האם ניתן להכיר בהטרדה מינית כתאונת עבודה?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

בעת שעובד או עובדת הוטרדו מינית במקום עבודתם, הרי שלא ניתן להוציא מכך את האופי הטראומתי של החוויה אותה עברו; חוויה שייתכן ותלווה את העובדים גם עם ינקטו בכל ההליכים המשפטיים הנדרשים.

בפני אדם שהוטרד מינית במקום עבודתו, האפשרות לנקוט במספר הליכים משפטיים לרבות הגשתה של תביעה אזרחית לקבלת פיצויים וכן הגשת תלונה במשטרה ונקיטת הליכים פליליים. יש לציין כי במקומות עבודה ובהם 25 עובדים ומעלה, הרי שישנה האפשרות להגיש תלונה גם אל מול הממונה על הטרדה מינית.

אולם לצד כל אלו, מה באשר לנפשו של העובד? במקרים רבים, תרחיש שכזה מותיר בעובד פגיעה מנטלית אשר יכולה להזיק רבות לאיכות חייו, ליכולותיו ואף לשנות לחלוטין את מסלולו.

 

פגיעה נפשית או פיזית בקרב נפגע מינית במקום העבודה

עובד או עובדת אשר נותרו עם פגיעה פיזית, נפשית או משולבת וזאת עקב הטרדה מינית אותה חוו במקום עבודתם, יכולים לנקוט בהליכים משפטיים אל מול המוסד לביטוח לאומי, וזאת כדי שיהיו מוכרים כנפגעי תאונת עבודה.

חשוב לציין כי אופייה של תביעה שכזאת תצריך היערכות מקדימה והגשתם של מסמכים משפטיים ורפואיים שונים המאוששים את הקביעה כי אכן התובע או התובעת סובלים מפגיעה נפשית (על-פי רוב יהיה מדובר בפגיעה נפשית על פני פיזית).

מומלץ להיערך אל הדבר מראש ולהתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה הבקיא בתחום זה. ישנם גם עורכי דין הבקיאים הן בתאונות עבודה והן בהטרדות מיניות ושיכולים לבחון את הנושא לעומקו. הפסיקות הקיימות במדינת ישראל בנושא זה, מעידות כי מדובר בתחום סבוך ומורכב עד לבואה של ההכרה הרשמית כי אכן ההטרדה המינית הובילה לפגיעה נפשית ושזו התרחשה במקום העבודה.

 

האם אין ההטרדה המינית מוכרת אוטומטית כתאונת עבודה?

בעבר נערכו מספר ניסיונות לעגן את ההטרדה המינית במקום העבודה ככאלו העונות גם על ההגדרות של תאונות עבודה.

עם זאת, נכון לכתיבת מאמר זה הרי שעדיין אין כל קביעה רשמית הפוסקת כי מדובר בתאונת עבודה. על-כן מדובר בהליך משפטי סבוך ומורכב, הליך ובו מומלץ לצוות אליו עורך דין אשר יבחן את הנושא באופן מעמיק.

למידע נוסף וייעוץ משפטי בקרו באתר: https://www.hatrada.org/

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי