הכנת עובד זר לטיפול בחולה אלצהיימר

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


כאשר האדם המבוגר מגיע למצבים בהם הוא אינו מסוגל לבצע חלק מהפעולות הבסיסיות או את כולן, המשפחה נרתמת לעזרה, שפעמים רבות מכבידה ומהווה נטל גדול. ישנם מקרים בהם ניתן להיעזר במטפל למספר שעות ביום, כדי להיות עם הקשיש ולהקל על בני המשפחה, אך במקרים בהם הקשיש מוגדר כסיעודי וזקוק לטיפול ולהשגחה צמודים, בשל חוסר יכולתו לתפקד באופן מוחלט, לרוב מעבירים אותו להתגורר במוסד סיעודי או במחלקה סיעודית בבית החולים.

ניתן להשתמש בזכויות של "חוק הסיעוד" ולשכור עובד זר שנמצא עם הקשיש 24 שעות ביממה ומתגורר עמו. העובדים הזרים מגיעים ממדינות שונות בעולם, לרוב ממדינות מזרח אירופה, תאילנד והפיליפינים, במטרה לשמש כמטפלים סיעודיים. הם עוברים הכשרה במדינתם עוד בטרם הגיעם ארצה.

לפני שמכניסים עובד זר הביתה, רצוי להכין אותו לקראת הבאות. הרי הוא יהיה כל היום סביב הקשיש בביתו וכדאי שיכיר את האדם בו הוא יטפל, את ביתו ואת משפחתו.

המלצות להכנת עובד זר לטיפול בחולה אלצהיימר

  1. חשוב לתאם ציפיות מראש – בטרם התחיל העובד הזר לעבוד, חשוב לסכם איתו את הדברים שיהיה עליו לבצע, כמו סיוע במטלות הבסיסיות של היום יום- האכלה, רחצה, הלבשה, מתן תרופות וכדומה. חשוב מאוד ליידע את העובד הזר לגבי יכולת הקשיש בביצוע המטלות ולדאוג לכך שהוא ישגיח ויסייע לו ברמה לה הוא נזקק.
  2. הצטיידות ברשימת טלפונים – חשוב להכין לעובד הזר פנקס ובו כל מספרי הטלפון החשובים ביותר, שיכללו את המשפחה הקרובה, את החברים , את רופאו האישי של הקשיש, את מרכז היום לקשיש, וכמובן מספרי טלפון של מגן דוד אדום, משטרה ומכבי אש. רצוי לדאוג לכך שהפנקס יהיה עם המטפל בכל עת, כדי שבמקרה הצורך לא תהיה בעיה והכל יהיה נגיש.
  3. תחזוקת הבית – מכיוון שחלק מהתפקיד של העובד הזר הוא לתחזק ולנקות את ביתו של הקשיש, חשוב שבני המשפחה יראו לו היכן נמצאים חומרי הניקוי של הבית, כיצד להפעיל את המכונות החשמליות בבית, כגון מכונת כביסה, מייבש ומדיח כלים, חשוב להכיר לו את החנויות בסביבת הבית, בהן הוא יערוך קניות של מזון וניקיון הביתה.

במידה ובני המשפחה יכינו מראש את העובד הזר הסיעודי לכל הפרטים הנוגעים לטיפול בקשיש ולשהייה עמו, העבודה תהיה קלה יותר עבורו והקשיש ובני משפחתו יהיו רגועים ונינוחים יותר.

דואגים לעובד הזר

במסגרת הכנות העובד הזר לטיפול בחולה אלצהיימר יש לקחת בחשבון גם את המטפל עצמו, שכן הוא עתיד להתגורר עם הקשיש ולטפל בו 24 שעות ביממה, במשך ימות השבוע. חשוב לתת לו הרגשת שייכות ואיכפתיות, גם לשם הצלחת הטיפול וגם מעצם היותו בן אדם בפני עצמו. יש להכין עבורו חדר עם כל הדברים להם הוא זקוק, לערוך לו היכרות מעמיקה עם הבית, על חדריו ופרטיו, לפרט לו את סדר יומו של הקשיש ואת הפעילויות שהוא מבצע, כדי שתחילת עבודתו תהיה פשוטה יותר ומוצלחת. חשוב להיות בקשר עם העובד ולהתעניין בו, כדי שירגיש שייך כי הוא בעל תפקיד מוערך וחשוב, ונטל העבודה יהיה קל יותר.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי