זכויות רפואיות לסובלים מסוכרת

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


זכויות חולי סוכרתמחלת הסוכרת יכולה לתקוף בכל גיל והיא ידועה בעיקר בשתי צורות עיקריות – סוכרת נעורים וסוכרת מבוגרים. כיום, סוכרת מבוגרים ידועה גם כסוכרת מסוג 2 ואילו סוכרת נעורים, הצורה הפחות נפוצה של המחלה, מוכרת כסוכרת מסוג 1.

לחולי הסוכרת השונים יש אפשרות לממש זכויות רפואיות וכן גם זכויות כספיות. לחולים זכויות שאותן הם יכולים לממש כחולים במחלה כרונית, שמצריכה טיפול מתמשך, כאשר לצורך המימוש ניתן לפנות לרשויות מתאימות כגון – קופות החולים, משרד הבריאות וכמובן – המוסד לביטוח לאומי.

זכויות רפואיות בסל הבריאות

מלבד העובדה שלחולי סוכרת זכויות מגוונות בקופות החולים, בחלקן על סמך ביטוח ברישות משלים (שב"ן), יש גם זכויות הניתנות מתוקף חוק הבריאות הסל הבריאות המוענק לכל. בין היתר:

  • קיימת לחולים האפשרות לקבלת מכשיר למציאת רמות הסוכר בדם. מכשירי ניטור כאלה נחוצים לחולי סכרת לא מאוזנת, לילדים וכן למבוגרים, לחולי סוכרת מסוג 1 ובמקרה הצורך – גם לנשים בהיריון.
  • ניתן לרכוש ציוד לבדיקת סוכר על בסיס מקלונים, בהשתתפות עצמית נמוכה (עשרה אחוזים), על פי המלצה של רופא.
  • כחולים כרוניים, זכאים חולי סוכרת המטופלים בקביעות לקל הנחות במחירי כלל התרופות. תרופות שבסל ניתנות לחולים במחיר הנמוך ממחיר השוק המקובל. יש צורך במרשם על מנת לקבל חלק מהתרופות הנדרשות לאיזון סוכר ולטיפול בתסמינים.
  • עבור חולים המקבלים קצבת נכות יש אפשרות לקבל הנחות עבור תשלומים שונים במערכת הבריאות ובקופות החולים, בנוסף, לחלק מהחולים אפשרות לקבל מכשירי עזר לניידות בהשתתפות עצמית נמוכה.

הזכות לקצבת נכות

חולי סוכרת בגילאי העבודה יכולים לקבל זכויות שונות כאשר הם מוכרים כמי שאבדה להם היכולת לעבוד באופן מלא או באופן חלקי. על מנת לקבל קצבת נכות כללית על החולים להגיש תביעה לביטוח לאומי ולקבל זימון לוועדה רפואית.

תפקיד הוועדה הרפואית הוא לבחון את כל המסמכים הרפואיים ולהחליט על פיהם ולעיתים גם על פי בדיקות נוספות מהי דרגת הנכות הרפואית שתיקבע לחולה. כאשר דרגת הנכות הרפואית מגיעה לשישים אחזים ולעיתים גם למטה מכך, יקבע לחולה גם אחוז של דרגת אי כושר עבודה. לפי דרגת הנכות ועל פי אי הכושר יקבל חולה הסוכרת קצבת נכות כללית מדי חודש.

ראוי לציין שגובה קצבת הנכות נגזר הן מהמצב הרפואי, הן מהכנסות נוספות והן מהמצב האישי והמשפחתי. חולים בעלי משפחות, חולים התומכים בבני משפחה קרובים, חולים שהם הורים לילדים יקבלו תוספות לקצבה, לעיתים בהיקף משמעותי.

זכויות לילדים חולים

כאשר מדובר בילד שגילו נמוך משמונה עשרה שנים ואשר אובחן כחולה סוכרת, הוא יכול לקבל גמלת ילד נכה. גם כאן נערכת וועדה רפואית, אולם לא תמיד נדרשת נוכחותו של הילד, בפרט כאשר מדובר בפעוט. על אופי הגמלה ישפיעו גילו של הילד וכן שאלת האיזון של המחלה. כאשר מדובר בסוכרת לא מאוזנת ניתן לעיתים לקבל סכום קצבה גבוה יותר.

זכויות ורמת התפקוד

זכויות נוספות לחולי סוכרת ניתן לקבל על פי רמת התפקוד ועל פי קריטריונים נוספים. למשל, חולה שסובל מפצעים, חולה שמתקשה בניידות בשל מצבו, חולה שסובל מבעיות רפואיות נוספות מלבד הסוכרת המאובחנת עשוי לקבל גם גמלאות נוספות כגון ניידות או גמלה לשירותים מיוחדים (כאשר יש צורך בטיפול מסביב לשעון, למשל). כאשר מדובר בנכה המקבל קצבת נכות, יש אפשרות לקבל הטבות נוספות שוות כסף כגון הנחות במס, הנחות בתשלומי ארנונה, הנחה בחשמל ומים. יש גם אפשרות להבטחת הכנסה לחולים שלא מגיעים לרף הכנסה מינימלי ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם:

בית הדין הארצי פסק נגד קביעת הביטוח הלאומי בנושא חולי סוכרת עם סיבוכים

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי