זכויות הסובלים מתסמונת כאב אזורי מורחב

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


זכויות הסובלים מתסמונת כאב אזורי מורחביכולת ההחלמה והריפוי של הגוף האנושי מאפשרת התמודדות עם חבלות, מכות וטראומות אינן פשוטות לעיתים. אצל אדם ממוצע, חבלה או מכה קלה לא יוצרים יותר מאשר אי נוחות זמנית ולעיתים מגבלה זמנית בתנועה.

המצב של אנשים מסוימים הסובלים מתסמונת הכאב האזורי המורחב שונה לגמרי. בקרב אנשים כאלה, ההשלכות של נזק מקומי שנראה בתחילה פעוט יכולות להיות פגיעה ממשית שאיננה חולפת בנקל. לעיתים מצבם של הסובלים מהתסמונת קשה עד כדי כך שהם מתקשים לתפקד באופן סביר ועל כן – הם זכאים לזכויות שונות – רפואיות וגם כספיות.

תסמונת מסתורית על רקע עצבי

תסמונת הכאב האזורי המורחב אולי נשמעת כמו עניין של מה בכך, אבל לחלק מהסובלים ממנה החיים הופכים לקשים וכמעט בלתי נסבלים. התסמונת CRPS, מערבת כאב קשה ביותר שיכול להופיע באזורים שונים בגוף והיא לא תמיד ניתנת לריפוי. ביסודו של דבר, עדיין מדובר במצב מסתורי למדי שלא כל כך ברור גם לטובי החוקרים.

העובדות הידועות הן שאצל אנשים מסוימים, אחוז קטן מאוד מקרב האוכלוסייה הכללית, חבלה קטנה ואפילו מכה זניחה יוצרים תוצאות לא פרופורציונאליות.

בעקבות נפילה, חבלה, תאונת דרכים או כל סוג אחר של חבטה מופיע כעבור זמן מסוים כאב שהולך ומתגבר. חולים מסוימים מדווחים שכל נגיעה באזורים הכואבים יכולה ליצור כאבי תופת. גם מגע של חולצה על העור באזור הכואב או נגיעה מקרית וקלה ביותר יכולים להוביל לתגובה חזקה של מערכת העצבים וקולטני הכאב. ההערכה היא שאכן, אצל אנשים מסוימים מתפתחת פגיעה עצבית, כך שלמעשה נשלחים למוח אותות כל כאב ללא כל יחס לנזק ממשי שפגע ברקמת הגוף.

בקרב חלק מהחולים אבדה או נפגעה היכולת לעבוד. בקרב חולים אחרים נרשמות תופעות של דיכאון, ירידה במצבי הרוח, ניתוק קשרים חברתיים והסתגרות אופיינית. יש כאלה שהגיעו למצב בו נאלצו לעבור טיפול רפואי קשה ומורכב כגון הסרת רקמה כואבת ואפילו קטיעה. לרוע המזל, גם צעדים דרסטיים כאלה לא תמיד מביאים להיעלמות הכאבים.

טיפול רפואי וביטוח לאומי

עבור הסובלים מהתסמונת יש אפשרות לקבל מענה גם מבחינה רפואית וגם מבחינת זכויות כספיות. טיפול רפואי ואפילו טיפול רגשי יכולים לסייע בהפחתת הכאבים ולא פחות חשוב – בשיפור איכות החיים והקטנת הסבל הנפשי. אך דווקא מימוש זכויות כספיות על רקע קשיי תפקוד משמעותיים יכול להיות קשה לא פחות.

ביטוח לאומי לא שש להכיר בתסמונת הכאב האזורי המורחב, גם כאשר הפגיעה היא מוחשית וכאשר סביר היה להעניק אחוזי נכות ניכרים.

עם זאת, דווקא בעת האחרונה נרשם שינוי כלשהו במגמה זאת כאשר לאחר תביעה משפטית נאלץ ביטוח לאומי להכיר במצבו של חולה כבנכות משמעותית.

נכות זמנית לתקופה ארוכה אושרה ולאחר מכן בעקבות ערעור נקבע שמגוון הליקויים והמצב הנפשי הנלווה מגיעים לכדי נכות קבועה שמצדיקה זכויות כספיות לצמיתות.

מומחים שמטפלים בסיוע לחולים השואפים לממש את זכויותיהם מול ביטוח לאומי מספרים שקיימת אפשרות לשפר את הסיכוי להצליח אם פועלים נכון. חשוב מאוד לאסוף מסמכים רפואיים שתומכים לא רק בקיום התסמונת אלא גם בקיומם של קשיים תפקודיים ותופעות נלוות. גם פגיעה נפשית יכולה להיות בעלת משמעות. קבלת סיוע בהגשת התביעה לביטוח לאומי משפרת באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה וכאשר יש תקדים להכרה ולקבלת פיצוי – הדברים בהחלט נראים אחרת מאשר בעבר. מי שלא רוצה להתמודד לבד, מי שלא רוצה להתייצב מול וועדה רפואית ללא כלים מתאימים בהחלט יכול להיעזר בייעוץ מקצועי.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי