פיצויים עקב פציעות ספורט

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

פציעה במהלך אימון - מה מגיע לך?עם המודעות הרבה לאורח חיים בריא, יותר ויותר אנשים עוסקים בפעילות גופנית, במכוני הכושר או בענפי הספורט השונים.

ישנם אנשים אשר נהנים למתוח שרירים בבית, ישנם כאלה שמקבלים סיפוק מהיכולת לנצל את המכשירים השונים העומדים לרשותם במכון כושר וישנם כאלה אשר מעדיפים את החוץ, את התחרות ואת האקסטרים ויוצאים להשתתף בפעילויות ספורטיביות כמו כדורגל, טניס, סקי ועוד.

ידוע שיחד עם הסיפוק וההנאה מפעילויות ספורטיביות יש גם את האפשרות להיפצע, ופציעות הן כמעט חלק בלתי נפרד מהחוויה הסופרטיבית.

מה קורה כאשר המתאמן או הספורטאי נפצע? באיזה תנאים פציעת ספורט תוכל להתגבש לכדי תביעת פיצויים? מהם הפיצויים שניתן לדרוש ומאיזה גופים?

התנאים להיווצרות עילת תביעה

ישנם מספר תנאים להיווצרות עילת תביעה בגין פציעה ספורטיבית ואחד או יותר מהם צריכים להתקיים במקרה הספציפי הנבחן:

  1. על הנזק שנגרם לספורטאי להיות קונקרטי, כמו קרע או שבר. כמובן שחתך, שריטה או אי נוחות קלה אינם נחשבים לנזק מספק לשם הגשת תביעה.
  2. איגוד הספורט, ההתאחדות או הארגון אחראים על ביטוח האירוע, במידה ומדובר בפציעת אימון בחדר כושר מוסדר התקרית צריכה להיות מובטחת על ידי חדר הכושר.
  3. הספורטאי מבוטח על ידי פוליסת ביטוח פרטית אשר כוללת בתוכה פיצוי בגין הפעילות הספורטיבית הספציפית שבה הוא השתתף בעת הפציעה.
  4. בכדי שתקום עילת תביעה נזיקית צריכה להתקיים רשלנות צד ג'. דוגמא לכך ניתן לראות בפסק דין גינזבורסקי עדי נ' מועצה אזורית ברנר והדר חברה לביטוח, בו נגרמה פציעה במהלך חוג התעמלות. הפציעה התרחשה באולם הספורט הנמצא בבעלות המועצה המקומית וזו נמצאה אחראית.

איגודי וארגוני ספורט

ארגונים, התאחדויות ואיגודי הספורט מחויבים על פי חוק לבטח את כל הספורטאים אשר לוקחים חלק בפעילויות הספורטיביות אשר מאורגנות מטעמם או על ידם.

פוליסות הביטוח של הספורטאים בגופים השונים הן לרוב זהות ובסיסיות, כלומר מקנות כיסוי על טיפולים רפואיים פרלימינריים ופיצוי מזערי בגין נכות, אובדן ימי עבודה, מוות וכדומה.

פוליסת ביטוח פרטית

המודעות לאורח חיים בריא והמשיכה לספורט אתגרי חלחלה גם לחברות הביטוח וכיום קיימות פוליסות ביטוח רבות מגוונות המכסות את שלל הפעילויות הספורטיביות, החל מרכיבה על אופניים ועד לצניחה חופשית.

כל חברת ביטוח מציעה מספר סוגים של פוליסות ולכן חשוב לשים לב על מה אתם חותמים. מחד, וודאו שהספורט בו אתם עוסקים אכן נמצא בפוליסה, אולם מנגד, בדקו גם את התנאים, הסייגים והמגבלות שהפוליסה שלכם כוללת בתוכה.

הגשת התביעה

כעת, אנחנו יודעים שייתכן שיש מי שאחראי לפציעה שלנו ושייתכן שנהיה זכאים לפיצוי כספי, אולם איך עלינו להתנהל בכדי שהתביעה תצלח?

יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים והקבלות על הוצאות הקשורים לאירוע, לדאוג לתעד את האירוע ולאסוף עדויות בשטח, לדוגמא, אם הפציעה אירעה בחדר כושר מוסדר דרשו לקבל את דו"ח הפציעה.
בדקו כמה שיותר מהר מה פוליסת הביטוח הפרטית שלכם מציעה וכן אם הפעילות הספורטיבית צריכה להיות מבוטחת על פי חוק.
ארגוני הספורט וחדרי הכושר נוהגים להחתים את המתאמנים על טופס הסרת אחריות, מדובר בעניין אשר עוצר רבים מלהגיש תביעה במקרים של פציעה. אולם, חשוב לדעת שבתי המשפט לרוב לא מכירים במגבלת האחריות שהגופים השונים מנסים להכתיב. אלא אם כן, מדובר בנסיבות חריגות או בהצהרת בריאות לא נכונה של המתאמן.

לסיכום

במקרים של פציעות אל תחשבו פעמיים ובחנו את זכויותיכם. ברוב המקרים יש מי שאמור לדאוג לבטיחות שלכם כאשר אתם עוסקים בכל סוג של פעילות ספורטיבית.

פנו לעורך דין במהירות האפשרית בכדי לקבל עזרה מקצועית שתעזור לכם לקבל את הפיצוי המירבי המגיע לכם.

ראו גם:

ביטוח משלים מקופות החולים

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי