לא להתייאש. לא לוותר: מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

אם תציצו אל תלוש המשכורת שלכם, תגלו ודאי כי נתח נכבד מהמשכורת שעמלתם עליה כה רבות, מופרש, בלי הסכמתכם, לביטוח לאומי. העובדה שהפרשה כזו נעשית בלי שמישהו שואל אתכם בכלל עלולה להכעיס אבל בבסיסה היא נכונה. במידה ותזדקקו לכך, חס ושלום, עקב נכות או פגיעה, הביטוח הלאומי יהיה שם בשבילכם ויעניק לכם את רשת הביטחון הכלכלי שתזדקקו לה ויעניק לכם מימוש מלא של זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי, שיעזור לכם להתקיים בתקופה הקשה ולאחריה. זה האידיאל.איידס

כידוע, בפועל, מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי הוא עניין מורכב וקשה. סיפורים מסמרי שיער מסתובבים על קשיים שמוערמים על הפונים, השפלות, בירוקרטיה בלתי נגמרת, שמביאה את כולם אל פי הייאוש וויתור על כל כוונה של מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי. למען האמת, הסיפורים הם לא אגדות. הם מציאות. אבל זה לא אומר שעליכם להתייאש. זוכרים את אותה הורדה חודשית במשכורת? אתם משלמים כסף רב מידי חודש בדיוק בשביל זה. אתם הרווחתם את הזכויות שלכם בתשלום קבוע חודש אחרי חודש, שנה אחרי שנה. הבשורה הטובה היא שאם הכנה נכונה וליווי מקצועי, גם אתם תוכלו לממש את זכויותיכם.

נעים להכיר (או שלא) ביטוח לאומי:

ביטוח לאומי הוא הגוף הממשלתי אשר תפקידו לסייע, להגן ולאפשר לאזרח להתקיים מבחינה כלכלית, במגוון מצבים שונים, שבעקבותיהם, הוא זכאי לתשלום מביטוח לאומי. אנחנו מכירים את דמי האבטלה המשולמים למי שאינו עובד מסיבות מסוימות או דמי לידה וכד' אבל חלק נכבד וגדול לא פחות או תביעות של מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי.

במידה ואדם חלה או חווה לקות רפואית או שוני לרעה במצבו הרפואי, בין אם הדבר קרה במקום העבודה ובין אם לא (למרות שיש חילוקים ביניהם) ובמידה והוא עומד בתנאי הזכאות שנקבעו על ידי ביטוח לאומי, הוא יכול לקבל קצבאות שונות וזכויות שונות המגיעות לו. כך למשל אדם שהוא נפגע תאונה, פציעה, פגיעה במקום העובדה, מחלות שונות, נכות ועוד המקשים עליו שגורמים לכך שיכולתו להשתכר נפגעת או שכושר העבודה שלו יורד, יכול להיות זכאי לפיצויים, מענקים, קצבאות והטבות שונות (מהנחות במס, הקלות בארנונה ועוד ועוד). כל זה כמובן אם ביטוח לאומי מכיר בכך. וכאן בדיוק מתחיל הקושי.

לעמוד מול ביטוח לאומי

מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי הוא לא דבר פשוט. כעקרון, כל אדם יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי ולבקש פיצוי או קבלת הזכויות הזכויות הסוציאליות או הרפואיות והכספיות המגיעות לו בשל המחלה, הנכות, תאונת העבודה וכד'. אלא שהביטוח הלאומי, מסיבותיו הוא, שיש שיגדירו כמוצדקות ויש שיגידרו כנוקשות, אינו ממהר להכיר בזכויות אלו. הוא פוצח מול המבוטח שהגיש את התביעה לזכויותיו בתהליך ארוך, מורכב ובירוקרטי, שלוקח זמן רב עד אישור התביעה, אם בכלל ואם באותה הרמה והאחוזים (שיש להם השפעה על גובה הקצבה או הפיצויים) שהמבוטח ציפה.

בין השאר יש לעמוד בפני ועדה רפואית מחמירה, בדיקות, הגשת טפסים והצהרות בלי סוף, כשהכל נעשה בעיין ביקורתית מידי והטלת ספק. בניגוד לביטוח לאומי שלוקח את הזמן, הזמן המוקצב לשטיחת טענותיו של המבוטח, קצר מאוד. כל זה אומר שרבים אינם מנסים אפילו לממש את זכויותיהם או מתייאשים עם מסיפורי האימה המוקדמים או בשל חוויות לא נעימות איתם הם מתמודדים בתהליך. למען האמת הפתרון הוא יחסית פשוט. לתת למי שזה המקצוע שלו ומיומן בכך להילחם עבורך. לתת למי שמכיר את כל הזכויות המגיעות לך על פי חוק וכיצד להשיג אותן, לעמוד בשבילך על מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי. הכי גרוע זה להתייאש ויש סיבה טובה למה אסור לכם ליפול לכך:

הזכויות שלכם. הבטחון שלכם.

מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי הוא לא מתרות. הוא ההווה שלכם. הוא העתיד שלכם והוא ישפיע על המצב שלכם ושל משפחתכם. אדם שמטה לחמו נשבר כתוצאה מתאונה, שמחלה ארורה פגעה ביכולותיו, אנשים אגף השיקוםשזקוקים לסיוע רפואי כדי להתגבר על קושי או נכות וכד', זקוקים ותלויים בסיוע של הביטוח הלאומי. הקצבאות והמענקים הם לפעמים כל מה שיהיה להם, שכן יכולתם להשתכר נפגעה. לא רק שמי שנפגע בתאונת עבודה, למשל, לא יכול להשתכר כמקודם אלא שההוצאות גדלות, שכן בשל מצבו הרפואי יש לו עלויות נוספות (רופאים, תרופות, ליווי וסיעוד, עזרים רפואיים, ימי חופש של בני משפחה שנאלצים לתמוך בו ועוד).

למעשה, הקצבאות, המענקים ושאר הזכויות הן מה שעוזרים להציף את הראש מעל המים בתקופות סוערות כאלו. זה לא רק הקלה כלכלית עקב קצבה שנכנסת או פיצוי חד פעמי גבוה על הפגיעה. זה יכולה להיות למשל הטבה מכאן ואילך של הנחה בארנונה, הטבות מס ועוד שגם להן משמעות רבה, לעיתים למשך כל החיים.

ביחד עם המקצוענים

כל אדם היה מתקשה מול המכונה המורכבת שהיא הביטוח לאומי. בוודאי אדם שנמצא אחרי פגיעה והוא כואב ודואב או שמטה לחמו נשבר והראש שלו אינו מצוי בהתנצחויות חסרות תוחלת בניסיון מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי. בשביל זה יש חברות מקצועיות ואיכותיות שזהו משימתן. לעמוד על הזכויות שלך ולחתור למימושם המלא (ואף יותר ממה שתכננת).

וזהו אגב נושא חשוב. אדם מן הישוב, אינו בקיא באמת במה מגיע לו ומה לא. הוא אינו יודע מה עליו להגיד לוועדה הרפואית ומה לא. ולכל מילה יש משמעות אדירה. אז ראשית, מומלץ לקרוא חומרים מקצועיים רבים ככל האפשר, כמו אלו המתפרסמים בפורטל זה וכן לשוחח ולהתייעץ עם מומחים המציעים את שירותי היעוץ שלהם. הם יוכלו לסייע לך באיסוף המסמכים. בהדגשת נקודות מסוימות, באיתור הזכויות שלך ובבניית התיק, בהכנה מדוקדקת להופעה בפני הוועדה ועוד ועוד. בסופו של דבר זה ישתלם. תביעת הביטוח הלאומי שלך תהיה בעלת סיכויים גבוהים יותר למימוש מלא הזכויות המגיעות לך.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי