תיירות מרפא

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


תיירות המרפא זהו ענף כלכלי חדש יחסית, שמתפתח עם השנים. אל הענף חוברים יחד מוסדות רפואה, חברות תיירות, חברות לייצור מכשור רפואי ומרכזי ספא, בכדי לקדמו ולעודד את הגעתם של מטופלים לקבל פתרונות לבעיות רפואיות ואסתטיות במדינות שמחוץ לגבולות ארצותיהם. לרוב, הטיפולים או הניתוחים המבוקשים בתיירות מרפא הם ניתוחים פלסטיים או טיפולי אסתטיקה שונים, והאוכלוסייה הישראלית אימצה אותם בחום. תיירות מרפא של ישראלים לחו"ל לא מתאפיינת רק בשירותים רפואיים, אלא בשילובם יחד עם נופש או טיול באותן מדינות בהן ניתנים השירותים.

פשטות התהליך

תיירות מרפא של ישראלים לחו"ל הופכת להיות פשוטה יותר ויותר ככל שהמדיה התקשורתית מתפתחת. כיום נדיר למצוא אזרח ישראלי בלי יכולת התקשרות לאינטרנט, התקשורת הבינלאומית הפכה להיות נגישה לכולם, מחירי הטיפולים והניתוחים סבירים ונוחים לתשלום, והטיסות בין המדינות הפכו לדבר שבשגרה. אמצעים אלה קלים להשגה והופכים את תיירות המרפא בחו"ל לעניין קל לביצוע. באמצעות האינטרנט כיום ניתן למצוא רופאים מומחים ומנתחים בכל התחומים, וכמעט בכל מקום בעולם, והחיפוש אחר המלצות אודותיהם הופך לפשוט יותר.

יעדים לתיירות מרפא ומדוע בוחרים בהם

בשנים האחרות ישראלים רבים שבוחרים בתיירות מרפא נוסעים למרכזים רפואיים בטורונטו, בוורמונט ובניו- יורק, וגם במדינות מערב ומזרח אירופה, בהן ישנם מרכזי ספא מצליחים ומעיינות מרפא עם סגולות ייחודיות. חלק מהאוכלוסייה הישראלית בוחרת בתיירות מרפא לחו"ל משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא הדיסקרטיות בה נערך הניתוח. המנותח נמצא רחוק מעיניי מכריו ויכול ליהנות מהעובדה כי אף אחד לא יודע שהוא עובר ניתוח. הסיבה השנייה היא ימי המנוחה לאחר הניתוח. בעוד שלאחר ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים בארץ ישנו אשפוז של יום אחד, בתיירות מרפא בחו"ל המנותח זוכה לשבוע מנוחה בתנאים מיוחדים, עם השגחה של אחות צמודה.

ביטוחים רפואיים לחו"ל

כיום מרבית האנשים אשר טסים לחו"ל, ובמיוחד אלה שטסים עבור תיירות מרפא, רוכשים ביטוחים רפואיים שיכסו את עלויות הטיפולים, הניתוחים והאשפוז. פוליסות הביטוח נרכשות כמה ימים מבעוד מועד. במידה ואין בידי האנשים ביטוחים רפואיים לנוסעים לחו"ל, הם עלולים למצוא את עצמם עם חובות אדירים למוסדות הרפואיים המקומיים, או גרוע מכך, לא לקבל כלל את השירותים הרפואיים המגיעים להם.

שלושה גופים עיקריים בישראל מציעים פוליסות ביטוח לחו"ל:

  • קופות החולים: ארבעת קופות החולים מציעות עבור החברים בהן פוליסות ביטוחים רפואיים, אשר נותנות כיסוי נרחב למקרים של ניתוחים, אשפוזים בבתי חולים (עם תקרה מסוימת של ימים), טיפולים שונים וכדומה. עלויות הביטוחים משתנות בהתאם להיקף הביטוח ולמגבלותיו, ובהתאם לגיל המבוטח ולמצבו הרפואי, כאשר הם נעים בין דולר אחד ביום לבין כמה דולרים ביום. הביטוחים כוללים כיסוי הוצאות עם השתתפות עצמית נמוכה יחסית, החזרים על הוצאות בקניית תרופות, טיפולי חירום, ניתוחים ועוד.
  • חברות ביטוח פרטיות:  כיום ניתן לרכוש ביטוחים רפואיים לחו"ל גם בחברות ביטוח פרטיות, תמורת תשלום, שיכול להגיע לסכום של כמה דולרים ליום. במרבית הפוליסות אין תקרת מקסימום לימי אשפוז בבתי חולים, וכיסוי ההוצאות רחב מאוד. ניתן לרכוש ביטוח למחלות מסוגים שונים, לתקופת הריון, כיסוי עבור תאונות ספורט, חילוץ במקרה של פציעה וכדומה. כמובן שגובה התשלום עבור הביטוח משתנה בהתאם לגורמים שונים כגון מצב רפואי, גיל המבוטח וסוג הפוליסה.
  • חברות האשראי: מציעות פוליסות ביטוח בסיסיות ביותר, ללא כל תשלום, שמוגבלות לתקופה של עד 45 ימים נסיעה לחו"ל. כיסוי ההוצאות הוא מצומצם וישנה תקרה מסוימת לימי אשפוז ולעלויות שלהם.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי