קרנות ביטוח לאומי

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

המוסד לביטוח לאומי מממן את פעילות פיתוח שירותי הרווחה הניתנים בקהילה, בנוסף לקצבאות הניתנות לאנשים הזכאים לכך. מטרת פיתוחם של שירותי הקהילה היא לגרום לשיפור איכות חייהם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים אשר גרים בקהילה. פעילות זו נקבעה בחוק הביטוח הלאומי על ידי חמש קרנות.

רשימת הקרנות של ביטוח לאומי

הקרן לפיתוחם של שירותים מיוחדים עבור ילדים ובני נוער בסיכון

הקרן פועלת לטובת ילדים ובני נוער אשר נמצאים במצבים של הזנחה, סובלים מאלימות ומפגיעה מינית, משתמשים בסמים וחשופים לתנאים מסוכנים.

קרן זו בביטוח לאומי נועדה לפתח ולקדם תכניות מערכתיות בשביל אותם הילדים ובני הנוער. בקרן מקדמים מודלים מערכתיים לשם למידה והקנייה של כישורי חיים ויכולת תעסוקתית לנערים ולנערות בגילאי ההתבגרות (14- 18), אשר נשרו ממסגרות החינוך השונות, או שהם מנותקים מן המערכת באופן מוחלט. הקרן מטמיעה ומשלבת, בתוך מסגרות לנוער בסיכון, כלים טכנולוגיים מודרניים שתורמים לקידומם האישי. מודלים אלה מיושמים בעיקר בפריפריות גאוגרפיות או חברתיות ובקרב מגזרים בעלי אופי מסוים.

כמו כן, הקרן מפתחת מודלים להתמודדות עם התנהגויות מסוכנות של הילדים ובני הנוער, ועם בעיות נפשיות ורגשיות. המודלים כוללים תכניות של התערבות ביחס לילדים ולבני הנוער כפרטים, התייחסות למשפחה הקרובה ולמערכת החינוך, למערכת הבריאות ולמערכת הרווחה, על ידי אבחונים, הערכות והשלמות פערים לימודיים, חברתיים ורגשיים.

הקרן לקידום תכניות סיעוד

קרן זו בביטוח לאומי קמה למטרת פיתוח תשתיות לשירותים בקהילה במיוחד עבור קשישים מוגבלים מבחינה פיזית, ושיפור השירותים שהם מקבלים במוסדות המטפלים. הקרן מממנת תכניות בהתאם ליעדים ידועים מראש, ובהן משתתפים ארגונים וולונטריים ורשויות מקומיות.

הקרן לפיתוח שירותי נכים

הגמלאות הניתנות מביטוח לאומי (גמלת ניידות, גמלת שירותים מיוחדים וכו') עבור אנשים נכים לא מספיקות כדי לספק עבורם את כל השירותים להם הם זקוקים, נקבע חוק ביטוח לאומי – קרן מיוחדת תוקם ותמומן למען פיתוחם של שירותים אשר מיועדים במיוחד עבור הנכים.

מטרת קרן זו בביטוח לאומי היא להשתתף בפיתוחם של שירותים חדשים מיוחדים לנכים, להרחיב שירותים קיימים ולפתח אותם מבחינה של תכנים והיקף, לפרוס אותם באזורים בהם הם חסרים, לעזור ביישום השיטות החדשות למען קידום הנכים, ובנוסף להכשיר אנשים למען טיפול ועבודה עמם.

השירותים באמצעות הקרן פותרים בעיות של דיור מוגן, של תעסוקה, של מסגרות חינוך מיוחד, פעילויות בשעות הפנאי ועוד, על מנת לטפל בנכים, לקדם את זכויותיהם, לשנות את תפיסת אנשי המקצוע למען שילוב הנכים במשפחה, בקהילה, בחברה ובמקומות התעסוקה.

הקרן למפעלים מיוחדים

קרן זו של ביטוח לאומי הקימה מיזם אשר מעודד ומקדם יכולות פרנסה ראויה ממקומות עבודה של נשים וגברים כאחד בגילאי 20-35, אשר נמצאים ב"סיכון חברתי". אנשים אלה מתקשים במציאת מקומות עבודה ראויים, או שמתקשים להתמיד בהם מסיבות כאלה ואחרות. מטרתה של הקרן היא קידום אפשרות ההשתלבות של אותם האנשים בשוק העבודה הפתוח.

קרן מנוף למימון פעולות כדי למנוע תאונות עבודה

באמצעות הקרן הזאת בביטוח לאומי, פועלים למען המטרה של הגברת אמצעי הבטיחות במקומות העבודה השונים, לדוגמה דרכי המיגון במקום, צורת סביבת העבודה, ההתנהגויות של העובדים ומצבם הבריאותי, על מנת למנוע ככל הניתן את התרחשותן של תאונות עבודה. על ידי הקרן מועברים מסרים לעובדים אודות חשיבותו של הכושר הגופני, חוזק מערכת השריר והשלד אשר יכול למנוע פגיעות גופניות מסוגים שונים, הקניית הרגלי שינה נכונים בכדי לשמור על ערנות בזמן העבודה, ושמירת אורח חיים בריא אשר כוללת פעילות ספורטיבית ואכילה נכונה. כל ההרגלים שנזכרים כאן יכולים לשפר את יכולות העבודה ולמנוע תאונות עבודה.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי