מימוש זכויות רפואיות עורך דין וחשיבותו

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

כולנו רוצים להרגיש בריאים, לעבוד בעבודה המפרנסת אותנו בכבוד ולא להיות תלויים בחסדי אחר. אבל לעיתים, המצב אינו כזה. תאונות רגילות, תאונות בעבודה, פציעות, פגיעות, נפילה למשכב ועוד אירועים אחרים, יכולים בן רגע לפגוע באורח החיים שלנו, לנטרל אותנו מתעסוקה ולפגוע ביכולת התפקוד שלנו. במקרים מעין אלו, בין אם הם קורים בגיל הזקנה ובין אם בהיותנו צעירים וחזקים, ישנם גופים האמורים להעניק לנו מעטפת אשר תאפשר לנו להמשיך לחיות בכבוד ולדאוג להווה ולעתיד שלנו ושל משפחתנו.

לצערנו, במקרים לא מעטים, אותם גופים מתנערים מאחריותם ומנסים לפגוע בזכויות שמגיעות לנו בדין. חשוב לזכור, אדם שנפגע, חלה או עבר תאונה מרגיש תחושות קשות גם ברמה הפיזית, גם הנפשית ולא פחות ברמה הכלכלית. אי עבודה והגדלת ההוצאות בגלל הבעיה הרפואית קשים מנשוא. לא רק שהוא נאלץ להילחם על זכויותיו, הוא עושה זאת בלי כוחות מול גופים חזקים מאוד. במקרים אלו בהם אין רצון של מימוש זכויות רפואיות עורך דין הוא דבר קריטי.

מול מי ממשים זכויות רפואיות

הגוף הראשון והגדול ביותר הוא המדינה. או בעצם הזרוע הביצועית שלה – הביטוח הלאומי. במשך השנים אנחנו מפרישים מההכנסה שלנו עבור ביטוח לאומי אבל כאשר אנחנו נזקקים לו – לא תמיד הוא מעניק את המענה. ביטוח לאומי הוא גוף מורכב ובירוקרטי מאוד. למרות שמטרתו היא תמיכה במי שזקוק לכך, נכתבו תילי תילים של סיפורים על התעללות ואטימות שהן מנת חלקם של תובעים המגיעים בשעריו. במיוחד ידועה לשמצה הועדה הרפואית אשר קובעת את שיעורי הנכות ולמעשה מחליטה על הפיצוי או גובה הקצבה שנקבל, דבר המשפיע ישירות על חיינו.

במקרה זה מימוש זכויות רפואיות ערוך דין הוא חובה מול ביטוח לאומי. לא רק בהשגת מה שמגיע לך, דרך מילוי הטפסים נכון, הגשת התצהירים, ייצוג, הכנה לוועדה וכד' אלא מעצם העובדה כי בתהליך מימוש זכויות רפואיות עורך דין טוב מלווה את מרשו לכל אורך הדרך ואף מנסה להשיג עבורו יותר.

גוף נוסף גדול לא פחות הם קופות החולים. לכולנו יש ביטוח רפואי דרך קופות החולים אבל לא מעט פעמים הקופות מתנערות מהבטחות או מהזכויות שלנו. בדרך כלל, כל עוד הטיפול הוא פשוט (ביקור רופא וכד') – אין בעיה אך כשהטיפול כבר מסובך, נדיר או יקר יותר, קופות החולים אינן ששות לשאת בעלויות אף על פי שלאורך כל החיים שלמנו להם היטב ביטוח מידי חודש. גם במקרה זה מימוש זכויות רפואיות עורך דין הוא דבר נצרך, אל מול העוצמה של הגופים האלו והעולם שלא תמיד בהיר ונהיר לנו ואנחנו נופלים בין הכיסאות.

גם חברות הביטוח הפרטיות הן אנומליה בתחום. לרבים מאיתנו יש ביטוחים נוספים הנוגעים לבריאותנו, מעבר לאלו של קופת החולים. למשל ביטוח בריאות, ביטוח תאונות אישיות וכד'. חברות הביטוח, בניגוד לשני הגופים הראשונים, הן גופים עסקיים לכל דבר ושורת הרווח חשובה להם והסכומים שיאלצו לשלם לכם אינם משאת נפשם. לא פעם הם מנצלים חוזים של עשרות עמודים כדי לנשל אתכם מהזכויות. זו גם הסיבה מדוע בעת התנצחות מולם ובעת מימוש זכויות רפואיות עורך דין הבקיא בחוזים ובחוזים יכול לסייע לכם.

מדוע צריך בעת מימוש זכויות רפואיות עורך דין?

זכויות רפואיות

למען האמת – לא צריך. באולם אידיאלי ומושלם אדם שנפגע בתאונה היה יכול להגיש תביעה בעצמו ולקבל בהקדם את כל המגיע לו ואת כל הזכויות שלו במהרה. אלא שכפי שכולנו יודעים זה לא עולם אידיאלי והגופים אותם הזכרנו קודם מנסים לערער כל תביעה. יש עדיין אנשים רבים המגישים תביעות למוסד לביטוח לאומי משל, ומייצגים את עצמם. אבל מהר מאוד הם מבינים את גודל הטעות.

זה לא רק הסרבול, הטרחה, הבירוקרטיה, בזבוז הזמן והעצבים מול המנגנון אלא גם העובדה כי אחרי כל זה רבים מן התביעות נדחות לגמרי או שאינכם מקבלים את מלוא הזכויות. בחלק מהמקרים זו הבירוקרטיה שגורמת לכך, בחלק מהמקרים זה העובדה שמי שמגיש תביעה בעצמו אינו יודע כיצד להגישה ובוודאי אינו יודע באמת אילו זכויות מגיעות לו (גם אלו שמסתתרות בסוף ספרי החוקים והתקנות) ובחלק מן המקרים זו שיטת "מצליח" של הגופים המבקשים לחסוך כסף על גבכם.

בעת מימוש זכויות רפואיות עורך דין מייצג יכול להפוך את הקערה על פיה. הסיכוי לזכות בקצבה, בפיצוי, בהטבה או במענק – גדלים משמעותית. עורך הדין מלווה אתכם מן ההתחלה. משלב איסוף המסמכים ואופן הגשתם. כולל ליוו מול הועדות ועמידה על הזכויות שלכם מול מחלקות משפטיות עצומות ומנגנונים רבים. מחקרים הוכיחו כי כאשר תביעות מוגשות באמצעות עורך דין הוא שהן נערכות בליווי עורך דין סיכויי הצלחתם גדלים משמעותית והן לרוב לא נדחות. חשוב גם לזכור, כי גם אלו שכבר הגישו בקשה לגופים מסוימים, כמו ביטוח לאומי ונדחו – אין הדבר סוף פסוק עבורם. הם זכאים לשוב ולפעול שוב באמצעות מימוש זכויות רפואיות עורך דין שייצג אותם וינסה לשנות את רוע הגזרה.

עבודה למקצוענים

בעת מימוש זכויות רפואיות עורך דין צריך להיות בעל משקל. הוא חייב להיות מומחה בתחומים הנוגעים לתביעות נזיקין או לתביעות רפואיות. גם ניסיונו חשוב. במידה הוא חבר בחברה איכותית ומקצועית העוסקת במימוש זכויות רפואיות הריהו חלק מקבוצה וממעטפת, הנותנת טיפול הוליסטי ומקיף למקרה שלכם. אין להתפתות אחרי הצעות מגוחכות של עמלה לעורכי הדין. מוסכניק שיציע לתקן את הרכב שלכם בחינם – ידליק אצלכם נורות אדומות. כך גם במימוש זכויות רפואיות על ידי עורך דין. מדובר על עבודה מורכבת הדורשת מקצועיות, תכנון, ידע וחריצות ולכן בחרו רק בטובים ביותר.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי