זכויות החולים בברונכיטיס COPD

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

ברונכיטיס COPD

קצבת נכות כללית לחולים בברונכיטיס COPD

החולים במחלה זו, נדרשים לעבור טיפולים רבים, אשר גוזלים רבות מכוחם ומזמנם. על כן, הדבר פוגע לרוב במידה ניכרת בכושר העבודה של החולים, כאשר לעיתים, מדובר באובדן כושר עבודה מלא. אי לכך, זכאים הלוקים במחלה, להגיש תביעה  למוסד לביטוח לאומי, לקבלת קצבת נכות כללית.

מטרתה של הקצבה היא לספק לחולה, אמצעי קיום בסיסי, כאשר גובה הקצבה משתנה מחולה לחולה ותלוי באחוזי הנכות ובאחוזי אובדן כושר העבודה, הנקבעים על ידי הועדה הרפואית של ביטוח לאומי. זימון לוועדה, יישלח אל החולה, לאחר הגשת התביעה, במסגרתה בוחן הרופא את המסמכים הרפואיים שהוגשו עם התביעה וכן מבצע לרוב בדיקה גופנית של החולה. כל זאת, בכדי לקבל תמונת מצב מדויקת לגבי מצבו של החולה. ניתן להגיש את התביעה באופן עצמאי, אולם, בשל החשיבות הכלכלית הרבה של הליך התביעה, רצוי להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי.

מחלת מקצוע

במקרים בהם ברונכיטיס COPD, נגרמה בשל חשיפה לחומרים מסוכנים במקום העבודה, ייתכן וניתן לקבל פיצוי כספי בשל מחלת מקצוע. לשם כך, יש להוכיח את הקשר הסיבתי שבין החשיפה לחומרים המסוכנים, לבין התפרצות המחלה. חשוב לציין, כי המוסד לביטוח לאומי קבע רשימת מחלות סגורה ועל כן, כאשר מגישים תביעה בשל מחלת מקצוע, יש לוודא כי המחלה מופיעה באותה רשימה.

קצבאות נוספות

מלבד קצבת נכות כללית והאפשרות לקבל פיצוי כספי/קצבה בשל מחלת מקצוע, ישנן קצבאות  נוספות שניתן לקבל מן המוסד לביטוח לאומי, הכול תלוי בחומרת מצבו של החולה. אחת מן הקצבאות הנוספות היא קצבת ניידות, הניתנת לחולים אשר מתקשים להתנייד, בהליכה ובנהיגה, בעקבות המחלה. דוגמא נוספת, היא קצבת שירותים מיוחדים, אשר ניתן לקבלה, כאשר החולה זקוק לעזרה בביצוע הפעולות היומיומיות בביתו.

ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי

במקרים בהם התביעה נדחתה או שנקבע אחוז נכות אשר אינו משקף, לדעת החולה, את מצבו, ניתן להגיש ערר על החלטת הוועדה הרפואית. היה והחולה הגיש את התביעה באופן עצמאי, ללא ייצוג של עו"ד, רצוי לפנות בשלב זה לייעוץ משפטי ולהגיש את הערר באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין, אשר לו הניסיון המקצועי בהליכים אלו, יוכל להציג את נסיבות המקרה בצורה הטובה ביותר, להדגיש בפני וועדת הערר, היכן טעתה הוועדה הרפואית בקביעותיה וכך, מגדיל החולה באופן משמעותי מאוד, את הסיכוי כי הערר יתקבל.

הטבות כספיות מגורמים נוספים

הלוקים במחלת ברונכיטיס COPD אשר אושרה להם קצבת נכות כללית מביטוח לאומי, זכאים לקבל שורה של הטבות נלוות, למשל, הנחה בתשלום שכר דירה או בהנחה לרכישת דירה בתנאים מסוימים, הנחה בתשלום הארנונה והחשמל, אלו הן הטבות חשובות ביותר עבור מי שיכולת השתכרותו פחותה. נוסף לזאת, ניתן לקבל גם הנחה משמעותית בנסיעות בתחבורה ציבורית.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי