זכויות חולי אנדוקרדיטיס

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


אנדוקרדיטיס הנה מחלה זיהומית אשר ממוקמת בקרום הפנימי (אנדוקרד) שמצפה את תוכנו של הלב. המחלה נקראת גם "דלקת פנים הלב".

הדלקת בעיקרה היא מסביב למסתמי הלב. המחלה היא קשה מאוד וכ-40% מהאנשים שחולים בה, נפטרים כל שנה, במידה שחל סיבוך רציני.

ישנם גורמים אחדים למחלת אנדוקרדיטיס כגון זיהום שנוצר מחיידקים, תהליכים ממאירים בגוף, פטריות או תגובה לקויה של מערכת החיסון.

אנדוקרדיטיס- סוגים שונים למחלה

  • דלקת פנים הלב הזיהומית: עקב זיהום חיידקי במסתמי הלב ובקרום הפנימי של הלב נוצרת הדלקת, כאשר מנגנון ההגנה של הגוף מפני חיידקים נפרץ, והחיידקים חודרים פנימה אל האנדוקרד. גם לב בריא לגמרי וגם לב בעל מומים עלול לפתח את הדלקת. לסוג זה דלקת יש שני סוגים:

1. דלקת חריפה- חיידק אלים מתיישב על מסתם הלב וגורם לנמק ולמוגלה שיוצרים קרעים במסתמים. במצב בו המחלה היא קשה, החיידק האלים עלול להתפשט לשריר הלב, מה שגורם לחום גבוה, לחולשה ולצמרמורות. שיעורי התמותה גבוהים יחסית.

2. דלקת תת חדה- החיידקים פחות אלימים ומתמקמים בפה או בלוע ועלולים ליצור זיהומים בחניכיים. הדלקת מתהווה אם יש בעיה אשר קיימת כבר במסתמי הלב, וכתוצאה מכך המסתם הופך לבצקתי ודלקתי, ואף עלול להיהרס בחלקו. טיפול אנטיביוטי לרוב משמיד את החיידקים.

  • דלקת פנים הלב תרומבוטית: קריש דם מזוהם מחיידקים מתמקם על אחד ממסתי הלב.
  • דלקת פנים הלב ורוקוזית: קרישי הדם המזוהמים אשר ממוקמים על מסתמי הלב הם קטנים מאוד ומופיעים בצורה מפוזרת.
  • מחלה שגרונית של הלב: מלווה בדלקות בלב, במערכת העצבית ובעור. חום הגוף גבוה וישנם כאבי פרקים. אם יש פגיעה במסתמי הלב, הסכנה היא שהחולה יהפוך לנכה.

כפי שניתן להבין מפירוט סוגי המחלה, אנדוקרדיטיס עלולה להיות מלווה בסיבוכים רבים אשר יכולים להוות סכנת מוות של ממש. לצורך ריפוי המחלה נזקקים חולים לא מעטים לאשפוזים תכופים וממושכים בבתי חולים שמשבשים את שגרת חייהם, את כושר עבודתם ואת יכולתם להתפרנס. אנדוקרדיטיס זכאים למספר זכויות מטעם המדינה בשל מצבם הרפואי, במטרה לעזור להם בהתמודדות כלכלית בתקופת המחלה.

זכויות חולי אנדוקרדיטיס בביטוח לאומי

  • קצבת נכות כללית– ניתנת לחולי אנדוקרדיטיס שיכולת ההשתכרות שלהם צומצמה ב-50% לפחות בעקבות המחלה או שהיא ניתנת לחולים שלא מסוגלים להשתכר יותר מ-25% מהשכר הממוצע בעקבות המחלה. החולים עוברים וועדות רפואיות בביטוח לאומי, בהן הרופאים קובעים את גובה אחוזי הנכות הרפואית ואת דרגת האי כושר עבודה. הקצבה משולמת אחת לחודש.
  • קצבת שירותים מיוחדים– חולי אנדוקרדיטיס שמצבם קשה מאוד והם הופכים לתלותיים ולסיעודיים, זכאים לקבל את הקצבה. חולים אלה לא מסוגלים לדאוג לעצמם וזקוקים לעזרת הזולת לשם ביצוע מטלות יומיומיות כמו לבוש, רחצה, אכילה ושתייה, שליטה על סוגרים, ניידות וקימה ושכיבה. קצבה זו משולמת לצורך העסקת מטפלים סיעודיים צמודים.

זכויות חולי אנדוקרדיטיס במס הכנסה

  • פטור ממס– חולי אנדוקרדיטיס שקיבלו 90% של נכות רפואית כתוצאה משקלול המחלה יחד עם עוד כמה מחלות נוספות זכאים לפטור, וגם חולי אנדוקרדיטיס בעלי 100% של נכות רפואית שנובעים רק מהמחלה הזאת.
  • החזר מס– חולי אנדוקרדיטיס במצב כרוני קשה שמוגבלים בתפקודם היומיומי זכאים להחזרי מס.

זכויות נוספות

חולי אנדוקרדיטיס זכאים לקבל זכויות נוספות מגופים שונים במדינה, הניתנים בהתאם לאחוזי הנכות שישנם כגון הנחות בתשלומי חשבונות ארנונה, הנחות בתעריפי התחבורה הציבורית, הנחות במס רכישה כאשר קונים נכס, הנחות בבזק- התקנת קו ותעריפי שיחות, הנחות באגרת החינוך וכדומה.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי