קופות חולים בארץ

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


בארץ ישנן ארבע קופות חולים אשר כולן מחויבות לתת למבוטחיהן את כל השירותים הרפואיים הקבועים בחוק הבריאות הממלכתי, ללא כל אפליה.

ארבע קופות החולים מחויבות לשרת את המבוטחים שלהן על פי הקבוע בחוק ולהעניק את השירותים הבסיסיים ביותר, אך ישנם שירותים רפואיים נלווים המוצעים למבוטחים על ידי קופות החולים, והם משתנים בין קופה אחת לקופה אחרת. אלה הם השירותים המשלימים, ועבורם גובות הקופות סכומי כסף נוספים.

השוני בין קופות החולים בארץ בא לידי ביטוי בשירותים המשלימים, במחיר שגובות הקופות בעבורם ובהיקף שלהם. כאשר מדברים על שירותים משלימים הכוונה היא לטיפולים ולניתוחים מסובכים אשר מתבצעים רק בחו"ל, תרופות שאינן בסל התרופות, ביטוחים סיעודיים, רפואה אלטרנטיבית, טיפולי שיניים ועוד. כל קופת חולים מציעה למבוטחיה שירותים משלימים שונים, אותם ניתן לרכוש במסגרת פוליסות ביטוח משלים.

שירותים נפוצים למבוטחי "הכללית"

"שירותי בריאות כללית" היא הגדולה מבין קופות החולים בארץ והיא מציעה למבוטחיה מגוון שירותים רפואיים בתחומים שונים: רפואת ילדים, רפואת משפחה, רפואת נשים, הריון ולידה, רפואת שיניים וכדומה. בבעלות "שירותי בריאות כללית" ישנם 14 בתי חולים ברחבי הארץ.

בתי חולים אלו שייכים לקופה ומעניקים למבוטחים (וגם למבוטחי קופות חולים אחרות) מגוון רחב של טיפולים, של בדיקות, של מעבדות, של מחלקות אשפוז, של חדרי ניתוח ועוד.

קופת חולים כללית מציעה למבוטחיה רפואת ילדים ענפה במרבית התחומים, מרכזי בריאות לילד, טיפת חלב, קורסי היריון ולידה, יועצות הנקה, ביקורי אחות בבית היולדת לאחר הלידה, רשת מרפאות "כללית סמייל"- רפואת שיניים, רשת מרפאות לרפואה משלימה (אלטרנטיבית), בתי מרקחת, בדיקות במכוני הדמיה, בדיקות מעבדה, ביטוח "כללית מושלם" וביטוח "מושלם פלטינום".

שירותים נפוצים למבוטחי "מכבי"

"מכבי שירותי בריאות" היא הקופה השנייה בגודלה מבין ארבע קופות החולים בארץ. במסגרת הקופה מוצעים למבוטחים מגוון רחב של שירותים רפואיים בתחומים הבאים: מוקדי רפואה דחופה, רופאים בשלל התמחויות, מרפאות אחיות, טיפת חלב, מכונים רפואיים, מכונים להתפתחות הילד, ביטוחים מושלמים- "מגן כסף" ו"מגן זהב", רשת מרפאות "מכבידנט"- מרפאות שיניים, מכוני הדמיה ורנטגן, מעבדות, "מכבי ממבט ראשון"- מרפאות עיניים.

שירותים נפוצים למבוטחי "לאומית"

"לאומית שירותי בריאות" מציעה למבוטחיה מגוון של שירותים בתחומי הבריאות והרפואה. הקופה מקדמת שירותים של רפואה מונעת- קידום בריאות ומניעת מחלות על ידי חינוך הקהל הרחב לבריאות ועל ידי איתור מוקדם של מחלות.

נשים הרות ולקוחות "לאומית שירותי בריאות" יכולות להשתתף ללא עלות מצדן בקורס הכנה ללידה ובסדנת ליווי התפתחותי לתינוקות לאחר הלידה.

קופת חולים "לאומית" רואה חשיבות גדולה לקשר שבין הגוף לנפש ומפעילה מרפאות ל"רפואה משולבת" בהן ניתנים שירותי רפואה משלימה.

מבוטחי "לאומית" יכולים לקבל שירות של "לאומית עד הבית" בו שירות קופת החולים הוא בשליחת רופאים לביקורי בית ולעתים אף נערכות בדיקות מעבדה. שירות זה כרוך בעלות כספית מסוימת מצד המבוטחים.

בתחום רפואת העיניים קופת חולים לאומית הקימה את רשת "לאומית- אופטיקה" המספקת למבוטחים את כל שירותי האופטומטריה המתקדמים והמקצועיים ביותר. כמו כן, קופת חולים "לאומית" מספקת למבוטחים שירותי ביטוח משלים תמורת תשלום נוסף.

שירותים נפוצים למבוטחי "מאוחדת"

"מאוחדת" מעניקה למבוטחיה תחומים רבים של שירותים רפואיים הכוללים מרפאות אשר פזורות ברחבי הארץ, רופאים, אחיות, שירותי טיפת חלב, מכונים, בדיקות מעבדה, בתי מרקחת, בתי אבות של רשת דיור מוגן "נווה עמית" באזורים שונים בארץ, מרפאות שיניים, אנשי בריאות הנפש– פסיכולוגים ופסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, שירותי דיאטה וביטוחים משלימים- "מאוחדת עדיף", "מאוחדת שיא" ו"מאוחדת זהב".

ראו גם:

סל תרופות 2012

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי