טיפולי שיניים לאוכלוסיות מיוחדות

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

טיפול שיניים לנכה המלחמה בנאצים

חוק נכי המלחמה בנאצים, התשמ"ד – 1954, קובע כי אדם שהוכר כנכה על פי החוק יהא זכאי לקבל מספר הטבות בנוסף לתגמול שיקבל מדי חודש. על פי החוק, נכה הוא אדם שבתקופת השירות המלחמתי בנאצים או בעקבות אותו שירות, לקה בנכות כתוצאה ממחלה, החמרת מחלה או חבלה. כך, במידה ואובדן שיניים של פלוני עולה כדי נכות, כאמור לעיל, הוא יהא זכאי לפנות ללשכה לשיקום נכים ולבקש כי זו תסייע לו לממן את טיפולי השיניים שהוא צריך לעבור. האפשרות לממש את הזכות האמורה מתקיימת אחת לשלוש שנים, כאשר במידה והלשכה תקבל את בקשתו, היא תפנה אותו לקבלת הצעת מחיר ממרפאת שיניים ותשלם לו את החלק המגיע לו על פי התתחייבות שמסרה לו ובכפוף להצגת קבלה שתימסר לה לאחר הטיפול.

טיפול שיניים לניצולי שואה

ההסתדרות לרפואת השיניים בישראל והקרן הדואגת לרווחת נפגעי השואה מעניקות לניצולי שואה טיפולי שיניים חינמיים. אולם, על מנת להינות מהטיפול החינמי, על ניצול השואה לעמוד בשני קריטריונים עיקריים. ראשית, עליו להראות לקרן כי הכנסותיו החודשיות לא עולות על הסך של כשבעת אלפים שקלים. שנית, עליו לצרף מסמכים המעידים כי הוא היה תחת שלטון הכיבוש הנאצי במלחמת העולם ושבמהלך אותה תקופה הוא הסתתר או היה בגטו או במחנה ריכוז, תוך שהוא מסכן את חייו.

לחילופין, במידה ואותו אדם יוכיח כי שהה במדינות שהיו תחת הכיבוש (כגון: הנוגריה, רומניה ועוד) וסבל מרדיפותיהם של הנאצים, הרי שגם אז תתגבש זכאותו למימון הטיפול. לא למותר לציין כי טיפולי השיניים יבוצעו לניצולים על ידי רופאים מתנדבים, רק לאחר שהקרן תאשר את בקשתם.  לטופס הבקשה יש לצרף צילום של חשבון הבנק של המבקש, אישורים על ההכנסה החודשית, לרבות תגמולים המתקבלים מן המוסד לביטוח לאומי, פנסיה ותשלומים נוספים. זאת ועוד, על הניצול למלא שאלון אודות מצבו הרפואי ובהמשך לכך לצרף חוות דעת רפואית של רופא המשפחה שלו ובנוסף לצרף אסמכתאות בנוגע לפיצויים התקבלים על ידו בגין היותו ניצול שואה או אישורים אחרים הנוגעים להיותו ניצול.

חשוב להבהיר כי לא כל טיפולי השיניים מכוסים על ידי הקרן, אלא רק הטיפולים המשמרים הבסיסיים (טיפולי שורש, סתימות ועקירות). טיפולים שיקומיים ממומנים אף הם על ידי הקרן, אולם על הניצול לשלם את עלות עבודת המעבדה והחומרים ששימשו את רופא השיניים לצורך הטיפולים הללו.

טיפולי שיניים לחולי סרטן

סל הבריאות מעניק לחולי סרטן ששיניהם נפגעו בעקבות טיפולים כימותרפיים שעברו, לקבל מימון מלא לטיפול שיניים. זכות זו מצטרפת לזכויות נוספות המוקנות לחולי הסרטן, כגון: מימון טיפול סיעודי, קצבאות מיוחדות, פטורים ממס וקצבת נכות. הגוף שיממן את טיפול השיניים הוא קופת החולים בה חבר החולה, זאת במידה ותיווכח כי יש קשר בין הפגיעה בחלל הפה של המטופל לטיפולים הכימוטרפיים שעבר. המטופל יוכיח לקופה כי מתקיים קשר, כאמור, על ידי חוות דעת קצרה של רופא אונקולוג, אשר יבהיר כי טיפול השיניים נדרש בעקבות הטיפול הכימוטרפי.

טיפול שיניים לאוכלוסיות לקויי הראייה והעיוורים

האגודה למען העיוור על שם מרים מוזס, הממוקמת בהרצליה, מפעילה מרפאת שיניים במסגרתה מוענקים טיפולי שיניים מוזלים לאוכלוסיית לקויי הראייה והעיוורים, זאת בכפוף להצגת תעודת לקוי ראיה או עיוור, בהתאם לנסיבות העניין. בהקשר זה חשוב לציין כי בכל הארץ קיימות אגודות נוספות המסייעות לאוכלסיה האמורה, על ידי אם שיקום בתעסוקה, פעילויות חברתיות ובדרכים נוספות.

לקריאה נוספת: זכויות בעלי תעודת עיוור

נושאים נוספים:

תביעת הביטוח לאחר פגיעה

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי