ועדה רפואית של מס הכנסה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

ועדה רפואית של מס הכנסהאדם שנפגע בתאונה, תאונת עבודה, מחלה או ליקוי כלשהו שנגרם לו מסיבות שונות, זקוק לסיוע בתקופה הקשה בהווה ובזו הצפויה לו בעתיד. מי שאמון על סיוע זה, מטעם המדינה הוא הביטוח הלאומי. רובנו מכירים את הפיצויים, הקצבאות והזכויות הבסיסיות המגיעות לנו מהביטוח הלאומי. אבל מעטים מכירים את האפשרות לזכות בהטבות מס, על פי חוק, ביחוד הטבות ופטורים על תשלום מס הכנסה, שאותם יכולים לקבל אנשים שנפגעו או סובלים ממחלה, פציעה, מוגבלות או כל ליקוי אחר, בתנאי שעומדים בקריטריונים.

הטבות אלו יכולות להסתכם בסכומים גבוהים מאוד. מס הכנסה הוא אחד המיסים המכבידים ביותר ואנשים שנפגעו או נושאים אחוזי נכות מסוימים אך עדיין ממשיכים לעבוד, יכולים לחסוך כך כסף רב. כאשר מביאים בחשבון שניתן לקבל החזר על מס ששילמתם גם 7 שנים לאחור, ניתן להגיע גם להחזרים של עשרות או מאות אלפי ₪. כדי לזכות בפטור או הטבות והקלות אלו צריך לעבור ועדה רפואית, הקובעת האם אתה זכאי להם. רבים קוראים לוועדה זו: ועדה רפואית של מס הכנסה. למרות שהועדה יושבת בביטוח לאומי אך אומנם דנה בנושא המס.

להתעקש על הזכויות שלך

ועדה רפואית של מס הכנסה או ועדה רפואית בנושאי מס בתוך ביטוח לאומי, אינן מחזה נפוץ. לא בגלל שאין הרבה כאלו המתאימים לפטור אלא בשל העובדה כי אפשרות זו לא זוכה לחשיפה גבוהה. אולי בצדק מבחינת המדינה. אף אחד לא אוהב לחלק כסף. אבל מבחינתנו ומבחינת המומחים שלנו שייעצו לך, עליך להתעקש על המגיע לך. פטור ממס הכנסה או החזר יכולים להיות ההבדל הגדול שישפיע רבות על איכות החיים שלך לאחר מחלה, פציעה או פגיעה, גם אם אתה ממשיך לעבוד.

האמת היא, שבדיקה פשוטה אותה יערכו המומחים שלנו, יכולה לסמן על מידת ההצלחה של כניסה לתהליך כזה ואפילו על הסכום הצפוי שתקבל. אין צורך לחשוש לכניסה לבדיקה של תהליך כזה. לרוב, אינך צריך לשלם דבר ורק במידה ותזכה ותקבל כסף רב, תצטרך לשלם לחברה המלווה אחוז קבוע מראש מתוך הסכומים שהצלחת להשיג.

רבים גם חוששים מכניסה להליך, שכמו במקרים רבים מול ביטוח לאומי מתיש, קשה, ארוך ובירוקרטי. אמת, ועדה רפואית שלמס הכנסה אינה שונה מכך. גם היא ארוכה, מתישה ובירוקרטית אבל כאשר מדובר על עשרות או מאות אלפי שקלים שתקבל בחזרה או תשיג לאורך החיים, שווה להילחם על זה. הבשורה הטובה שלא אתה תנהל את הלחימה. חברה מקצועית ומנוסה תעשה זאת עבורך ותעמוד על כל זכויותיך בפני כל ועדה כזו או אחרת, בהן ועדה רפואית של מס הכנסה, ועדות ביטוח לאומי ואחרות.

תהליך בקשת הפטור

ועדה רפואית של מס הכנסה היא חלק מהתהליך המלא המתקיים אל מול הביטוח הלאומי ומול רשויות המס. תחילתו של התהליך הוא פניה לרשות המיסים באמצעות פקיד השומה האחראי עליכם. יש להגיש לו מספר טפסים, בהם טופס בקשה לפטור רפואי מתשלום מס הכנסה (טופס 1516), טופס 169 א' של מס הכנסה- בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממס, וטופס 0169 ב' – בו אתם מוותרים על סודיות רפואית ומאשרים להעביר מידע ופרטים אודותיכם ואודות המגבלה שלכם בין הגופים השונים. ישנו גם צורך לשלם שובר בסך 679 ₪. טפסים אלו יש לשלוח גם לביטוח הלאומי ולצרף אליהם את שלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

זוהי נקודה קריטית, משום שתוכן המסמכים הרפואיים, העובדה ששום דבר לא חסר, שהם מאורגנים ומסודרים ושהם מביאים את התמונה המלאה והמדויקת (לא מעט מידי חומר ולא הרבה מידי) – חשובה מאוד. ועדה רפואית של מס הכנסה היא ועדה עמוסה והיושבים בה רוצים תיאור מדויק של הממצאים הרפואיים, כדי לאשר את הבקשה או לקבוע אחוז נכות שיאפשר לכם ליהנות מהפטורים המלאים או החלקיים. הסתייעו בהגשת החומרים הרפואיים בחברה או במומחים בתחום, שישפרו את אחוזי ההצלחה שלכם.

מקום נוסף בו הסתייעות בחברה חיצונית המתמקצעת במימוש זכויותיכם הרפואיות, הוא ההתייצבות בפני ועדה רפואית של מס הכנסה. זוהי התייצבות פיזית לרוב, שתוזמנו אליה, ולמעשה היא זו שתקבע  את דרגת הנכות הרפואית ואת אחוזי הנכות הרפואית שלכם. ההתייצבות בפני ועדה רפואית של מס הכנסה יכולה להיות מעמד מלחיץ. עליך לשכנע את הועדה בזמן קצר ולכן עליך להיות ממוקד ובהיר בפני המומחים. עליך להציג את המסמכים הרלוונטיים ולענות בצורה מדויקת על השאלות והבדיקות. כאמור, שי חשיבות בהכנה מדוקדקת ובתרגול קודם והמומחים שלנו יוכלו לסייע לך בארגון ההצגה והחומר. הועדה תסכם את החומר מבחינתה, תקבע את הדרגה ותעביר את החומר לפקיד מס ההכנסה בחזרה, שאמור להודיע לך על ההחלטה הסופית.

זכאות הניתנת על ידי ועדה רפואית של מס הכנסה

מי שזכאי לפטור רפואי ממס הכנסה, הוא מי שמוגדר כסובל ממצב רפואי קשה. תחת הגדרה זו נכנסים אנשים עיוורים וכן מי שהוועדה קובעת לו נכות בשיעור של 100 אחוז או 89 אחוז ומעלה כתוצאה ממספר ליקויים שונים ובתנאי, שהמוגבלות או הנכות ימשכו מעבר ל-185 יום (יש מדרגות נוספות לאלו המוגבלים למעלה מ-360 יום ולצמיתות). הפטורים או ההטבות יכולים להגיע עד לתקרה של 550,000 אלף ש"ח אולם במידה ונקבעו אחוזי נכות רפואית נמוכים ממה שציינו לא יתקבל כל פטור (ניתן לערער על החלטות מן הסוג הזה של ועדה רפואית של מס הכנסה). מי שנקבעו לו 75% נכות ומעלה (אבל לא 89% ומעלה) לא יהיה זכאי לפטור ממס אבל יהיה זכאי להקלות מס על כל הקשור בקופות הגמל ומשיכה מהן, לא דבר מבוטל כלל ועיקר.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי