זכויות רפואיות לאחר צנתור

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

זכויות רפואיות לאחר צנתורזכויות רפואיות לאחר צנתור אינן מוכרות לכלל, ורבים עוברים צנתורים עקב מחלות, השמנת יתר, בעיות מוחיות, גנטיקה וסיבות שונות נוספות. מימוש זכויות רפואיות לאחר צנתור הוא מטעם הביטוח הרפואי שלכם והמוסד לביטוח לאומי, אתם כן זכאים ללא שום עוררין לקבלת סיוע במימון הטיפולים, קבלת החזר כספי בגין הפסד ימי עבודה וכאשר המצב גורע מההכנסה הקבועה שלכם תהיו זכאים להשלמת הכנסה. הזכויות הרפואיות נקבעות על פי מספר פרמטרים, בין היתר היכן התרחשה הפגיעה, האם מדובר על מגבלה זמנית או קבועה, גיל המטופל, חברת הביטוח בה הוא מבוטח ואופן הגשת התביעה. 

 

מהו צנתור?

צנתור הוא פעולה רפואית אשר מטרתה להרחיב את העורקים שנחסמו עקב מחלה אשר הובילה לצמצום כלי הדם. יש מגוון מיקומים בהם מבוצע צנתור, צנתור בלב עקב טרשת עורקים או מחלה אחרת, צנתור מוח המספק תמונות של כלי דם במוח ובמערכת העצבים ועוד. טרם הצנתור יש לבצע בדיקה מקדימה על ידי רופא מומחה, לעיתים הבדיקה נעשית בבית החולים ולעיתים אצל רופא מומחה. על כל מטופל לקרוא טופס הסכמה לפני הצנתור ולחתום עליו, כמו כן נעשה תרשים אק"ג בצנתור לב. במקרה בו חסרות בדיקות כלשהן בתיק יהיה חייב המבוטח לבצע את אותן בדיקות לפני הצנתור (כאשר לא מדובר במקרה חירום כמובן). לאחר הצנתור נכנס המטופל לאשפוז, הוא חייב להיות בצום של 4 שעות לפני הצנתור עצמו ולקחת תרופות בהתאם לבקשת הרופא. במקרה בו המטופל הוא חולה סוכרת, יש להפסיק בטיפול תרופתי של חולי סכרת בהתאם לתרופות אותו נוטל המטופל – הרופא יסביר לכם בדיוק מה לעשות. לקראת הניתוח יורכב על המטופל עירוי נוזלים ולפני הכניסה לחדר הצנתור יתבקש המטופל להטיל שתן. 

זכויות רפואיות לאחר צנתור:

צנתור נעשה עקב סיבות שונות, החל מחולי לב ועד למפרצת במוח. כל אדם אשר עובר צנתור זכאי לזכויות רפואיות מטעם המוסדות השונים, בין היתר הביטוח הפרטי וביטוח לאומי. בנוסף, אם המחלה נגרמה עקב מקום עבודה יש לציין זאת בוועדה הרפואית בהקדם האפשרי. תאונה בזמן העבודה מקנה למטופל ביטוח רחב יותר, אך קשה להוכיח כי המחלה נגרמה עקב העבודה. על הנפגע להגיש תביעה למחלקת נפגעי עבודה כדי שיכירו בו בתור נפגע העבודה. כאשר הבקשה התקבלה ניתן יהיה להגיש תביעה לנכות. בכל מקרה של הגבלה כלשהי לאחר צנתור, המבוטח זכאי לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה אף לתקופה מוגבלת, התניידות, מימון טיפולים רפואיים וסיעוד במקרים חריגים כאשר מדובר על אירוע לבבי המנוע מהמטופל לחזור לשגרת חייו.

כאשר חלה פגיעה בלתי הפיכה (וגם הפיכה) אשר פוגעת בתפקוד היומי של המטופל והוא מוכר בתור נכה עבודה, יהיה רשאי להגיש בקשה לקבלת קצבת נכות כללית. הקצבה יכולה להיות זמנית או קבועה, זאת בהתאם לגובה אחוזי הנכות אשר הוועדה הרפואית העניקה לו. המבקש מזומן לוועדה רפואית שם יצטרך להגיע עם כל המסמכים והתיעודיים הרפואיים, הוועדה בודקת את מגבלות המטופל ולאחר מכן תיקבע נכותו. צנתור הוא תהליך פולשני אשר בעל סבירות גבוהה של סיכונים לצערנו, אך הכרחי. נגיעה לא נכונה מצידו של המנתח בכלי דם או במערכת העצבים יכול להוביל לפגיעה בלתי הפיכה בתפקוד האיברים. אם עקב צנתור חל שינוי בתפקוד המטופל, לדוגמא אחת מהידיים שלו אינה מתפקדת כפי שתפקידה בעבר הוא יוכל להגיש נכות חלקית או כללית. הבחירה של הוועדה משתנה בהתאם לעיסוקו של המטופל, והאם הוא כשיר לעבוד בעבודה אחרת. ישנם ביטוחים שהם יותר נרחבים, ביטוחים פרטיים אשר כוללים ביטוח מקיף אשר מקנה למבוטח כיסוי ואינו חייב לבחור בעבודה אחרת אם הכנסותיו נפגעו עקב הצנתור. יש חשיבות מאוד גבוהה לפוליסה שלכם, ולכן טרם הגעתכם לתביעה יש להיעזר בליווי מקצועי אשר יסייע לכם להגיע להחלטות הנכונות. 

 

למה אתם צריכים הכוונה מקצועית?

חברות הביטוח ובין היתר גם הביטוח הלאומי הם גופים פיננסיים בסופו של דבר שמטרתם להיות רווחיים. על אף שאתם או מעסיקכם מפריש בכל חודש סכום מסוים עבור ביטוח בריאות, עדיין כאשר צצה צרה כלשהי הבירוקרטיה הנוקשה לרוב מייאשת את המבוטחים והם מתפשרים או מוותרים לחלוטין על הזכויות שלהם. בנוסף, חוסר ידיעה עבור אנשים שחוו התקף לב או כל מחלה המחייבת אותם לעבור צנתור הינה גבוהה, אנשים אינם מודעים לזכויות שלהם והזכויות שלהם נמצאות במטרה לשקם אותם ולאפשר להם לחזור לשגרה, לכלכל את הבית בזמן הטיפולים ולכן, רבים פונים לסל הבסיסי של הביטוח הלאומי בלבד בעוד שהם זכאים לעוד הטבות רבות מטעם הביטוח הפרטי. כתוצאה מכך, המטופלים מדורגים באחוזי נכות נמוכים אם בכלל, בכדי למצות את הזכויות שלכם עליכם יהיה לקבל ליווי מקצועי הכולל אנשי מקצוע, יועצים, עורכי דין ומומחים אשר ממצים את זכויותיהם הרפואיות של מבוטחים לאחר צנתור. גם כאשר הבקשה שלכם נענתה בשלילה מטעם הביטוח הפרטי, אתם רשאים להגיש ערעור אך מומלץ לפני הגשת התביעה כבר לפנות לבעל מקצוע שילווה אתכם כדי להגדיל את אחוזי ההצלחה. חשוב לבחור בחברה שתעבוד אתכם בשיקוף מלא ולא תשלה אתכם בחלומות שאתם לא זכאים אליהם.

לסיכום, אירוע לבבי או כל אירוע אחר המחייב אתכם לעבור צנתור יכול לגרום לבעיות בתפקוד היומי, דעו את הזכויות שלכם ואל תוותרו עליהן. מימון טיפולים רפואיים, סיעוד, התניידות ופגיעה בהכנסה הם רק חלק מהזכויות הרפואיות שלכם בתור חולי לב. בנוסף, קיימת זכאות להטבות מס והטבות כספיות בפועל. מימוש הזכויות בצורה מקסימלית נעשה על ידי ליווי של חברה מקצועית אשר בוחנת את התיק שלכם לגופו. 

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי