להמשיך ולעסוק במשרה שלך בשירות המדינה הדורשת עמידה על הרגלים. אתה מתלונן בוועדה על כאב בלתי נסבל אבל את הועדה לא מעניין הכאב. הכאב הוא סימפטום. גם לא מעניינות אותה התחושות שלך. אותה מעניינת הסיבה לכאב. לכן, עליך להתמקד בכך ולא פחות חשוב במגבלה שנוצרת לך בגל הכאב. זכרו כי אתם מבקשים להפסיק את העבודה בשל מגבלה שנוצרה  ולכן יש להתמקד בה.

הכנה נכונה

לכן נדרשת ההכנה. ואת ההכנה הזו מומלץ לא לעשות לבד. מומחי החברה שלנו כבר סייעו למאות אנשים שהתייצבו מול ועדה רפואית של עובדי מדינה. אנחנו נאסוף ביחד אתכם את כל החומרים הרלוונטיים, נברור את החשובים ביותר, נארגן אותם, נמלא את החסר וכן, גם נכין אתכם לבדיקה הפיזית ולתשאולים שיערכו במהלכה. מה להגיד, איך להגדיר, מה להדגיש ומתי להמעיט בפירוט וכד'. הדבר מוכח ואינו מוטל בספק: מי שמסתייע בחברות המתמחות במימוש ומיצוי זכויות רפואיות – מגדיל דרמטית את סיכוייו להצלחה בוועדה.

זכרו, גם אם לא הסתייעתם במומחים למימוש זכויות בהופעתכם הראשונה בפני ועדה רפואית של עובדי המדינה ובקשתכם נדחתה, הרי שהינכם רשאים להגיש ערער והפעם לעשות אותו באמצעות הסיוע המומלץ (וכדאי לעשות זאת בתוך פרק הזמן המאפשר ערר)

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי