זכויות רפואיות לחולי לב

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

זכויות רפואיות לחולי לבמחלות לב פוגעות בתפקוד הלב ובמרכיבי הלב, ישנן תסמונות שכיחות וישנן תסמונות שאינן שכיחות. חולי לב הם חולים הסובלים מתפקוד לקוי של מערכות הלב, החל מפגיעה בשריר הלב ועד לתסמונות השכיחה – תסמונת כלילית. חולי לב מטופלים באמצעות שיטות שונות, החל מטיפולים תרופתיים, דיאטות, צנתור וניתוחים כירורגיים קשיים. במהלך הטיפולים החולה אינו כשיר להמשיך בעבודתו ועליו לדאוג לבני הבית ולעצמו. קיימות זכויות רפואיות לחולי לב באופן ברור, אך רבים אינם מודעים לכל הזכויות שלהם וכמובן שחברות הביטוח לא יספרו לכם הכל.

 

על מחלות לב

גורמי הסיכון למחלות לב הן גנטיקה, עישון, צריכת אלכוהול, היעדר פעילות גופנית, השמנת יתר, סוכרת, כולסטרול גבוה ועוד. כל הגורמים האלו יכולים להוביל למצב בו קיים חוסר באספקת דם לשריר הלב וגורמים שונים הפוגעים בתפקוד הלב. מחלות לב יכולות להיות גנטיות ויכולות לפגוש אותנו בכל רגע נתון בחיים שלו. מחלות לב יותר שכיחות בקרב גילאים בוגרים, אך גם צעירים רבים נמצאים תחת הסיכון. מחלות לב שכיחות בקרב צעירים הן לאחר פגיעה בשריר הלב ומתאפיינים בכאבי חזה, בהפרעות הכוללות קוצר נשימה ובמאמץ בעצימות. בעיות בתפקוד הלב יכולות לקרות גם עקב מצבים נפשיים וזמני דחק. זכויות רפואיות לחולי לב הן זכויות שנועדו להקל על החולה ומשפחתו בזמן הטיפולים, באובדן כושר עבודה וכמו כן, גם במקרה שאדם חווה התקף לב ומעכשיו צריך להתנהל באופן שונה ממה שהיה רגיל. משך זמן הטיפולים, ההחלמה והחזרה לשגרה יכול להיות ארוך, בפרק זמן זה נדרש החולה לדאוג להוצאות שגרתיות בנוסף להוצאות בגין טיפולים רפואיים, רכישת תרופות, שיקום, טיפולים פסיכולוגיים וכן הלאה.

מה מגיע לכם?

חולה לב או אדם שאירע אירוע לב וחלו ירידות בהכנסות שלו ופגיעה באורח החיים זכאי להקלות שונות מטעם המדינה. המדינה חוקקה חוקים אשר תקפים גם לביטוח לאומי וגם לביטוחים הפרטיים, חוקים אלו נועדו כדי להקל על חולים כרוניים וחולי לב בפרט. הזכויות ניתנות לחולה בהתאם למצבו ורמת התפקוד, לדוגמא מטעם ביטוח לאומי על החולה לעבור וועדה רפואית אשר תקבע את כשירותו לעבוד, אחוזי נכות והאם הוא זכאי לקצבה חלקית, מלאה, קצבה זמנית או קצבה לצמיתות. על אף חוקי המדינה, חולי לב רבים אינם מודעים לזכויות שלהם ובכך מסתגלים למציאות נוקשה בהרבה ממה שאליה הם זכאים. מלבד לכך, יש חולי לב רבים אשר מתקשים להוכיח את נכותם התפקודית עקב חוסר ידע והתנהלות מול הגופים המשפטיים מטעם חברות הביטוח. מיצוי הזכויות שלכם במוסדות השונים היא זכות קיום של כל חולה לב, אתם משלמים מדי חודש לביטוח לאומי, לביטוח בריאות, מיסוי, ביטוח חיים והרשימה עוד ארוכה, מן הראוי שתממשו את מלוא הזכויות שלכם. לפניכם רשימה חלקית של הזכויות שלכם, כמובן שהזכויות משתנות באופן אינדיבידואלי ולכן מומלץ להגיע לייעוץ אישי טרם הגשת התביעה:

  • נכות כללית – קצבת נכות כללית הינה קצבה המעידה על אובדן כושר השתכרות של חולי לב. הקצבה משולמת בדומה למשכורת, על בסיס חודשי בהתאם לגובה אובדן ההכנסות של החולה. כמו כן, בהתאם לנכות הרפואית שנקבעה מטעם הוועדה הרפואית, הכנסות כלליות, מצב משפחתי, גיל ועוד. קצבת נכות כללית יכולה להיות זמנית או קצבה המיועדת לצמיתות, זאת גם בהתאם להחלטת הוועדה הרפואית. בדרך כלל קצבת נכות זמנית הינה למשך זמן ההחלמה של המטופל ויש לחדש אותה לאחר 12 חודשים מהגשת התביעה.
  • זכות בסיסית – הזכות הבסיסית של כל חולה לב הוא לקבל סיוע מגופים ציבוריים לרבות ביטוח לאומי, משרד הבריאות ועוד. הזכות הבסיסית היא לקבלת טיפולים רפואיים, אבחון המצב הרפואי, תוכנית טיפול, מענה רפואי כולל, שיקום הכולל פיזיותרפיה והחזרת החולה למצב הקודם ככל הניתן.
  • נפגעי עבודה – אירוע לב אשר התרחש במקום העבודה ומוכח כי הסיבה לאירוע הלב הינו בגלל העבודה (סטרס, מאמץ וכד'). כאשר נקבע כי חולה לב הוא נפגע עבודה ולאחר קבלת חוות דעת רפואית יהיה זכאי לקבלת פיצויים ממקום העבודה וכמו כן, קצבה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לו. 
  • שירותי סיעוד – חולה לב כאשר עקב מחלת לב אינו כשיר לדאוג לעצמו בהתנהלות יומיות ונדרש לקבל שירותים מיוחדים יהיה זכאי לקבל קצבה לשירותים מיוחדים מטעם משרד הבריאות, ביטוח לאומי וביטוחים פרטיים. כדי לקבל את הזכות הזאת יש להעריך את מגבלותיו של חולה הלב, את הסביבה, גילו ועוד.

 

מימוש זכויות רפואיות לחולי לב

ההוצאות של החולה עבור טיפולים תרופתיים, שיקום, אובדן כושר עבודה ועוד הינן הוצאות גבוהות המתלוות לקושי המנטלי להתגבר על המצב הנתון. כאשר המבוטח סבור כי המחלה נגרמה לו עקב עבודה עליו לפנות לרופא תעסוקתי כדי שייקבע האם מדובר על מחלת מקצוע שכן למחלת מקצוע זכויות נוספות. על המבוטח לעבור וועדה רפואית, להוכיח כי האירועים נגרמו עקב העבודה ולאחר מכן יקבל את מלוא זכויותיו הרפואיות. הכרה במחלת מקצוע מזכה את החולים בפיצוי גבוה יותר, כדי להרחיב את הזכויות הרפואיות שלכם וכל מה שקשור במחייה לצד המחלה, עליכם לקבל סיוע משפטי של מרכז למימוש זכויות רפואיות.

ליווי מקצועי

ליווי מקצועי בהגשת בקשה לקבלת זכויות רפואיות לחולי לב הינו הכרח. כאשר חולה פונה לגופים הרלוונטים לקבלת הפיצויים הוא יימצא את עצמו עומד מול שורה של עורכי דין אשר מטרתם להפחית את הקצבה אותה יקבל, אם בכלל. חולי לב זכאים למענק פיצויים בהתאם לסוג המחלה שלהם, רמת התפקוד, גיל, מצב משפחתי, פגיעה בהכנסות ועוד נתונים רבים כמו מחלת מקצוע. כדי להימנע מקיפוח זכויות ללא ידיעה אנו ממליצים להגיע לייעוץ טרם הגשת התביעה, בייעוץ תקבלו את הכלים וליווי משפטי עד למימוש מלוא הזכויות שלכם. 

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי