אילו זכויות רפואיות מגיעות בעקבות ניתוח להחלפת ברך?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

הגוף שלנו, גוף האדם, בנוי על גבי השלד. העצמות הן המאפשרות לנו לנוע ממקום למקום בבטחה, הן אלו המאפשרות לנו לבצע פעולות שונות החל מכיפוף של הברך כדי לשבת ועד הליכה או ריצה. המפרקים אלו הנקודות בהן שתי עצמות נפגשות כאשר המפגש בניהן מאפשר לנו לקיים תנועה כזו או אחרת. המפרקים שלנו, בגלל המבנה הייחודי להם, עלולים להיפגע לאורך השנים ולהישחק. במידה וזה קורה, עלינו לבצע פרוצדורות חיוניות כדי להחזיר את המפרקים לכשירות מלאה. במאמר הבא נדבר בהרחבה על טיפול וניתוח של מפרק הברך. נדבר כמובן על הזכויות המגיעות לכם על פי חוק לאחר קבלת הטיפול המקצועי. בואו נתחיל.

 

איך בנוי מפרק הירך ומדוע הוא פגיע כל כך

לכל אחד מהמפרקים שלנו יש תפקיד חשוב בהגנה על הגוף שלנו בריא. מפרק הברך בנוי כמפרק אובלי. כלומר, אם נסתכל עליו מבפנים, נראה כי עצם השוק ממוקמת על עצם הירך, קצת כאילו הקצה של עצם הירך הופכת לקערה או מכתש את תרצו. בעוד הראש של עצם השוק מתחילה בסוג של כדור, הממוקם על עצם הירך בדומה לעלי. האופי של המפרק מאפשר לנו לבצע פעולות שונות כמובן, כמו לכופף וליישר את הרגל. בנוסף, המפרק משמש בתור בולם זעזועים טבעי. כדי שהעצמות שלנו לא יתפרקו עם כל מגע של כף הרגל באדמה בזמן ריצה, קפיצה וכדומה, הברך מורכבת מרצועות שריר, כלי דם ורקמות נוספות, אשר תומכות בפעולה של הברך ומאפשרות לה לבלום כל זעזוע.

עם הזמן, השימוש החוזר במפרק מביא לשחיקה שלו. מי שמקיימים פעילות גופנית באופן תדיר, מי שסוחבים דברים כבדים לפרק זמן ממושך, השמנה ועוד, אלו רק חלק מהסיבות אשר יכולות להביא לשחיקה של מפרק הברך מה שעלול להביא אותנו לקיים פרוצדורות שונות כדי להקל על המטופל.

 

איך נראה הטיפול הרפואי הלכה למעשה

במקרים מסוימים אנחנו יכולים לסכם את הטיפול במסגרת טיפול תרופתי או מתן תרגילי פזיותרפיה. במקרים חמורים, בהם אנחנו רואים שחיקה מאסיבית של איברים שונים בתוך מפרק הברך, נצטרך לבצע ניתוח החלפת ברך חלקית או החלפה מלאה, בהתאם לנסיבות. ניתוח החלפת ברך חלקית ייעשה במקרים בהם אנחנו יכולים לשמור על חלק מהאיברים של הברך המקורית, משום שאלו לא נשחקו בדומה לאיברים אחרים באותה המערכת. כמובן, לפני החלפת ברך חלקית או מלאה, חשוב לערוך אבחנה מבדלת מסודרת ולקבל החלטות מקצועיות על הצד הטוב ביותר.

 

מה הזכויות המגיעות לכם בעקבות הניתוח

קודם כל עלינו לזכור כי לאחר הטיפול עצמו, עלולים להופיע כאבים עזים לפרק זמן מסוים ויש מי שאף יפתחו סוג של נכות. במקרים כאלו, גם אם אנחנו מדברים על תהליך החלמה שבסופו חזרה לכשירות מלאה, הרי שבפרק הזמן הזה עלולה להופיע נכות בשיעור כזה או אחר. בראש ובראשונה, עבור מחזיקי הרישיון, קיימת אפשרות לקבל דרך משרד התחבורה תג נכה אותו יש להניח על שמשת הרכב. יש להציג את הטפסים הרשמיים אשר ינתנו לכם על ידי הרופא המטפל.

בנוסף, מי שעבר החלפת ברך חלקית בברך אחת לא זכאי להגיש בקשה לביטוח לאומי עבור קצבת נכות. אבל, מי שעברו ניתוח בשתי רגליים ומי שעומדים בקריטריונים אכן יכולים להגיש בקשה. בוועדה של הביטוח הלאומי ידונו בבקשה שלכם ויקבלו החלטה על 'אחוזי נכות'. אלו כלים אופרטיביים אשר מסייעים לוועדה לקבוע מה יהיה גובה הקצבה בהתאם לחומרת המקרה הנידון.

 

אל תוותרו על הזכויות שלכם

כמו כל אזרחי מדינת ישראל, גם אתם אזרחים שווי זכויות. במידה ואתם עומדים לעבור ניתוח ואם אתם מחפשים מענה, הרי שזה הזמן לבחון את הפרטים ולעשות את המיטב כדי ליהנות ממימוש הזכויות שלכם על פי חוק.

בכל שאלה אתם מוזמנים לפנות וכמובן, ד"ר רמי כרדוש, סגן מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים אסף הרופא ישמח לשוחח עמכם כדי להבין את הצרכים שלכם ולספק מענה מקצועי.

ברך

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי