זכויות הסובלים מקדחת ים תיכונית

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


קדחת ים תיכוניתרבים בישראל נוטים לקשר בין מחלת הקדחת לבין עקיצה של יתושים, אולם יש גם מקרים שונים לגמרי של קדחת. קדחת ים תיכונית, למשל, שנפוצה בעיקר בקרב יוצאי צפון אפריקה, כלל איננה קשורה ליתושים כי אם לגן פגוע.

למרות שחלק מהחולים מצליחים לנהל חיים תקינים לחלוטין בכפוף לקבלת טיפול, יש כאלה הסובלים מסימפטומים קשים למדי שבהחלט יכולים להצדיק תביעה למימוש זכויות שונות ברמה הכספית והרפואית.

אופי הקדחת

מחלת הקדחת הים תיכונית נחשבת למחלה בעלת אופי גנטי תורשתי. במחלה זו מעורב בדרך כלל גורם דלקתי שפוגע באיבר מטרה או בכמה וכמה איברים שונים. בקרב לא מעט חולים סימפטום רווח הוא הופעה של חום, אולם הדבר לא הכרחי ולא קיים בכל החולים. המחלה מופיעה בדרך כלל בצורה של התקפים שביניהם ישנה הפוגה כאשר בדרך כלל ההתקף הראשון מופיע בילדות.

אחוז ניכר מקרב החולים במחלה מדווחים על כאבים חזקים שיכולים להיות כלליים או ממוקדים. כאבי שרירים, כאבי בטן קשים, כאב ברגליים או כאבי ראש נחשבים לנפוצים. גם בעיות במערכת העיכול, חולשה כללית ותשישות נפוצים למדי.

לעיתים, הדלקות מתמקדות במפרקים, כמו מפרקי הרגליים ובברכיים, למשל. גם דלקות באיברים פנימיים יכולות להתרחש ולעיתים תתהווה פגיעה לבבית שיכולה להיות מסוכנת. המחלה נחשבת בדרך כלל לכרונית, ומטופלת על ידי תרופות באופן יום יומי.

כיצד פועלים למימוש הזכויות

זכויות הסובלים מקדחת ים תיכונית אינן דבר מובן מאליו. רבים הם החולים הסבורים שהזכאות שלהם מתחילה ונגמרת בקבלת טיפול רפואי והרגשת השיפור הנלווית אליו. אין ספק שטיפול רפואי הוא הדבר הראשון שיש לשאוף אליו וכן גם אבחון נכון של התסמינים השונים, אולם זהו רק רובד אחד של הזכויות. מלבד האפשרות לקבל הנחה בתרופות לכל מי שמוגדר כחולה כרונית ונושא בעלות גבוהה של רכישת תרופות, יש גם זכויות נוספות. מימוש הזכויות מצריך פניה לביטוח לאומי.

פניה לביטוח לאומי לא תענה כראוי אם לא יצורפו מסמכים רפואיים מלאים. על החולה בקדחת ים תיכונית להמציא סיכומי מחלה, אישורים על אשפוז, ממצאים של בדיקות מעבדה רלוונטיות. יש לציין שאם החולה סובל מבעיות וליקויים נוספים, גם כאלה שאינם קשורים למחלה, חשוב מאוד לדווח גם עליהם. על סמך הגשת התביעה יזומן החולה לוועדה רפואית. שם, יידרש החולה לספר בהרחבה על השפעת המחלה על יכולת התפקוד ולעיתים תתבצע גם בדיקה רפואית.

כדאי לדעת שפניה לוועדה רפואית ולביטוח הלאומי לא חייבת להיעשות ללא הכנה מוקדמת. למעשה, חברות מקצועיות שמתמחות בכל נהלי העבודה של ביטוח לאומי מסייעות לחולים שונים, לרבות הסובלים מקדחת ים תיכונית, לפעול בצורה הטובה ביותר לצורך קבלת מירב הזכויות. יש לשים לב שמי שפועל בצורה שגויה עשוי להוריד את סיכויי הצלחה.
אחוזי נכות ומכלול הזכויות

לצד חלק מהחולים בקדחת ים תיכונית שמתפקדים באופן מלא או כמעט מלא, יש גם כאלה שיכולת התפקוד שלהם נפגעת יורדת באופן כזה או אחר. במקרים לא מעטים ניתן לקבל הכרה בצורה של אחוזי נכות לתקופה קצובה או אף לצמיתות.

בין הזכויות שהחולה עשוי בהחלט לקבל ניתן למצוא קצבאות או תגמולים חד פעמיים, קצבאות לשירותים מיוחדים וסיוע לנעזרים בעזרי ניידות. מי שימצא זכאי לקצבאות שונות בהחלט יכול לממש במקביל גם זכויות בגופים נוספים המסייעים לנכי ביטוח לאומי. הנחות, הקלות מס, תגמולים מחברות ביטוח פרטיות יכולים בהחלט להיות לעזר גם לחולים הסובלים מקדחת ים תיכונית עם תסמינים קשים ולקות תפקודית.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי