מהו פטור רפואי ממס הכנסה?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


פטור ממסאוכלוסיות שונות בישראל זכאיות לקבל הנחות במס הכנסה או החזרים בגין תשלומים משנים קודמות. עבור אנשים עובדים הסובלים ממצבים רפואיים משמעותיים כמחלה קשה, שילוב של כמה בעיות רפואיות או מגבלות ישנה הטבה משמעותית בדמות פטור מלא ממס הכנסה. מי שמצבו הרפואי מוכר על ידי ביטוח לאומי עשוי לקבל הטבה זו של פטור מלא מתשלומי מס הכנסה על רקע מצב רפואי.

פטור רפואי

על מנת להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה יש תחילה לטפל בנושא ההכרה באחוזי נכות מול ביטוח לאומי. טיפול זה, שמבוצע באמצעות הגשת תביעה והתמודדות עם וועדה רפואית, יכול להיעשות באופן עצמאי או באמצעות פניה לאנשי מקצוע בתחום מימוש הזכויות הרפואיות. לעומת פניה עצמאית לביטוח לאומי, קבלת סיוע ממומחים לעניין זה מעלה באופן משמעותי את הסיכוי לקבל הכרה במצב הרפואי ובהמשך פטור רפואי ממס הכנסה. במיוחד בשלב זה, כאשר בתקופה הקרובה עומד הביטוח הלאומי להחמיר את התנאים בכל הנוגע לקבלת אחוזי נכות (השינוי נכנס לתוקפו החל בתאריך 1.7.2016) חשוב שבעתיים להיעזר באנשי מקצוע לכך. הליך הטיפול מול ביטוח לאומי להכרה בנכות ולבדיקת מצבם של חולים ונכים ביחס לספר הליקויים איננו קצר. זה הליך ארוך וסבוך מבחינה ביורוקרטית. גורם מקצועי, שעומד לצדכם ואשר מסייע לעבור את הדרך הזאת עם פחות חששות ועם סיכוי כפול להצליח מוכיח שוב ושוב את נחיצותו.

טיפים חשובים ומעשיים

פנינו למיטב אנשי המקצוע המובילים בישראל בתחום מימוש זכויות פטור ממס הכנסה של חולים ושל נכים,  והם שמחו לחלוק אתכם מספר טיפים חשובים. טיפים אלה הם הצעד הראשון והחשוב בדרך לקבלת הכרה במצבכם הרפואי ופטור רפואי ממס הכנסה.

  1. מהם הקריטריונים? – חשוב מאוד להכיר את הקריטריונים לקבל פטור ממס מטעמים רפואיים. ככלל, כדי לקבל פטור דרושה הכרה בתשעים עד מאה אחוזי נכות (לזמן מוגבל או לצמיתות). אם מדובר במחלה או בעיה אחת – פטור ממס מגיע לבעלי 100 אחוז נכות מוכרת. אם מדובר במצב רפואי שמשלב בתוכו כמה וכמה ליקויים שונים אז די ב-90 אחוז.
  2. גם לאנשים פעילים – האפשרות לפטור ממס מוענקת לאנשים עובדים, גם אנשים פעילים וגם אנשים מתפקדים ובתנאי שהוכרו כנכים. יש להוסיף ולומר שגם פנסיונרים יכולים ליהנות מפטור האמור ממס ולא רק עובדים שכירים או אלה העצמאיים. גם על פנסיות רבים משלמים מס מדי חודש בחודשו. בנוסף, פטור ממס כולל גם פטור ממס לגבי הכנסות שאינן מעבודה (עד תקרה מסוימת).
  3. מצבים רפואיים רלוונטיים לעניין זה יכולים להיות מגוונים ביותר. בין הדוגמאות הנפוצות לחולים שכבר קיבלו פטור ניתן לציין חולי לב, אנשים הסובלים מסוכרת המקושרת עם סיבוכים רפואיים שונים, חולי כליות, שיתוק ילדים, דלקות במפרקים ומגבלות קשות בתנועה. גם הסובלים מחרשות או עיוורון, אנשים שעברו השתלה או כאלה שעוברים טיפולי דיאליזה יכולים במקרים רבים לקבל פטור מלא ממס, לתקופה זמן קצובה ולעיתים – לצמיתות.
  4. אפשר לקבל החזרים – סובלים מנכות או מחלה מזה זמן רב ומתלבטים לגבי פטור מס? חשוב שתדעו שניתן לקבל החזרים לשש שנים אחרונות במידה ומקבלים מביטוח לאומי הכרה. משמעות הדבר היא אפשרות לקבל החזרים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים וזאת, מעבר לחיסכון העתידי במס.

רוצים להבין איך מתחילים את התהליך? רוצים לשמוע יותר? פנו לחברה למימוש זכויות רפואיות וקבלו ליווי מקצועי ואוזן קשבת.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי