מימוש זכויות רפואיות

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

אם חלילה אתם או אחד בני משפחתכם חלה, נפגע, נפצע או זקוק לסיוע בעקבות בעיה רפואית כלשהי, הרי שאתם עומדים בפתחה של תקופה קשה ומאתגרת. זה לא רק החשש לגבי המצב הפיזי והבריאותי או השאלה מה ילד יום ברמה התפקודית אלא שהקושי קיים גם ברמה הכלכלית והקיומית. לפעמים הפגיעה גרמה לפגיעה בכושר ההשתכרות, לפעמים הבעיה הרפואית משביתה לגמרי ולעיתים היא דורשת הוצאות ועלויות רבות. ברבים מן המקרים הפגיעה תחלוף (וגם אז ייווצר קושי כלכלי) אבל לעיתים הבעיה תהיה כרונית או קבועה.

ברבים מן המקרים, יש גופים האמורים לסייע לכם, לתמוך בכם ולהעניק לכם פיצויים, מענקים וקצבאות. הם לא עושים זאת כחלק מחסד אלא על פי חוק ולרוב בעקבות תשלום קבוע שהענקתם להם כל השנים, בין אם דרך המשכורת (ביטוח לאומי) ובין אם בהפרשה קבועה אחרת (ביטוחים פרטיים). אלא שופים אלו, מסיבות שונות אינם ממהרים לשלם. אפילו מתנגדים לפעמים. זה לא אומר שעליכם לוותר מראש על מימוש זכויות רפואיות המגיעות לכם בדין.

להכיר את הזכויות שלכם

עוד לפני שנגיע להתנגדות האקטיבית של הגופים האמונים על הסיוע לנו, הרי שבמרבית המקרים, "האויבים" הכי גדולים שלנו, אלו אנחנו עצמנו. לרוב אנו חסרי מושג, ידע או מודעות לכך שיש לנו זכויות ושבצעדים מעטים אנחנו יכולים לפעול עד מימוש זכויות רפואיות אלו. לדוגמא, אנו נוטים לחשוב שפגיעה בעבודה היא רק במפעלי תעשיה. אבל למעשה היא יכולה להיות גם אצל עובד הייטק שלא קם מהכיסא. תאונת עבודה יכולה להיות כשנופל אלינו מדף או אנו נחשפים לחומר כימי מסוכן אבל למען האמת, גם פגיעה או פציעה בדרך או מהעבודה עשויה להיחשב כתאונת עבודה ויתרה מכך גם כאבים בפרקים כתוצאה מהקלדה לא נוחה, למשל, יכולה להיכנס תחת הגדרה זו.

אלו כמובן רק דוגמאות אבל הן מסמלות את העולם הלא ברור ומוסדר בנושא. למען האמת, העולם מוסדר. אלו חוקים ותקנות. אך הגופים השונים, בונים על כך שאתם אינכם יודעים. שאתם תתייאשו מול סבך הבירוקרטיה, הטפסים, הועדות והוכחות שתאלצו לנפק. רבים אכן מתייאשים. זה מפחיד, זה לא מוכר. אבל למען האמת. אלו הזכויות שלכם. ועליכם רק להכיר את הזכויות שלכם. תוכלו לקרוא בפורטל שלנו על כל הזכויות המגיעות לכם, בכל המקרים ותוכלו להיוועץ עם המומחים שלנו, שיסיעו לכם בכל נושא ובכל מימוש של זכויות רפואיות המגיעות לכם.

למה לי להתעקש?

מימוש זכויות רפואיות הן לא רק מסמך או אישור לצדק. הן בראש ובראשונה בעלות משמעות כלכלית ובלי להגזים – גם קיומית עבור רבים. אדם שנפגע למשל בתאונה, חווה כמה משברים. ישנו כמובן הכאב הפיזי. ישנם הכאב וההשפעה הנפשית. אבל יש גם פגיעה כלכלית, משום שכעת השתכרותו נפגעת. אולי גם לא יוכל לחזור לעבוד. אין מי שיפרנס אותו ואת משפחתו. יתרה מכך, ההוצאות עולות. טיפולים, רופאים, תרופות, עזרים רפואיים. גם בני המשפחה מאבדים ימי עבודה. ולא היה טוב אם מישהו היה עוזר במימון המלווה הסיעודי? איש אינו מבטיח שזהו אפיזודה חולפת.

מימוש זכויות רפואיות נוגע גם כלפי תאונה קלה אבל גם בהקשר של נכות, זקנה, מחלות קצרות או כרוניות ובעצם, כל מקרה בו קיים מקרה רפואי הפוגע באיכות החיים, באופן זמני או קבוע, ובמצב הכלכלי של המבוטח. מימוש זכויות רפואיות נוגע לאפשרות של סיוע כלכלי בדמות פיצוי חד פעמי, קצבאות, מענקים וכן מימוש זכויות רפואיות אחרות כמו גם הטבות והקלות במיסים, ארנונה, אישורים ותווים שונים ועוד.

מימוש זכויות רפואיות מול גורמים שונים

ישנם גופים רבים במשק ובמוסדות המדינה מולם ניתן לפעול בנוגע למימוש זכויות רפואיות. אולם יש שני גופים בולטים במיוחד. הראשון הוא הביטוח הלאומי. זהו הגוף הלאומי הגדול ביותר, אשר מטרתו היא להעניק סיוע סוציאלי וכלכלי, במקרה של קושי כמו נכות, תאונת דרכים, תאונות עבודה, מחלות קשות, פציעות, מחלות ופגיעות הנובעות מאפיוני המקצוע, מקרים סיעודיים, מוגבלות פיזית ונפשית ועוד. הביטוח הלאומי מעניק קצבאות ופיצויים על פי שיעור אחוזי נכות שהוא קובע, ואלו נקבעים על ידי ועודות ובדיקות שונות.

הגוף השני האמון על פיצוי כספי במקרים ובאירועים מיוחדים אלו הביטוחים הפרטיים, במידה ולאדם הנפגע ישנה פוליסה שעשה. הביטוחים המוכרים הם ביטוחי חיים, ביטוחי מחלה קשה, ביטוח תאונות אישיות וכד'. המשותף לשני הגופים: רצונם להקשות בתהליך. קושי שגורם לייאוש ולזניחת התביעה. ודאי לא לקבלת כל מה שמגיע לכם וויתור אפילו על מימוש זכויות רפואיות בסיסיות

עזר כנגדכם

כדי להמחיש לכם את גודל הבעיה, כדאי שתדעו כי מולכם עומדים שני גופים גדולים ומקצועיים. עתירי בירוקרטיה ומנגנונים משומנים. עם עורכי דין, רופאים, שמאים ומחלקות שלמות של אנשי מקצוע שתפקידם לערער אתכם ולגרום לגוף שמעסיק אותם לא לשלם בכלל או לשלם כמה שפחות. מולם, כרגע, אתם עומדים לבדכם. חסרי ניסיון. לרוב כואבים לאחר הפגיעה, שבורים, מתקשים.

הדרך לשנות את המשוואה היא פשוט להוסיף כח לצד שלכם. כוחות אלו הם בדמות עורכי דין, משפטנים וחברות המתמחות בתהליך מימוש זכויות רפואיות. אנשי מקצוע אלו לא רק יעמדו על הזכויות שלכם במלואם אלא ינסו גם להגדיל אותם. כל הדרך תהיה יותר קלה ויותר בטוחה. הם יעזרו לכם לאסוף את המסמכים, להכין ולמלא טפסים בצורה מדויקת שלא תפגע בכם בעתיד, יערכו לכם הכנה מדוקדקת לוועדות הרפואיות המאיימות ויהלו תכתובת ודיונים ברמה המשפטית מול מקביליהם בגופים השונים.

כאשר גוף המנסה להתנער מלשלם, רואה מולו אדם הבקיא בחוק ונלחם למענכם על המגיע לכם, הוא כבר אינו מתנהג בגסות ואינו מעגל פינות. מימוש זכויות רפואיות הוא מקצוע ממש. וחשוב עבורכם שיהיה אתכם איש מקצוע מיומן. ברבים מן המקרים, בזה תלוי העתיד שלכם.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי