כיצד לבחור עורך דין לדיני עבודה?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

שוק עורכי הדין מלא בעורכי דין לדיני עבודה, כל עורך דין יציג את התמחותו באתר הפרטי ויתפאר בהישגיו השונים. כאשר נעשה חיפוש קצת במנועי החיפוש נוכל לטבוע בכמויות מידע לא רלוונטיות שיובילו אותנו לבחור באדם הפחות מתאים למקרה שלנו. בשביל זה הכנו לכם מדריך לבחירת עורך דין לדיני עבודה. 

כאשר אנו פונים לחיפוש עורך דין מתמחה ישנם שלושה פקטורים עיקריים שכדאי לקחת בחשבון והם ההתמחות, המיקום והמחיר. 

 

התמחות

כאשר אנו פונים להתייעצות עם עורך דין לדיני עבודה אנו צריכים לדעת מהי ההתמחות שלו. דיני עבודה כוללים בתוכם קשת רחבה של התמחויות. ישנם עורכי דין המייצגים שכירים מול המעבידים בעוד עורכי דין אחרים מייצגים את בעלי העסקים בכל הקשור לחוזים או במקרים של תביעות כנגדם. עוד בשיחה הטלפונית לקבלת מידע וייעוץ שאלו מהו חוג הלקוחות הנפוץ של עורך דין זה וכך תדעו כמה נסיון הוא צבר בתחום בו תרצו את שירותיו. 

 

מיקום

דיונים הקשורים לדיני עבודה מתדיינים בבית הדין לעבודה האזורי בעיר בה נמצא מקום העבודה. לכן, כאשר בוחרים עורך דין צריך לבחור אחד נמצא בעיר מגוריכם או בערים השכנות. בבחירת עורך דין מהאזור בו מתנהל הדיון יש כמה יתרונות בולטים. 

הראשונה היא היכרות עם המערכת והאנשים – עורך דין שמכיר את הנפשות הפועלות בבית הדין יודע כיצד לכתוב טיעון בצורה המותאמת ביותר. השני, גמישות – אם וקורה ויש דיון שמצריך הגעה מהירה למקום עורך דין הפועל באיזורך יהיה גמיש יותר מבחינת זמנים. לבסוף, זמינות – לעיתים תצטרכו להגיע ולהיפגש עם עורך הדין פנים מול פנים בהתאם לאופי התיק כאשר שני הצדדים נמצאים באותה עיר ניתן לקבוע פגישה בקלות. 

 

מחיר

הדיבור על השכר הוא תמיד הצד הקשה יותר של העסק. שכירת עורך דין לדיני עבודה אינו עניין זול בכלל וזאת עובדה ידוע. שכר הטרחה של עורך דין משתנה מאחד למשנהו ותלוי בכמה פרמטרים.

  1. אופי התביעה – תביעות בבית דין יכולות לקחת לפעמים שנים. תביעה המצריכה עבודה וניהול אסטרטגיה מורכבים תעלה את שכר הטרחה בהרבה יותר מתביעה פשוטה. 
  2. הניסיון והמוניטין של עורך הדין – ככל שיש לעורך הדין יותר ניסיון ומוניטין כך הסיכוי שהוא יזכה עבורך בתביעה גדול יותר. יש לשים לב שהשכר יהיה גבוה משמעותית ולא מומלץ לכל תביעה לפנות לבעל המקצוע המומחה ביותר. 
  3. צורת קבלת השכר – כל עורך דין ובהתאם לחוקים גובה שכר טרחה בצורה שונה. יש מצבים בהם יקחו אחוזים ומצבים בהם יהיה שכר טרחה קבוע מראש. 

בנוסף, אל תסמכו על קבלת החזרי הוצאה משפטית כאשר אתם בוחרים את עורך הדין. החזרים אלה תלויים רבות בבית המשפט ובאופי התביעה. 

עם זאת, לא תמיד משתלם לשכור עורך דין ויש מצבים בהם עדיף ייעוץ בסיסי למיצוי הזכויות. למשל, אדם הרוצה לתבוע את המעסיק על הלנת שכר שקרתה בחודש מסויים משתלם לו לפנות אל בית הדין לעבודה באופן פרטי.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי