רשלנות רפואית במהלך ולאחר ניתוחים פלסטיים

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


רשלנות רפואית: תביעה נגד מנתח פלסטיהכירורגיה הפלסטית התפתחה בקצב מהיר בשנים האחרונות ומספר הניתוחים הפלסטיים הולך וגדל. בין הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בארץ ניתן למצוא את ניתוחי החזה, האף, שאיבת שומן ועוד.

בשונה מניתוחים בתחומי הרפואה האחרים, מרבית הניתוחים הפלסטיים נעשים בעקבות רצון המטופל לשפר את הופעתו החיצונית, כלומר מתוך בחירה אישית ולא עקב בעיה רפואית הדורשת התערבות כירורגית. על כן, המטופל הוא זה שבוחר את הרופא המנתח ואת זמן הניתוח בהתאם לצרכיו ולשגרת חייו.

רוב הניתוחים הפלסטיים מתבצעים כשורה, אולם ישנם מקרים בהם במקום לשפר את הופעתו החיצונית של המנותח נגרם לו נזק בעקבות רשלנותו הרפואית של המנתח הפלסטי. הנזק שנגרם למטופל יכול להיות אסתטי ולעיתים אף תיתכן פגיעה פיזית או בריאותית.

למרות שמדובר בניתוח שבוצע בדרישת המטופל, בתי המשפט רואים רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים כמעשה רפואי רשלני לכל דבר וכמו בכל תחומי הרפואה האחרים. בתי המשפט בארץ רואים את המנתח הפלסטי כאחראי לשלומו של המטופל ואף מחמירים עמו משום שמדובר בטיפול אליו המטופל הגיע בצורה עצמאית ושילם כסף רב עבורו.

רשלנות רפואית בשלב המקדים לניתוח

על המנתח הפלסטי מוטלות חובות שונות לפני קיום ההליך הכירורגי. המנתח צריך לבחון את ההיסטוריה הרפואית של המטופל ולהפנות אותו לבדיקות מתאימות. כמו כן, על המנתח להסביר למטופל את היתרונות והחסרונות של ההליך הכירורגי ואת הסיכונים ותופעות הלוואי המתלווים אליו, וכן עליו להיות גלוי עם המטופל לגבי אלטרנטיבות להליך הכירורגי.

בנוסף, על המנתח לספק למטופל מידע לגבי ניסיונו, הצלחותיו וכן על כישלונותיו בניתוח מהסוג אותו עומד המטופל לעבור. אסור למנתח ללחוץ על המטופל לעבור את הניתוח ועליו לתת למטופל את הזמן המתאים להחליט אם ברצונו לעבור את הניתוח וכאשר המטופל מחליט לעבור את הניתוח המנתח צריך להחתימו על טופס הסכמה לביצוע ההליך הכירורגי.

במקרים בהם המנתח הפלסטי הסתיר פרטים, בשלב זה של ההתקשרות, בין אם לגבי ניסיונו או לגבי ההשלכות של ההליך ייתכן שתקום למטופל עילה תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בעת הניתוח

כמו בכל ניתוח אחר, גם בניתוחים פלסטיים ייתכנו שיבושים תוך כדי הניתוח. ייתכנו סיבוכים בעת הניתוח, איכות הניתוח עלולה להיות ירודה או שהתוצאה האסתטית יכולה להיות שונה מכפי שסוכם טרם הניתוח.

אם הניתוח השתבש בעקבות מעשה רשלני של המנתח ונגרם למטופל נזק, תקום למטופל עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית לאחר תום הניתוח

כאשר אדם עובר ניתוח פלסטי עליו להיות במעקב במשך זמן מה לאחר הניתוח, בכדי לבקר על התאוששותו והחלמתו מהניתוח. לכן, האחריות של המנתח כלפי המטופל נמשכת גם לאחר הניתוח עצמו.

תחומי האחריות של המנתח כוללים את הבנתו של המטופל לגבי התנהלותו בימים של תקופת ההתאוששות וכן את התאמת הטיפול התרופתי שניתן למטופל בתקופה זו.

המעקב אחר שולמו של המטופל בתקופת התאוששות הוא חשוב ועל המנתח להיות קשוב לתלונותיו של המטופל, אם יש כאלה.

במקרים בהן הטיפול התרופתי היה שגוי או שנגרם למנותח נזק בעקבות מעקב לא ראוי, ייתכן שתקום לו עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

לסיכום

כמו בכל הליך כירורגי אחר, מתלווים לניתוח הפלסטי סיכונים כאלה ואחרים. מחובתו של המנתח להעיר את תשומת ליבו של המטופל לכל הסיכונים, היתרונות, החסרונות ותופעות הלוואי הכרוכים בהליך.

חשוב לזכור, שאף על פי שמדובר בהליך כירורגי שהמטופל "הביא על עצמו", כאשר המנתח הפלסטי התרשל בעבודתו, בין אם בתוצאה הסופית, לפני הניתוח, בעת הניתוח או בתקופת התאוששות לאחר הניתוח, יכולה לקום למנותח עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי