כל מה שחשוב לדעת על תביעת נזיקין ואיך תקבלו את מרב הסיכויים

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

תביעת נזיקין עשויה לזכות אתכם בפיצוי בגין נזק שנגרם לרכושכם או לגופכם. קיים מגוון רחב של דוגמאות לתביעות מסוג זה, החל מאדם שנפגע בבריאותו בשל רשלנות רפואית, דרך הולך רגל שנגרמה לו נכות בשל פגיעה מרכב ועד למי שנגרמו לביתו נזקים בשל עבודת שיפוצים לקויה או כל עבודה רשלנית של איש מקצוע.

 

מה נכלל תחת קטגורית תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין יכולות ללבוש צורות רבות. להלן התביעות הנפוצות ביותר בתחום זה:

  • תאונות עבודה
  • תאונות דרכים
  • רשלנות רפואית
  • רשלנות מקצועית
  • נזקי רכוש

 

כיצד מוכרעות תביעות נזיקין?

על מנת להכריע בתיק של תביעת נזיקין, בית המשפט נדרש לדון ב- 2 נושאים:

  1. מי אחראי לנזק שנגרם? על מנת להוכיח שיש אחראי לנזק שנגרם, יש להראות כי מתקיימים כל יסודות העוולה בהתאם לעניין המשפטי שנדון.
  2. מה גובה הפיצויים שהמזיק צריך לשלם לניזוק? גובה הפיצויים נגזר ממרכיבים שונים בהתאם לסוג הנזק, חומרתו והשלכותיו על חיי הניזוק.

כך לדוגמה, כאשר נדון מקרה של רשלנות רפואית, על התביעה להוכיח כי מוטלת על הגורם המטפל חובת הזהירות כלפי הניזוק, שהוא התרשל בעת מילוי תפקידו, ושיש קשר סיבתי מובהק בין המעשה הרשלני לנזק שנגרם למטופל.

 

כך תגדילו את סיכוייכם לקבל את גובה הפיצויים המרבי שמגיע לכם

פקודת הנזיקין, המהווה בסיס לכל דיני הנזיקין במדינת ישראל, מעגנת בתוכה את חובת ההוכחה בכל תביעת נזיקין, המוטלת על התובע. בשל כך, חיוני לאסוף עדויות וראיות, אשר יוכיחו את היקף הנזק שנגרם לניזוק, כמו גם אחריות המזיק והקשר הישיר שבין פעולותיו (או אי נקיטת הפעולות) אשר גרמו לנזק של התובע.

 

עקבו אחר הטיפים הבאים. הם יסייעו לכם להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתביעת נזיקין:

  • הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת שמתקשרים עם משרד עורכי דין שמתמחה בהגשת תביעת נזיקין הוא לא לחרוג מתקופת ההתיישנות. באופן כללי, כדאי להגיש את התביעה מוקדם ככל האפשר. עם זאת, חשוב לאסוף מספיק ראיות והוכחות, כמו גם לאבחן את חומרת הנזק במלואו. במקרים של פגיעות גוף לדוגמה, חומרת הנזק עלולה להתגלות זמן מה לאחר מועד הפגיעה, ולכן חשוב להתאזר באורך רוח ולערוך את כל הבדיקות והאבחונים עד לאבחון הסופי של הנזקים שנגרמו לנפגע.
  • בהמשך לסעיף הקודם, מקרים מורכבים עשויים לכלול אבחנות שלוקח זמן לאבחן, כמו פיברומיאלגיה, פוסט טראומה ועוד. לא רק שחשוב להגיע לאבחנות הללו בזמן, הוכחת הקשר הישיר שבינן לבין הפגיעה הנדונה עלולה להיות מורכבת במיוחד. באופן כללי כדאי להיעזר בעו"ד שמתמחה בתביעות נזיקין, אך במקרים מסוג זה, חשוב במיוחד.
  • חשוב מאוד לא להסכים לעסקה שחברת הביטוח מציעה. חברות הביטוח ממהרות לסגור תיקים, ובדרך כלל מציעות את סכום הפיצויים המינימלי שהן מוכנות לשלם. מסיבה זו לא כדאי להסכים להצעה שלהן, ולהיעזר בליווי של עו"ד מומחה, במיוחד כאשר מדובר בנזקי גוף וכשמעורבת תביעה מול ביטוח לאומי. ניהול נכון של התביעה יביא לקבלת מרב הפיצויים המגיעים לניזוק, אך הוא דורש לעיתים איפוק וסבלנות מצד הניזוק וניהול נכון של תיק התביעה. גם מסיבה זו כדאי להיעזר בעזרתו של עורך דין מנוסה ומקצועי.
  • ריבוי תימוכין וראיות שיוכיחו את חומרת הנזק ואחריות המזיק לגרימתו יגדיל את סיכויי התביעה ויבטיח הליך מהיר יותר. לשם כך, יש לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, לרבות דו"חות משטרה, מסמכים רפואיים, קבלות על הוצאות ששולמו וכיו"ב. ארגון וסדר חיוניים, אל תקלו ראש בנושא. שמרו כל מסמך שיכול להיות רלוונטי, ודאגו למספר עותקים כדי שתוכלו להגישם לגורמים הרלוונטיים ולשמור אצלכם עותק נוסף.
  • במקרים רבים עשויים להיות כמה מסלולי תביעה רלוונטיים, ומס' גורמים שאפשר לתבוע, להמשך קריאה לחצו כאן, ולכן כדאי להיעזר בעורך דין שמתמחה בתביעות נזיקין. כאשר מדובר בנזקי גוף, עו"ד שמתמחה בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי יוכל לסייע במיצוי זכויות בהתאם למצבו של הנפגע, גם כאלו שהוא אינו מודע להן.

 

לסיכום,

תביעות נזיקין מאוד שכיחות, וכוללות בתוכן מגוון סוגים של תביעות.

כאשר מוכיחים כי מתקיימים כל יסודות העוולה ואת הקשר הסיבתי שבין העוולה לנזק שנגרם, מגיע לניזוק לקבל פיצויים.

על מנת לקבל את מרב הפיצויים שמגיעים לניזוק, כדאי לנהל את התביעה בחוכמה, בצורה מאורגנת ושקולה, וכן להיעזר בייעוץ וליווי של עו"ד המתמחה בדיני נזיקין.

 

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי