תביעה לביטוח חיים שהשאיר המנוח – כיצד חברות הביטוח ינסו לבלבל אתכם?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


ביטוח חייםביטוח חיים הוא ביטוח יוצא דופן משום שבניגוד לביטוחים אחרים אנו לא מבטחים את גופנו מפני צרה, בביטוח חיים אנו דואגים לקרובים לנו לאחר לכתנו. כלומר, אם אנו נלך לעולמנו בעקבות תאונה או מחלה, חברת הביטוח תשלם לקבועים בפוליסה את תגמולי הביטוח. כמבוטחים יש לנו את הזכות לקבוע מי יהיו המוטבים של הפוליסה, אם אנו לא קובעים את המוטבים היורשים שלנו יקבלו את הפיצוי.

אזרחים רבים במדינה מבטחים את עצמם בביטוח חיים כדי לוודא כי הקרובים אליהם ישמרו על איכות חיים נאותה לאחר לכתם. אותם אנשים משלמים את תשלומי הביטוח כל חודש בחודשו ומרגישים רגועים תחת הידיעה שבני משפחותיהם לא יהיו במצוקה כלכלית לאחר לכתם.

לכאורה זה נראה פשוט, שהרי קבענו את כל הפרטים מראש, אולם בפועל אין הדבר כך והבעיות מתחילות כאשר מגיע רגע האמת. במקרים רבים חברות ביטוח מנסות לסכל את תשלום הפיצוי בטענות כאלו ואחרות.

טענות חברות הביטוח

חברות הביטוח דוחות את תביעות ביטוח החיים מסיבות שונות, כגון:

מסירת מידע רפואי שגוי

חברת הביטוח תטען שהמבוטח מסר, בעת החתימה על הפוליסה, מידע שגוי לגבי מצבו הרפואי או שהוא הסתיר מידע מהותי. אם המבוטח היה מוסר את המידע הנכון ייתכן שחברת הביטוח הייתה מחליטה שלא לבטח אותו, לדוגמא: אם בעת חתימת הפוליסה האדם ידע שהוא חולה במחלה קשה אולם הוא לא ציין זאת, טענה זו תוכל לקום לחברת הביטוח.

חשוב לדעת שפעמים רבות במקרים כאלה כאשר מוגשת תביעה לבית המשפט, בית המשפט יטה לטובת המבוטח ויבקש מחברת הביטוח להוכיח שהמבוטח מסר מידע רפואי שגוי מתוך כוונת מרמה. מדובר בנטל הוכחה כבד שפעמים רבות חברות הביטוח לא עומדות בו.

חריגה בפוליסה

ברוב הפוליסות יש החרגות, לעיתים חברת הביטוח תטען להחרגה בפוליסה. אולם, גם אם אכן ישנה החרגה בפוליסה לפעמים מתגלה שהסיבה למקרה הביטוח כלל אינה רלוונטית להחרגה. יש לציין, שעל החרגות להיות מודגשות כדי שהם יקבלו הכרה משפטית מלאה.

ביטול הפוליסה לפני מקרה המוות

חברת הביטוח תעלה תטענה זו במקרים בהם המבוטח לא שילם את דמי הביטוח או שהוא ביקש לבטל את הפוליסה.

התיישנות

התיישנות היא מרכיב חשוב בתביעות לביטוח חיים. שלא כמו מקרים אחרים של התיישנות, ההתיישנות על ביטוח חיים היא שלוש שנים ולא שבע שנים. מרוץ ההתיישנות נפסק רק כאשר מגישים תביעה לבית המשפט, לכן מומלץ להגיש את תביעת הביטוח לחברת הביטוח כמה שיותר מהר, כדי שבמידה ותתקלו בסירוב תוכלו עדיין לפנות לערכאות המשפטיות.

פנייה לעורך דין

אנשים רבים חושבים שאם יש להם ביטוח חיים הם מכוסים, אולם אין הדבר כך וברוב רובם של המקרים חברות הביטוח ינסו להתחמק מתשלום הפיצוי למבוטח. חברות הביטוח מצוידות בעורכי דין, במומחים רפואיים ובחוקרים מנוסים ולאדם הפשוט לבדו אין את היכולת להתמודד מולם. על כן, בכל מקרה בו חברת הביטוח דוחה את תביעת הביטוח מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום ולא לקבל את סירוב חברות הביטוח.

עורך דין מיומן ידע איך להתמודד עם טענות הביטוח, הוא יוכל לזרז עד כמה שניתן את הליך התביעה וכן ליידע אתכם לגבי הזכויות המגיעות לכם על פי חוק.

לסיכום

ברוב רובם של המקרים חברות הביטוח ינסו להקשות על המבוטח, או על יורשיו במקרה של ביטוח חיים, לקבל את הפיצוי הקבוע בפוליסה. כאשר זה קורה, אל תרימו ידיים, פנו לעורך דין אשר מתמחה בתחום כדי לברר את זכויותיכם וכדי לקבל את אשר מגיע לכם ביושר.

עוד בנושא תביעות:

תביעת הביטוח הלאומי לאחר פגיעה

תביעה על רשלנות רפואית

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי