זכויות רפואיות לסובלים מאי ספיקת לב

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


זכויותמחלות לב בכלל ומצבים של אי ספיקת לב בפרט מצריכים לא מעט משאבים נפשיים מצד החולים ולרוב גם מצד בני המשפחה הקרובה.

רבים מחולים נזקקים לטיפולים קשים ויש מהם שחווים פגיעה כלכלית של ממש בשל הירידה בכושר ההשתכרות ואפילו אובדן מוחלט של היכולת לעבוד. בין אם המצב מגיע לכדי צורך בהשתלה ובין אם לאו, לחולי לב ולסובלים מאי ספקית לב מגיעות זכויות שונות שיכולות להקל מאוד במהלך ההתמודדות ובדרך לשיקום.

זכויות רפואיות

חולי אי ספיקת לב סובלים ממצב שבו עבודת הלב לא נעשית ביעילות והזרמת הדם לא מתבצע בצורה טובה – מכך גם נובע שמו של מצב רפואי זה – אי ספיקה.

חולים רבים סובלים מירידה כללית בתפקוד ומפגיעה באיברים שונים מלבד הלב עצמו. ישנם חולים הסובלים מבצקות קשות, יש כאלה הסובלים מקשיי נשימה, פגיעה בתפקודי כבד, פגיעה בריאות ועוד. הצעד הראשון לשיפור המצב, להקלה בסימפטומים השונים ובשיפור תוחלת ואיכות החיים טמון במימוש הזכויות הרפואיות.

חולי לב והסובלים מאי ספיקת לב זכאים לקבל טיפול רפואי נאות, בהתאם לקריטריונים מקובלים, ללא עיכובים בלתי סבירים, תוך גילוי מידע מלא מצד הרופאים אודות המצב הרפואי ואודות טיפולים ותרופות אפשריים.

עבור חולי אי ספיקה, נדרש מעקב רפואי שנעשה על ידי מומחים קרדיולוגים הבקיאים בכל הקשור באי ספיקת לב. החולה אמור לקבל מידע על מצבו בשפה אותה הוא מבין, כאשר כל הסכמה לטיפול או כל סירוב להליך מסוים צריך להיעשות כהסכמה מדעת.

פעמים רבות, ההסכמה לפני פרוצדורה סבוכה כגון צנתור או ניתוח חייבת להיות בכתב. לחולה שמורה הזכות לפנות לגורם מטפל חלופי, אם אינו שבע רצון מהטיפול.

זכות נוספת היא שמירה על רציפות טיפולית (לא ניתן להעביר את החולה לרופא אחר או למרכז רפואי אחר, אם הוא מסרב לכך וללא נימוקים כבדי משקל).

לחולי לב רבים שמורה הזכות לקבל טיפולים גם בתחום הדיאטה וכן ברכישת ציוד רפואי מוזל. במקרה הצורך, ניתנים גם טיפולי שיקום לאחר אירוע לבבי, השתלת לב, ניתוח מעקפים וכדומה.

זכויות בביטוח לאומי וקצבאות

מכיוון שרבים מחולי הלב ורבים מקרב הסובלים מאי ספקית לב למעשה סובלים מנכות, הם יכולים להימצא זכאים להטבות סוציאליות, הנחות מס וקצבאות שונות. כאשר חולה הלב חווה ירידה ביכולתו לתפקד וכאשר הוא מוגבל ביכולתו לעבוד יש משמעות רבה ליכולת לקבל הכרה בנכות כללית (לעיתים, גם בנכות שהיא תוצאה של משלוח היד והעיסוק).

מימוש הזכויות הסוציאליות, שנעשה בראש ובראשונה מול ביטוח לאומי, מאפשר לקבל קצבת נכות כללית.

קצבת הנכות מתבססת על ליקויים בתפקוד המובילים לנכות רפואית (לפי ספר התפקוד). במידה והחולה מקבל הכרה בנכות רפואית משמעותית (40%-50% ויותר), תקבע גם נכות תפקודית (דרגת אי כושר).

דרגות הנכות יקבעו במהלך וועדה רפואית. יש צורך להמציא מסמכים רפואיים ולהציג חוות דעת של רופא מקצועי ולעיתים גם רופא תעסוקתי. בהתאם בהתאם לדרגת הנכות ניתן לקבל תגמולים חד פעמיים או קצבת נכות זמנית או קבועה.

לאחר אירוע לב בדרך כלל תיקבע דרגת נכות מידית של מאה אחוז לשלושה חודשים לפחות. חלק ניכר מהחולים יהיו פטורים מתשלומים לביטוח לאומי וכן יקבלו גם הטבות מס. מי שימצא מתאים יוכל לעבור הליך של שיקום מקצועי. מי שיוכר כנכה קשה יוכל לקבל קצבה מיוחדת (שירותים מיוחדים) ולעיתים גם גמלת סיעוד. בנוסף, ישנן זכויות נוספות לנכים כגון הנחות בארונה, הנחות ברכישת תרופות, פתרונות דיור חלופיים ועוד.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי