פיצוי כספי עקב צליפת שוט

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!


צליפת שוט וזכויות רפואיותהביטוי "צליפת שוט" משמש פעמים רבות בהקשר רפואי, לאחר שאדם מצא עצמו מעורב בתאונת דרכים. השפעותיה של פגיעה מסוג זה יכולות להיות קצרות טווח או ארוכות טווח וגם רשימת הסימפטומים יכולה להשתנות מאוד ממקרה אחד למקרה אחר.

הדבר החשוב שכדאי לדעת הוא שכמו במקרים אחרים של תאונות דרכים, גם כאן יכול הנפגע לתבוע פיצוי כספי, בכפוף למידת הנזק שממנה הוא סובל.

בשורות הבאות נסביר יותר על המשמעות של צליפת שוט, נראה מתי ניתן לתבוע פיצוי בהקשר של תאונת עבודה, נסביר על המשמעות של קביעת אחוזי נכות וגם נראה מאילו גורמים ניתן לתבוע פיצוי כספי.

מהי צליפת שוט?

מקרה של צליפת שוט, כאמור, הוא מקרה שקורה כמעט תמיד כתוצאה מהיקלעות לתאונת דרכים. שם זה איננו בדיוק מונח רפואי אלא כזה שבא לתאר את האופן שבו נחבל גופו של המעורב בתאונה.

צליפת השוט תתרחש כאשר אדם, גבר אישה או ילד נמצא ברכב וחגור על ידי חגורת הבטיחות בשעה שהרכב פוגע או נפגע בצורה קשה. כתוצאה מהפגיעה נזרק הגוף קדימה, בשל השפעת התאוצה אולם חגורת הבטיחות מפעילה כוח נגדי. כוח נגדי זו גורם לראש ולצוואר להיזרק לאחור במהירות והתנועה הזאת, קודם קדימה ואחר כך לאחור, שמתרחשת בשבריר של שניה, עשויה לגרום לנזקים שונים.

בחלק מהמקרים סובל הנפגע מכאבים בלבד, שחולפים לאחר זמן. במקרים אחרים עשוי האדם לסבור מכאבי ראש, נזקים נוירולוגיים, פגיעה בחוליות הצוואר, כאבי גב, צפצופים באוזניים, דלקות שונות ועוד. יש וההשלכות של הפגיעה מגיעות עד כדי מצב של נכות.

צליפת שוט ותאונת עבודה

כאשר מתרחשת פגיעה של צליפת שוט, ניתן לתבוע פיצויים שונים הן מגורמים ממלכתיים והן מגורמים פרטיים. לפני שנסביר על האפשרות לתבוע חברת ביטוח פרטית, יש להסביר שניתן גם להגיש תביעה לפיצוי מביטוח לאומי.

אחד הכיסויים שמעניק ביטוח לאומי לאזרחי ישראל הוא הכיסוי הביטוחי לכל מקרה של תאונת עבודה. כאשר תאונת הדרכים אירעה בזמן הנסיעה לעבודה, בדרך חזרה מהעבודה או תוך ביצוע פעולה במסגרת התפקיד ובשעות העבודה, בהחלט יתכן שהפגיעה תוכר כתאונת עבודה.

במסגרת הגשת תביעה של תאונת עבודה יש צורך להתבסס על בדיקה של רופא תעסוקתי. בנוסף, יש להמציא אישורים שונים, רפואיים ואחרים. הפיצוי שיתקבל יכול להיות פיצוי חד פעמי, קצבה חודשית וכן כיסוי עלותם של הוצאות רפואיות שונות.

צליפת שוט ואחוזי נכות

בין אם הפגיעה מוכרת כתאונת עבודה ובין אם לאו, אין ספק שמידת הפגיעה הפיזית וכן תקופת ההחלמה הנדרשת שונים מאוד בין תאונות שונות. ישנם מקרים שבהם הפגיעה גורמת למצב של נכות, מצב שיכול להיות זמני או קבוע.

גם בהקשר של אחוזי נכות יש לפנות לביטוח לאומי. וועדה רפואית תתכנס בהמשך להגשת התביעה ותבדוק האם הפגיעה תוכר כנכות, מהם אחוזי הנכות שיוכרו, האם זו תהיה נכות זמנית או קבועה וכדומה. כל אלה ביחד עם הפגיעה בכושר ההשתכרות וביכולת לעבוד יוכלו לאפשר קבלת פיצויים שונים, על פי העניין. יש לציין שגם מי שתובע את ביטוח לאומי עדיין שומר על זכותו להגיש תביעה לגורמים נוספים.

פיצויים מחברות הביטוח

כמו בפגיעות אחרות שנבעו מתאונות דרכים, גם צליפת שוט יכולה לאפשר הגשת תביעה לחברות ביטוח. חברת הביטוח יכולה להיות החברה של הנהג הנפגע או חברה של גורם אחר (הנהג הפוגע, למשל). חשוב לציין שתחשיב חברות הביטוח בהקשר של אחוזי נכות יכול להיות שונה מזה של ביטוח לאומי גם הפיצוי המתקבל נידון בפרוצדורה שונה ובכפוף לבדיקת נציגי חברת הביטוח.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי