זכויות רפואיות לחולי סרטן

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

זכויות רפואיות לחולי סרטןמחלת הסרטן לא מבדילה בין צעירים, מבוגרים, עניים ועשירים. חולי סרטן רבים נאבקים להמשיך בחייהם, להילחם במחלה ומצד שני גם מנסים להמשיך לפרנס את המשפחה, להשתכר כמו שצריך או לפחות לקבל את הפיצויים שמגיעים להם. עם זאת, מצד שני עומדות חברות הביטוח אשר בסופו של דבר רוצות להישאר רווחיות על ידי צמצום זכויות רפואיות של לחולי סרטן או כל תובע אחר. חוסר ניסיון יותר חוסר מאזן במשוואה ולכן, ידע הוא החוזקה שלכם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מימוש זכויות רפואיות לחולי סרטן.

 

מהן זכויות רפואיות לחולי סרטן?

זכויות רפואיות לחולי סרטן נשמרים בתוך מסמכים חוקיים אשר מטרתם להסדיר ולהפגיש בין החולה ובין זכויותיו ללא יכולת של חברות הביטוח השונות לקפח את הזכות. מסמכים אלו בעלי תוקף משפטי, ועל אף כל אלו עדיין אנחנו פוגשים מדי יום קיפוח זכויות חולי סרטן. המטרה העיקרית והחשובה של הזכויות היא לסייע לחולה להתמודד לא רק עם המחלה, אלא גם עם הקשיים הנפשיים והכלכליים העומדים בדרך, שלעיתים אף יכולים להיות קשים יותר. החולה צריך וחייב להמשיך להתקיים במצב בו חי עד היום והזכויות נועדו כדי לתמוך בו ובבני משפחתו. ישנה התייחסות ספציפית בנוגע לזכויות חולי סרטן עבור חולי סרטן סופניים על פי חוק החולה "הנוטה למות". 

לפניכם רשימה מצומצמת של חלק מהזכויות של חולי סרטן:

  • סיוע בטיפולים רפואיים בבתי חולים, פטורים מתשלום חדר מיון, חניה, מימון הוצאות רפואיות שונות ונסיעות.
  • סיוע במימון טיפולי פוריות (הקפאת ביציות וכד').
  • הקלה בתשלום מיסים, הנחה בארנונה, פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית, הנחות במס רכישה, עזרה בגמלאות ועוד.
  • סיוע עבור הוצאות רפואיות כמו טיפולים תרופתיים, מימון טיפולי שיניים וכד'.
  • קבלת טיפול פליאטיבי עבור חולים סופניים.
  • ייעוץ בנושא שיקום הדיבור והבליעה לחולי סרטן, ייעוץ מיני, תמיכה נפשית על ידי קופות החולים, קבוצות תמיכה לחולי סרטן, קווי מידע ותמיכה ועוד בנושא של תמיכה, ייעוץ ושיקום.
  • הקלות בפנייה למוסד לביטוח לאומי לקבלת אחוזי נכות. 

 

זוהי רשימה חלקית של הזכויות של החולה, כדי לקבל את רשימה מלאה עליכם לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם ומה היא כוללת (ביטוח פרטי). חשוב להבין, הביטוח אינו מציע מטעמו את מלוא הזכויות שלכם, אלא תמיד ימזער ויקטין את הזכויות שלכם בהתאם להוצאות הכרוכות בכך. לרוב הביטוח יכול להשליך את "הבעיה" על גורם אחר ולטרטר את החולה גם במשך חודשים ארוכים. קיפוח זכויות לחולי סרטן היא סיטואציה נפוצה אך אתם לא חייבים להתמודד איתה. 

מימוש זכויות רפואיות לחולי סרטן

כדי לממש את הזכויות שלכם ולהגיש תביעה לפיצויים עליכם להכיר את כל הזכויות שלכם, לצערנו הזכויות אינן מודעות לרוב חולי הסרטן ועקב כך רבים לא מממשים את הזכויות שלהם. הגופים השונים מהם אנחנו יכולים לדרוש פיצויים מסתמכים על החוסר ידיעה של החולה, ומקנים את הזכויות רק לאחר תהליך בירוקרטי מסובך, מילוי טפסים, וועדות רפואיות והוכחות לקביעת גובה הפיצוי, הייאוש הוא חלק בלתי נפרד ממקבלי הפיצויים. בכל מקרה בהם אתם חליתם וחולים במחלת הסרטן תנו למומחים לסייע לכם להתמודד מול הגורמים הרלוונטיים למימוש זכויותיכם.

יש חשיבות גדולה למימוש הזכויות, לא רק מבחינה רפואית אלא גם מבחינה כלכלית וצדק. המשברים אותם אתם ומשפחתכם עוברים, האובדן הכלכלי והבריאותי כל אלו מקשים על ניהול שגרת חיים תקינה וההוצאות רק עולות. הטיפולים, התרופות, עזרים רפואיים, טיפולים פסיכולוגיים, בין אם מדובר על מחלה זמנית הנזק נשאר לאורך שנים. מימוש הזכויות הרפואיות כולל מענקים, הטבות, הקלות במס, אישורים, תווים, קצבאות ועוד. 

 

מי הם הגופים מולם נפעל?

הגוף הראשון ממנו החולה זכאי לקבל מענק, פיצויים וקצבאות הוא ביטוח לאומי. ביטוח לאומי הוא גוף מדיני אשר מטרתו להעניק לכם סיוע סוציאלי וכלכלי במגוון נושאים, החל מתאונת עבודה ועד למחלות קשות המובילות לפגיעה פיזית, נפשית, אובדן כושר עבודה, מגבלה נפשית וכמו כן, ביטוח לאומי הוא זה שקובע את אחוזי הנכות אצל הזכאים על פי ועדות שונות. מלבד לביטוח הלאומי קיימים עוד גופים מולם נצטרך להתמודד, הגוף הבולט אחרי ביטוח לאומי הם הביטוחים הפרטיים. כולנו מבוטחים בביטוח פרטי, הן באופן עצמאי והן מטעם מקום העבודה. כל עוד יש לכם פוליסה שעשיתם, אתם זכאים לקבל פיצוי מאותו גוף. יש לוודא האם הפוליסה שלכם כוללת פיצויים בגין מחלות קשות ורק לאחר מכן ניתן יהיה להתחיל בבקשת התביעה.

לצערנו, גם כאשר מדובר על גוף מדיני כמו ביטוח לאומי, וגם כאשר מדובר על ביטוח פרטי, לרוב שני הביטוחים יקשו עליכם עד לקבלת הפיצויים. הגופים הפרטיים הם גופים פיננסיים בסופו של דבר אשר מטרתם להיות רווחיים, גם כאשר זה בא על חשבון המבוטח. גופים אלו הינם גופים גדולים, הם מחזיקים בשורה של אנשי מקצוע ועורכי דין אשר מטרתם לערער את התובע, לשלם לו כמה שפחות ולעיתים גם לא לשלם בכלל. במצב נפשי ובריאותי בו נמצא החולה, קשה לו מאוד לקום על שני רגליים ולהילחם בגופים אלו שמייאשים אותו. לכן, הדרך שלכם לשנות את המצב היא להיעזר בשירותים מקצועיים של אנשי מקצוע בכירים, אותם אנשים עומדים על הזכויות שלכם ואף מגדילים את גובה הפיצוי. בעלי המקצוע מסייעים לחולים לאסוף את המסמכים, למלא טפסים בצורה מדויקת בהתאם לנהלי המשפט, הכנה לוועדות רפואיות ועד לדיונים ברמה המשפטית. אל תעמדו לבד מול גורמים משפטיים אשר מטרתם לנצל את התמימות שלכם, התייעצו וקבלו ליווי של מומחים בתחום אשר ילחמו אתכם ובשבילכם.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי