זכויות רפואיות הפטיטיס – דלקת הכבד

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


הפטיטיס – דלקת הכבד על סוגיה השונים, פוגעת במערכת העיכול. גורמי המחלה יכולים להיות צריכת משקאות אלכוהוליים ברמה מופרזת, הגוף נפגע מתרופות ומרעלים אליהם הוא חשוף, מנגיפים שונים, הפרעות מטבוליות והפרעות של "מחלת חיסון עצמי" בגוף.

סימפטומים

אל המחלה מתלווים סימפטומים כגון כאבי בטן, חולשה, כאבי פרקים, עייפות, אובדן תיאבון והקאות. השתן הופך לכהה יותר, חום הגוף עולה, עלולה להופיע מחלת הצהבת, והכבד עלול להגדיל את ממדיו. הסימפטומים מופיעים רק במצב בו דלקת הכבד הרסה חלק משמעותי ברקמת הכבד, מה שגרם להחלפתה. כאשר ההפטיטיס מגיעה למצב מתקדם וחמור, מוח האדם עלול להיפגע, דבר שגורר בעקבותיו שינויים באישיות, פגיעה ואף ירידה באינטליגנציה, כאשר האדם נמצא בהכרה מלאה.

סוגי הפטיטס

  1. הפטיטיס נגיפי- הנגיף גורם למחצית ואף יותר של דלקת כבד חריפה.
  2. הפטיטיס A- הסיבה הנפוצה ביותר לדלקת כבד חריפה, ולא גורמת להתפתחות מחלה כרונית. זהו נגיף שעובר מהצואה דרך המזון, מים מזוהמים או הנוזלים של הגוף.
  3. הפטיטס B- עלול לגרום למחלה כרונית חמורה. הנגיף מועבר דרך קיום יחסי מין, רוק או דם נגוע. תיתכן גם אפשרות שהאם תעביר את הנגיף לעוברה עוד בזמן ההריון. אחוז קטן מהחולים בסוג זה של הפטיטיס מפתחים זיהום כרוני. במקרים נדירים וחמורים של המחלה, עלול להיגרם כשל רב לכבד, מה שיכול להביא להרס הכבד ולרוב אף למוות תוך תקופה של ימים עד שבועות.
  4. הפטיטס C- הסיבה העיקרית לדלקת כבד כרונית הפטיטיס C, שבסופה אין מנוס מהשתלת כבד. לא קיים חיסון לסוג זה של מחלה, אך קיים טיפול באמצעות תרופות אשר נועד לחסל את הנגיף, וישנם סיכויי הצלחה גבוהים.
  5. הפטיטיס D ו- E- הפטיטיס D מתרבה רק כאשר האדם נדבק בהפטיטיס B, והסוג של הפטיטיס E גורם לתופעות דומות להפטיטיס A.
  6. הפטיטיס אלכוהולית- הכבד נפגע בעקבות צריכה מרובה של משקאות אלכוהוליים חריפים.
  7. הפטיטס שנגרם על ידי תרופות- קיימות תרופות אשר מסוגלות לגרום להתפתחות דלקת כבד בכך שהן מורידות את הכושר החיסוני הטבעי של הגוף.

זכויות חולי הפטיטיס

ביטוח לאומי

במקרים בהם מחלת ההפטיטיס גרמה לשחמת הכבד אשר מתבטאת באופן בינוני, אך ישנן כבר הפרעות ממשיות בתפקודי הכבד, החולה זכאי לקבל 20% נכות. כאשר ההשפעה על הכבד גורמת להרעה מסוימת במצב הבריאותי בכלל, החולה יהיה זכאי ל- 40% נכות, וכאשר מצבו הבריאותי הופך להיות קשה מאוד ואף סיעודי, הוא זכאי ל- 100% נכות.

ביטוח לאומי קובע את גובה גמלת הנכות בהתאם לאחוזי הנכות ובהתאם לאחוזי אי כושר ולמצבו התפקודי. במידה ומקור ההפטיטיס הוא בקבלת עירוי דם עם הנגיף הפעיל, החולה יהיה זכאי לקבלת פיצוי כספי באופן חד פעמי.

מס הכנסה

חולי הפטיטיס, המוגדרים מטעם הביטוח הלאומי כנכים בשיעור של לפחות 90% נכות רפואית, ממכלול בעיותיהם הרפואיות, יחד עם מחלת ההפטיטיס, או נכים בשיעור של 100% רק ממחלת ההפטיטיס עצמה, זכאים לקבלת פטור רפואי ממס.

חולים שנקבעה עבורם נכות עבור כמה שנים לאחור, זכאים להחזרי מס עבור תקופה של עד שש שנים אחורנית ממועד הגשת הבקשה. במקרים אלה הם יקבלו את כל סכומי הכסף בחזרה ויהיו פטורים ממס לגבי הכנסותיהם העתידיות.

חברות ביטוח פרטיות

במקרים בהם החולים רכשו לפני שחלו פוליסות רפואיות מחברות ביטוח פרטיות, הם זכאים לפיצויים בגין אובדן כושר עבודה, טיפולים, פנסיית נכות ומחלות קשות, הכול בהתאם לפוליסות הביטוח שברשותם.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי